sobota, 6. februar 2016

Zgodovino(NE)učna



Kaj potrebujem, da se (na)učim iz "zgodovine"? Tri stvari, sila preproste:

- najprej potrebujem neko osnovno poznavanje, neko znanje, kupček podatkov, ki govorijo o "ponavljajočih se ciklusih", o njihovem vrstnem redu, o vzročno-posledičnih povezavah;

- potem potrebujem tudi poznavanje vsebine, imenovane "človek", ali "človeštvo", vseeno, neko znanje o tem, kako se ta vsebina izkazuje znotraj določenih okoliščin;

- potem pa potrebujem "samo" še RAZUMEVANJE konkretnih dejstev, s pomočjo katerih zmorem ugotavljati, že na samem začetku, že ob prvem vzroku (in ne šele takrat, ko sem že pred dejstva postavljen, in jih vidim, zaznavam s čutili!), kako se bodo stvari odvijale v primeru, da se nek "čudež" ne zgodi, takšen, kakršen se sicer praviloma ne dogaja, čudež, ki bi pravila, zakonitosti delovanja spremenil, jih "na glavo postavil".

To je vse, kar potrebujem za to, da se (na)učim iz zgodovine!
Pri prvem ni problema, očitno, dokler dobivamo pozitivne ocene iz predmeta "zgodovina" in šolo naredimo. Pri drugem se pa že hudo zaplete, kajti tudi za poznavanje človeka potrebujem abstraktno mišljenje, potrebujem zmožnost ugotavljanja (ne)značaja, ne/(u)sposob(lje)nosti posameznika. Pri tretjem pa se zaplet samo še nadaljuje, in stopnjuje s tem, ko hitim "reševati" gotove situacije, a jih s svojo nezmožnostjo samo še slabšam. In jih slabšam vse do tedaj, dokler se ne "izpojem", in nek "drug" nastopi, ki je malo drugačen od "mojih drugih, katere sem sam izbiral in izbral, sebi podobne in všečne, in so se mi naknadno za grde izkazali... ker jih je oblast, baje, pokvarila... kakor bi pokvarila tudi mene, kateremu je povsem normalno, da po VIP sistemu poslujem, in da imam zase drugačna merila kot za druge"!

Ni komentarjev:

Objavite komentar