Izhodišče
zapisa si sposodim z naslovnice Mladine, revije, ki mi je bila simpatična.
Dvojno simpatična. Malček radi tega, ker je bil moj pokojni oče njen prvi
urednik, v času NOB-a, predvsem pa zaradi tega, ker sem jo desetletja bral, kot
eno redkih glasil, ki so zmogla prepričati. Mene. Sedaj pa…
Mislim,
da je minilo sedem let, kar ne spremljam tiskanih medijev, in radijskih ter
televizijskih poročil. Tudi Mladine ne, potemtakem, razen kolikor določene
podrobnosti opazim na spletu. Kakor sem opazil tudi to, obravnavano.
Poglejmo
, v čem je, meni vsaj, spornost zapisa, s katerim Mladina krasi svoj obraz! In
pogledali bomo z več vidikov, da bo pogled zanimivejši, verodostojnejši,
objektivnejši.
Najprej
– živimo, bojda, v demokraciji. O tem bi se sicer dalo razpravljati, na dolgo
in široko, kajti vsako sobivanje, in zlasti demokratično, naj bi temeljilo na
odgovornosti, tako obči, kot posameznikovi, pa je, v konkretnih okoliščinah, ta
demokracija krepko prej – povsem navadna, pardon, ena najbolj neumnih oblik
anarhije! A, kljub temu…
V
demokraciji NAJ bi štelo slednje mnenje. No, pri umnih bitjih je, zanesljivo,
tako, da upoštevajo različnost mnenj, še več, iz različnosti (a le
verodostojnih, potemtakem z dejstvi podkrepljenih) mnenj izhaja ves napredek,
in zlasti napredek, s katerim naj bi sobivanje pridobivalo. In tudi bi, ne le
formalno, ko bi ga živela umna bitja.
Mladina
se, bojda, zavzema za odprto, svobodno, kritično besedo, za pravico do
izkazovanja mnenja. Lepo, ko bi bilo tudi zares tako, kajti - »Kdor molči o
pedofiliji, naj ne kriči o splavu!« je zapis, ki ne samo da zapoveduje
neizražanje mnenja (tistim, »ki molčijo o pedofiliji«), pač pa neko
konkretno izjasnjevanje pogojuje z nekim drugim, tudi izjasnjevanjem. Pomeni,
da, v konkretnem primeru, izkazuje tisto, česar ne bi smela izkazovati… ko bi
ji bila njena tozadevna prizadevanja za svobodno, odprto besedo dejansko in
nenehno pred očmi.
To je
prvi vidik, vezan neposredno na revijo kot tako.
Drug je
podoben, in bi ga lahko tako zapisal: v demokraciji ima vsakdo pravico govoriti
(ali molčati) o tistem, o čemer se mu govori (ali molči). Pač, takšni so
temeljni standardi demokracije. Žal, odgovornega sobivanja ni, pa govorijo predvsem
(in najglasneje) tisti, za katere bi bilo bolje, ko bi bili tiho, tako namreč »razumejo«
in »poznajo« vsebine, o katerih govorijo. Potemtakem…
Tretji
vidik – KO bi govorili izključno tisti, ki razumejo in dejansko poznajo
vsebino, o kateri govorijo, bi bil svet umen in bi urejeno deloval! Z drugimi
besedami: bilo bi najbolje, ko bi razpravljali le vedoči, poznavalci, vendar…
bi v takšnem primeru Slovenija, in svet, ostala tudi pri zdesetkani volilni
bazi!
Pa
pojdimo še na nek, četrti torej, vidik, k sami vsebini, bolje, k obema
vsebinama, ki ju revija, četudi nehote, primerja med seboj, čeprav nista tako
zlahka primerljivi, kot je o tem moč sklepati, na prvi pogled.
Splav.
Prekinitev nosečnosti. Stvar osebne odločitve in osebnega ravnanja. Vsaj v
normalnih okoljih.
Večinoma
gre za stresno odločitev, in ravnanje. Marsikdaj pa ne, celo nasprotno, s
pomočjo splava marsikatera ženska dospe do olajšanja, celo zadovoljstva…
takrat, denimo, kadar se na tak način znebi neželene nosečnosti.
Lahko
dospe do delnega zadovoljstva (pomeni, da dospe do kombinacije stresnega,
bolečega stanja, in stanja relativnega zadovoljstva), kadar s splavom prepreči
rojstvo bitja, za katero je zdravniško ugotovljeno, da je (fizično ali umsko)
tako prizadeto, da bi mu živetje povzročalo predvsem trpljenje.
Splav.
Zmore biti nenačrtovan, zmore biti zavestno izveden.
Zmore
se izkazovati v podobi mehanskega posega, zmore biti spontan. Kakorkoli že, tudi
takrat, kadar ne povzroča fizičnih (telesnih) bolečin, zmore povzročiti
psihične, in obratno – tudi takrat, ko povzroča fizično bolečino, zmore »olajšati
dušo« ( = povzročiti psihično zadovoljstvo, v primeru, npr., neželene
nosečnosti in nosečnice, želeče »lastnega življenja«).
Da je
splav moteč predvsem s fizične osnove, takrat, denimo, kadar poseg izzove
bolečino, je bedarija! Obstajajo (različni) analgetiki, ki na različne načine
(v odvisnosti tako od svoje sestave oz. učinkovanja, kakor tudi od dovzetnosti
nanje s strani tistega, ki jih uporablja) delujejo in zvečine uspevajo tovrstne
bolečine vsaj ublažiti, do meje znosnega, če ne celo odpraviti. In, dejstvo,
o(b)staja psihična bolečina, tam, pač, kjer se pojavi, ob splavu. In se pojavi,
v normalnem okolju, širše, ne le pri nosečnici, ki se odloči prekiniti
nosečnost.
Splav
NI »družbeno zlo«. Na svetu NISMO zaradi tega, da bi se plodili, pač pa je
obratno: plodimo se, da smo na svetu. In na svetu nismo zaradi tega, da bi s
plojenjem zagotavljali obstoj narodov. Bi, takšna praksa, preveč spominjala na govedorejo,
svinjerejo, na rejo živali, da bi jo bilo resneje upoštevati kot značilnost
človeka, razumskega bitja!
Mimogrede:
narodi NISO naravna tvorba, pač pa zgolj in samo dogovorna. Ne obstajajo od
nekdaj, pač pa so izmislek, nastal tekom zgodovine in predvsem zaradi potrebe
po udejanjanju – črednih nagonov ( = potrebe po povezovanju nagonskih bitij, ki
zmorejo podobnosti iskati izključno v videnem, v s čutnimi zaznavami zaznavanem…
človek, kot razumsko bitje, se zlahka povezuje s soljudmi po celem svetu, in v
neodvisnosti od njih nacionalnega izvora, jezika, običajev… se povezuje na
temelju razuma in čustvovanja ter – etičnega oz. človečnega)!
Kakorkoli
že, obstajajo različni razlogi za splav, pa je priporočljivo, da le-ta ostane
stvar osebne odločitve. Odgovorne osebne odločitve, ki upošteva tudi ekonomsko
zmožnost (ne nazadnje) roditeljev za to, da »spravijo otroka h kruhu«. Tisti
sistem »kolikor bo bog dal« je daleč stran od razuma, od samoobvladovanja in
odgovornosti. Je daleč stran, ne nazadnje, od korektnega sobivanja, saj, preprosto,
celotno družbo obremenjuje z vprašanjem bodisi ne(za)želenih otrok, bodisi
otrok, trpečih zaradi tega, ker roditelja ne znata (zmoreta) biti roditelja, po
vseh vprašanjih in tudi čustvenem, pa še kak razlog bi se lahko našel.
Da, o
splavu je moč govoriti, povsem neškodljivo, in dokler je stvar samo o govoru
(podajanju mnenj/a), zadeva ni kočljiva. Takšna postane takrat, kadar javno
mnenje neposredno pogojuje odločitve politike.
Pedofilija.
JE družbeno zlo.
Pedofilija
je krepko bolj zapletena zadeva, kot jo je javnost zmožna obravnavati.
Nemalokrat sem že zasledil, da bi bilo potrebno pedofile kastrirati, postreliti,
v najboljšem primeru zapreti, vendar…
Ne,
daleč od tega, da bi mi bili simpatični. Preveliko je trpljenje, ki ga s svojim
izkazovanjem povzročajo, ko, dobesedno, uničujejo tako življenja zlorabljenih
otrok, kakor tudi življenja vseh tistih, ki imajo te otroke radi, in jim ni mar
za to, če bodo svoja življenja živeli v trpljenju. A, kljub temu…
Pedofilija
JE BOLEZEN! Tako, kot je to alkoholizem. Odvisnost od (drugih) drog. Obolelost
za rakom. Pomeni, da sama po sebi (oziroma njeni izkazovalci – pedofili) ne bi
smela biti kaznovana, pač pa ZDRAVLJENA! In šele v skrajnem primeru, takrat,
kadar ozdravitev objektivno ni dosegljiva, bi morali biti pedofili IZLOČENI iz
sobivanja, omejeni, prostorsko, da ne bi predstavljali neposredne nevarnosti
nemočnim (svojim) in potencialnim žrtvam.
Prikrivanje
pedofilije (in s tem tudi njeno omogočanje!!!), zagotavljanje pogojev za njeno
izvajanje (zagotavljanje prostora in žrtev) JE KAZNIVO DEJANJE, in zanj bi
moral (in to dosledno, pa naj gre za papeža ali predsednika države!) krivec
kazensko odgovarjati! Vendar…
Prav
radi tega, ker gre za bolezen (psihično bolezen), bi bilo v primeru pedofilije
še bistveno bolj priporočljivo (kot po vprašanju splava), ko bi o njej
(konkretneje: o pedofilih, o načinih razreševanja njihovega stanja) govorili
(in s tem tudi odločali) izključno tisti, ki – vedo, o čem govorijo! Pa čeprav
je obče obsodbe vredna, pa čeprav JE družbeno zlo!
Kakorkoli
že, da zaključim: res je, bila mi je simpatična, Mladina. A ji, domnevam,
določena mera razumskosti ne bi škodovala, pri čemer je, absurd – še vedno v
samem vrhu, po kakovosti (in ostalih nekih, mojih, standardih), v slovenskem
medijskem prostoru! Čeprav…
V
kolikor se vračajo časi… Špartancev, ki so (kakorkoli) hendikepirane otroke
metali v prepad… in časi, v katerih so »gobavce« pobijali, potem… potem naj
bosta tudi splav in pedofilija tema »javne obravnave«, »javnega mnenja«,
pompoznih in predvsem v prodajo naravnanih naslovnic! Je tako bolj »kul«, za
umnost občestva.
Pa,
zgolj za vsak primer: ne maram dvoličnosti, ne maram igračkanja ( = zlorabe) z določenimi
vprašanji, s ciljem zagotavljanja nekih prepričanj, verskih ali posvetnih,
političnih, nagnusni so mi, tisti, ki se s tem izkazujejo, a, kljub temu…
Ni komentarjev:
Objavite komentar