Najprej
sledeče – obstaja dejstvo, ki bi moralo biti celo obče znano, o tem, da je
otrok, pri starosti dveh, treh let, umsko gledano, povsem na ravni živali,
denimo opice. In pri tej starosti NAJ BI BILI VSI OTROCI ENAKI, medsebojno,
potemtakem NAJ BI BILI VSI OTROCI ENAKO UMSKO ZMOŽNI. Kasneje, z odraščanjem,
pa NAJ BI prihajalo do razlik, in to do – ekstremnih razlik!
Če se
malček pošalim (četudi je v šali zlahka poiskati resnico), je otroška faza,
gledano po umskih zmožnostih, še najmanj obremenjena z neumnostjo, pojavom (oz.
stanjem) tako značilnim za občo populacijo, kajti – otroci se ne izkazujejo z
razreševanjem problemov, o katerih se jim niti sanja ne, kakšni dejansko so,
potemtakem se otroci, za razliko od »odraslih«, ne (z)morejo izkazovati kot
neumni! Kakopak, lahko se izkazujejo kot nevedni, a obenem radovedni, medtem ko
se odrasli izkazujejo prav tako kot nevedni, čeprav jim je ta njihova nevednost
(samo) zadostna, saj so prepričani, da v bistvu predstavlja vedenje, vednost!
Potemtakem
bi se dalo sklepati o tem, da je začetna faza, gledajoč um in njegove
zmožnosti, krepko bolj razvita, in da je absolutna večina še najbolj pametna v
fazi zgodnjega otroštva, dočim kasneje, z domnevnim dozorevanjem, postaja iz obdobja
v obdobje neumnejša… kar pa, kakopak, ne velja za posameznike, tiste, ki
odstopajo, tiste, ki dokazujejo, da je moč s spoznavanjem realnega dospevati do
novih spoznanj. Realnih, kakopak, dokazljivih, dejanskosti ustreznih!
Mar
srce ne zna biti, takrat, ko je v prsih otroka? Se mora še dodatno nečesa
naučiti, da bo znalo v kasnejših, odraslih letih uspešno opravljati svoje
zadolžitve?
Mar jetra,
ledvice, roke, noge… ne zmorejo izkazovati značilnosti, tistih, katere so jim
namenjene, takrat, ko so v otroških letih, pač pa se morajo skozi čas spreminjati,
da bi zmogli delovati?
Na obe vprašanji
je odgovor – NE! Kakopak, VSI organi, VSE iz česar smo sestavljeni, že od
samega začetka služijo svojim namenom, in morajo služiti brezhibno, kajti v
nasprotnem – organizem kot celota ne bi preživel brez zapletov, oziroma bi se utegnilo
pripetiti, da tudi preživel ne bi! Je pa res…
Da se z
uporabo organov kapaciteta, moč njihovega delovanja povečuje – bolj kot bom
fizično aktiven, močnejše bo (načeloma) moje srce… močnejše in vzdržljivejše
bodo noge (oz. mišice, ki taiste noge sotvorijo)… delovali pa bodo, vsi organi,
načeloma povsem enako, kot so zmožni, zopet načeloma, delovati v kateremkoli
obdobju živetja (oz. njihovega funkcioniranja)!
Bentiš,
pa ta program, ki naj bi na jezikovno pravilnost pazil, vseskozi mi podčrtuje
besedo »živetje«, čeprav – z besedo živetje označujem samo bivanje, torej sam
obstoj (nečesa), dočim je življenje, vsaj meni, in zame, krepko zahtevnejša kategorija,
je živetje, oplemeniteno z neko konkretno VSEBINO, je (samo)izkazovanje
lastnega obstoja, s tvornim delovanjem, na način, da za menoj ne ostanejo samo
smeti! In ostale neumnosti.
Srce NE
zmore več, kot mu je dano, pa naj ga še tako treniram, ima svoje meje.
Mnogokrat se celo pripeti, da »pregori«, da, preprosto »poči« ( = znenada
odpove, celo v najlepših letih lastnega živetja), kadar ga nekdo pretirano
obremenjuje, ne zavedajoč se lastnih, objektivnih, zmožnosti! Da, to se rado
pripeti tistim »aktivnim, s športom udejstvujočim se« posameznikom, ki
potrebujejo dokazovati se v tem, da zmorejo tudi po trikrat, štirikrat… in
večkrat… dnevno doseči nek vrh, čeprav bi zadoščalo eno samo zavzetje, za
normalno, nemoteno in predvsem zdravo živetje.
Noge
tudi NE zmorejo več, kot jim je odmerjeno, prav tako noben organ, iz katerega
smo sestavljeni. Tudi možgani NE!
Kadar
zmorejo manj, od tistega, čemur so namenjeni, ti naši organi, takrat začnejo
pešati. In le na določene lahko neposredno vplivamo, z lastnimi odločitvami.
Lahko, na primer, vplivamo na noge, s tem, da – čim manj hodimo. Na roke, s
tem, da – čim manj počnemo z njimi. Na ledvice, s tem, da – jih čim manj
obremenjujemo s tekočino… NE MOREMO PA VPLIVAT NA MOŽGANE, ki so (dobesedno)
CENTER NAŠEGA ŽIVETJA, so v bistvu to, kar smo »mi«, kar je sleherni
posameznik! Brez možganov, brez njih delovanja, ničesar od nas ni: ne zavedamo
se ne bolečine, ne okolja, ne samih sebe (pomisli na nekoga, ki je v stanju
narkoze, ali hipnoze – z njim lahko počneš vse, kar si zaželiš, in sploh se ne
bo odzival, na način, na katerega bi se moral, v kolikor bi možgani smeli opravljati
svoje zadolžitve)! Ne nazadnje, pomisli na umobolne – njim možgani sicer
delujejo, a delujejo napačno, zaradi česar napačno, ti umobolni, tudi
zaznavajo, pojmujejo in doživljajo realnost. In biti umobolen ni tako daleč od –
biti neumen (nezmožen realnih presoj)!
KAJ se
pripeti, da nastanejo radikalne razlike, v umskih zmožnostih, z odraščanjem? Da
posamezniki zmorejo umevati stvarnost, dočim je absolutna večina ni zmožna,
vsaj na dejstvom ustrezen način ne?!
Nič,
prav nič se ne pripeti, v smislu, da bi se nekaj, karkoli, dogodilo z možgani,
daleč od tega, edina sprememba, do katere pride, je – spremenijo se okoliščine
bivanja, živetja!
Na
začetku je otrokova edina naloga igra, njegova edina usmeritev pa spoznavanje
sveta. Tistega mikro sveta, neposrednega okolja, ki naj bi se, z leti,
povečevalo (naj bi se, a se brezpogojno ne povečuje).
Otrok
se igra in spoznava prek čutnih zaznav – tipa, okuša, vonja, gleda, posluša. In
to zmorejo vsi, tako otroci, kakor odrasli, kakor tudi vse podobe živetja v t.
im. živalskem svetu. In tu, na tej ravni, NI razlik, vsaj na začetku ne, kajti –
sladko je vsakemu okusu sladko, kislo pa kislo, trdo trdo, boleče boleče… in
posamična informacija (o nečem, čemerkoli) je vsakomur povsem (načeloma)
identična, vendar…
Z
odraščanjem postaja oseben mikro svet vse večji: pojavljajo se vedno neke nove
zadolžitve, naloge (ob obstoječih, starih, dotedanjih), pojavljajo se,
posledično, vedno nove informacije (torej se kup podatkov povečuje, hoteli to
ali ne), pojavlja se povsem drugačen pogled na svet, pogled, kateremu (za
razumsko izkazovanje!!!) ne zadoščajo več posamične informacije, posamična
spoznanja, pač pa potrebuje – celovitost informacij! Denimo…
Voda NI
samo nekaj dobrega, ker nam se nudi v pitje, ker z njo pojimo naše živali,
zalivamo vrtove, lahko v njej plavamo, ne nazadnje, ker nas tvori… pač pa je
voda lahko tudi nekaj slabega – se izkazuje tudi v podobi poplav, le-te pa
uničujejo, tudi jemljejo življenja!
In
takisto velja za vsako, še najmanjšo stvar, vsebino, ki biva – še vsaka stvar
je sestavljena iz plusov in minusov, iz lastnih nasprotij… in dokler taiste
stvari vidimo le po sistemu »vse je, kakor se mi kaže«, do tedaj jih vidimo le
na temelju nekih doživetih izkušenj, jih vidimo povsem subjektivno, in niti pod
razno ne na način, da bi jih gledali v njih dejanskih podobah!
Pomisli
samo na obče prepričanje o »naravnem redu«, o »harmoniji v naravi«, na prepričanje,
temelječe na videnju lepega (v naravi), dočim mu je v vidni nedosegljivosti
masaker, ki ga levje krdelo naredi, da se zmore s plenom nahraniti!
Da, z
leti postanejo zahteve, ki jih ima živetje do nas, vse večje, težje,
številnejše. In prihaja do tega, da se znajdemo v povsem drugačnem svetu, kot
je bil tisti iz otroštva, v katerem smo videli samo tiste otipljive zadeve, jih
okušali ipd. Začnemo se srečevati tudi s stvarmi, ki obstajajo samo v naših
opredelitvah, dejansko pa JIH NI! Denimo ljudstvo, narod, povprečen, na primer,
Slovenec! Jaz ga ne poznam, ga, morda, poznaš ti?
Dvomim,
da ga, ker, preprosto, ne obstaja… ker ga vsakdo drugače vidi (predvsem
izhajajoč iz lastnega razumevanja tistega, čemur pravimo »dobro«, »ustrezno«, »pravilno«)!
Meniš,
da obstajajo državne meje? Mi lahko pokažeš, takšno, katerokoli mejo? Mislim,
da ne zmoreš. Lahko mi sicer pokažeš rampo, na mejnem prehodu, lahko mi pokažeš
mejni kamen, carinika, ki pregleduje prtljago, policista, ki nadzoruje sam
prehod, meje same po sebi pa mi ne moreš pokazati, ker takšna, državna, v
naravi NE obstaja. V naravi namreč obstajajo samo meje med zemljo in zrakom,
med zemljo (in/ali) zrakom ter vodo, meje med zračnim in brezzračnim, med temo
in svetlobo, mrazom in toploto… pa še te meje niso strogo začrtane, daleč od
tega, da bi bile, v bistvu se posamične vsebine medsebojno celo prepletajo
(pomeni, da sotvorijo tista področja, ki povezujejo dve nasprotji med seboj)!
Da, ko
odrasteš, takrat se soočaš s pojmi, torej z zadevami, ki v dejanskem živetju
(in v svojih materialnih podobah) ne obstajajo, pač pa so zgolj – posledica dogovorov!
Takšne zadeve so, na primer, bog… pa denar (da, obstaja, in vidiš ga, papirček,
obstaja delček kovine, na katerem je zapisana določena številka, ki NAJ bi
predstavljala neko konkretno vrednost, vendar – si že kdaj slišal/a za primere,
ko je material, na katerem je neka številka odtisnjena, vrednejši od samega
zneska, katerega naj bi številka predstavljala – to je takrat, kadar je denar
razvrednoten, ali pa obratno, da številka krepko presega strošek materiala, na
katerem je izkazana – v primeru precenitve denarja).
Ja, tu
smo že pri pojmu »vrednost«, ki je povsem subjektivna kategorija. In nekomu,
denimo, predstavlja določeno vrednost podpis na sliki, ali nek tip avtomobila,
morda zlato, diamant, hiša in vrt… spet drugemu pa so taiste zadeve povsem
banalne, brez sleherne vrednosti!
In ko
odrasteš, takrat… takrat je v obtoku, krog tebe, in s teboj, toliko različnih
informacij, toliko različnih stvari (med katerimi so tudi dejansko, v
materialnem pogledu neobstoječe), da je težko imeti vse na vpogledu, zlasti
takrat, kadar – nimaš enovite zavesti, kadar si zmožen le praktičnega,
konkretnega mišljenja, in se niti samega sebe (v vseh svojih podobah izkazovanja!)
ne zmoreš zavedati, kaj šele, da bi se zavedal – kompleksnega sveta?!
Pomisli,
kako so (posamezniki, kakopak) ugotavljali NEploščatost Zemlje, pa to, da se
Zemlja vrti krog Sonca (in ne obratno)… kako so ugotavljali bakterije, pa
energijo, skrito v lesu, premogu, v vodi… kako so ugotavljali vse tisto, do
česar se je absolutna večina (pa še to ne v vseh primerih) zmožna dokopati šele
takrat, ko jim ugotovljeno pokažeš (da vidijo), bodisi v podobi izdelka, bodisi
v podobi obče priznane ugotovitve (da, žal, živimo v svetu, v katerem je
merodajnejši, za ugotavljanje usposobljenosti, kos papirja, na katerem piše »diploma«,
kot samo dejansko znanje!)… torej – kako so ugotavljali vse našteto? So imeli
neko posebno pručko, morda celo lestev, s katere so zmogli svet drugače videti,
kot ga je videla občost? So jim »marsovci« povedali, da je tako in tako? Ali pa
so (bili), preprosto, ZMOŽNI LOGIČNO SKLEPATI, na temelju več različnih
informacij (o enih in istih zadevah oz. vsebinah), ter po sistemu
analitično-sintetične obravnave prihajati najprej do domnev, kasneje, ob njih
preverbah, tudi do spoznanj?!
Povej
mi, kaj je to oblast? V občosti namreč velja, da oblast pokvari, pa me zanima –
kako pa zgleda, ta oblast? Kaj je to?
Je to
kos papirja, na katerem piše, da si razporejen na določena dela in naloge? Ta
kos papirja pokvari?
Je to pisarna,
katero ti odredijo? Pisarna pokvari? Je to fotelj, miza, telefon, fikus,
tajnica… morda telefonske številke tistih, ki so tudi na oblasti, nekakšni in
nekje? Pomeni, da fotelj, miza, telefon, fikus… pokvari?!
Ali pa,
morda, deluje spoznanje, da so ti priznali določeno moč (odločanja)… da so tudi
drugi natanko takšni, kakršen si sam, pa ti ne bodo škodovali, dokler bodo od
tebe imeli korist(i)… potemtakem te, v takšnem primeru, sploh ni treba
(po)kvariti, kajti pokvarjen si že v svoji osnovi, in si taisto pokvarjenost pokazal
natanko takrat, ko si dospel na pozicijo, s katere meniš, da ti nihče ničesar
ne sme in ne more, da smeš početi vse, kar se početi odločiš!
MCPH1,
mikrocefalin(ček), gen, značilen za nagonska bitja. Gen, značilen za
človečnjaka in človejaka. Gen, značilen za NErazumevanje, nerazumskost. Gen, ki
oNEmogoča hkratno videnje različnih, nasprotujočih si informacij (dejstev) o
enih in istih zadevah… potemtakem oNEmogoča tudi zavedati se posledic lastnega
ravnanja! To…
TO JE
EDINO TISTO, KAR SE PRIPETI V FAZI ODRAŠČANJA, in zaradi česar se možgani (oz.
njih delovanje, zmožnosti) v tako radikalno različnih podobah izkazujejo! Pač,
tisti, katerega ne kazi MCPH1, tisti zmore razumno (posledično tudi etično,
človečno), ostali pa, pač, ne. Ostali zgolj ostanejo na ravni živalskega sveta,
na ravni »narave«, v kateri močnejši preživi… četudi na račun šibkejšega.
Ni komentarjev:
Objavite komentar