Pri
obravnavanju delovanja možganov, njih temeljnih značilnostih, razlik, nepremostljivih,
med delovanjem možganov občosti, in (redkih) posameznikov… sem že marsikatero
razlago slišal. Od tiste, da gre za stvar evolucije, in da bo skozi razvoj
prišlo do tega, da bodo možgani vseh enako (uspešno) delovali… do tiste, da je
možgane potrebno »na pravilen način spodbuditi, k temu, da začnejo pravilno
razmišljati«. Kakopak, obe, omenjeni razlagi, kakor tudi vse ostale, njima
podobne, so povsem navadna – BEDARIJA, ki niti preprostih dejstev NI ZMOŽNA UPOŠTEVATI!
Pa, če se zaustavim pri obeh zapisanih primerih, potem…
Si med
čebelami že opazil/a, kjerkoli, kadarkoli, da določene (med njimi) NE nabirajo
medu? Da NE letajo k cvetovom, in nanje? Da NE živijo v skupinah? Da se,
skratka, izkazujejo povsem drugače od ostalih?!
Da
nisi? Prav, tudi nisi mogel/gla, opaziti nečesa, kar – ne obstaja! Namreč za
VSE čebele VELJA, da SE IZKAZUJEJO NA POVSEM ENAKE NAČINE, in med njimi, po tem
vprašanju (vprašanju izkazovanja) ni bistvenih, vsebinskih razlik. Že res, da
so nekatere čebele večje od drugih, in obratno, potemtakem, da so nekatere
močnejše, spet druge šibkejše, nekatere hitrejše, druge počasnejše… da nekatere
več medu naberejo, druge manj, vendar – VSE letijo, VSE rojijo, VSE nabirajo
nektar (in tudi cvetni prah ter vodo), VSE taisti nektar predelujejo v med, VSE…
VSE počnejo natanko tiste stvari, ki SO ZNAČILNE ZA ČEBELE, in VSE se
izkazujejo ENAKO, kot čebele!
Pomeni,
da pri čebelah evolucija NI izkazala nekih omembe vrednih razlik (med
posameznimi čebelami oz. v odnosu posamezne čebele do neke povprečne čebele).
In katerokoli drugo vrsto boš pogledal/a, pri VSEH boš prišel/šla do identične
ugotovitve – VSE posamičnosti določene (neke pač) vrste SE IZKAZUJEJO NA ENAK
NAČIN… in je moč razlike opaziti samo takrat, kadar primerjaš posamičnosti
RAZLIČNIH vrst!
Da, tu
je tisti »keč« - »človeštvo« NI sestav posameznikov iste vrste! In to
zmorem trditi ne samo na temelju povsem drugačnih načinov (vrst) mišljenja, ki
se izkazujejo (o tem sem že, a ponovim: pri absolutni večini je moč zaznati
IZKLJUČNO mišljenje, imenovano konkretno, praktično, dočim je pri posameznikih
moč zaznati, poleg omenjenega mišljenja, tudi abstraktno mišljenje, in,
zahvaljujoč njemu, kompleksno, celovito mišljenje!), pač pa tudi na
temelju spoznanj genetike, spoznanj, ki pričajo o tem, da absolutna večina v
svoji (genski) sestavi (zasnovanosti) premore – gene ČLOVEČNJAKOV (med
njimi je, zame vsaj, najbolj »zloglasen« gen MCPH1, gen, ki sotvori – s tem
tudi sopogojuje zmožnosti mišljenja – čelni reženj možganov, taisti del
možganov, torej, ki je »zadolžen« za – abstraktno mišljenje!!!). In ti, taisti
geni PRENAŠAJO ZASNOVANOST, s tem tudi opredeljujejo zmožnosti, predvsem
zmožnosti na področju, ki je edino zares pomembno, kadar opredeljuješ človeka,
bitje, za katero je značilen razum (razumskost), na področju uma in
(posledično) čustvovanja! Da – tudi čustvovanje, samo po sebi, je v neposredni
odvisnosti od zmožnosti uma, od zmožnosti dojemanja, od zmožnosti torej, ki
bodisi omogočajo (pri človeku) celovit vpogled ( = celovito poznavanje,
razumevanje) v določeno, katerokoli vsebino, bodisi tega vpogleda NE omogočajo
(kot se to izkazuje pri človejakih, bitjih, ki so nezmožna celovitega vpogleda,
potemtakem tudi dejanskega razumevanja konkretne vsebine oz. predmeta zapažanja
in obravnavanja – kako bom razumel nekaj, če pa tega nečesa ne zmorem videti
kot celote, kot seštevka vseh različnosti, iz katerih je sestavljen?!).
Potemtakem
– primerjava med tistimi redkimi, ki razumejo (t. im. geniji) in ostalimi NI
umestna, saj primerja dve povsem različni vrsti življenja, ob čemer…
Ob
čemer človejaki dejansko niso neka vrsta, sama po sebi nastala, pač pa so
kombinacija oz. posledica križanja dveh, med seboj ekstremno različnih vrst,
nagonske (človečnjak) in razumske (človek)! In so bili tudi telesno (torej po
vprašanju izgleda) v preteklosti povsem drugačni, pa so se (prav zaradi
križanja, zaradi »mešanja krvi«, s človekom) razvili v NEčokate, NEnizke,
NErobate.
Zaključek?
Tisto, kar je evolucija imela namen
narediti (na določeni stopnji razvoja, za neko konkretno vrsto,
katerokoli), to je evolucija ŽE
NAREDILA, in je naredila za VSE posamičnosti (znotraj posamičnih vrst) ENAKO!!!!!
Je pa
res sledeče: v kolikor me določeno področje NE zanima, v kolikor se na tem
področju ne izobražujem (se ne seznanjam s podatki, ki o tem področju govorijo),
v kolikor torej o tem področju ničesar ne vem, ali pa vem premalo, potem ne
morem delovati razumno, v kolikor se lotim obravnavanja (razreševanja
problemov) tega istega področja – o katerem ničesar ne vem!
In je
res tudi sledeče: z vsakim izpopolnjevanjem znanja o nekem področju, narašča
moja zmožnost pravilnega sklepanja (ugotavljanja, dojemanja, poznavanja) o
taistem področju… pa zmorem, posledično (in če se temu področju dovolj
posvetim) prihajati tudi do spoznanj, katera v praksi še ne obstajajo!
Pomeni,
z drugimi besedami, da je znanje podlaga, je gradivo, s pomočjo katerega
zmorem prihajati do pravilnih ugotovitev, vendar je RAZUM tisto temeljno orodje
(sredstvo), katero mi omogoča samo razumevanje! Razum (zmožnost
razumevanja, zmožnost abstraktnega, kompleksnega mišljenja!), NE znanje samo po
sebi!
In,
mimogrede – zahvaljujoč javnemu šolstvu je iz generacije v generacijo več
znanja (pravilneje: TOZADEVNEGA znanja – kaj ti pomaga sam podatek, če pa ga NE
RAZUMEŠ?!) v obtoku, medtem ko se zmožnost razumevanja realnosti NITI ZA KANČEK
NE SPREMINJA (pri občosti, kakopak)!!!
Pojdimo
sedaj še k drugi trditvi, k trditvi, ki pravi, da »je potrebno možgane na
pravilen način spodbuditi, k temu, da začnejo pravilno razmišljati«!
Kaj
zmorejo roke? Zmorejo (o)prijemati (se). Dvigovati, nositi, vleči, potiskati.
In to tudi počnejo. Tako so namreč zastavljene, in v takšne so se, tekom
razvoja, razvile (vendar IZKLJUČNO IZ SVOJE ZASNOVANOSTI, ker mimo nje oziroma
povsem drugače od nje NE bi zmogle!), zahvaljujoč konkretnim danostim
(razmeram) okolja.
Pomeni,
da roke DELAJO to, za kar so zasnovane. In ničesar več. Lahko še tako kriliš z
njimi, pa (zgolj) s pomočjo rok NE BOŠ (VZ)LETEL! Lahko pa…
Lahko
pa poskusiš, in jih za dlje onemogočiš v njih izkazovanju, jih, preprosto, v
določenem položaju pritrdiš (da jim premikanje onemogočiš), in po določenem
času boš ugotovil… da so roke NEZMOŽNE opravljati tisto, kar so opravljale
prej, da so nezmožne izkazovati se tako, kot naj bi se izkazovale (glede na
svojo zasnovanost)!
Če še
ne veš: VSE poškodovance, ki dlje časa ležijo (v bolniški postelji), MORAJO
ZNOVA (NA)UČITI HODITI ( = uporabljati noge)! In ne vem, čemu bi bilo z rokami
drugače, ko pa princip (načela, pravila) delujejo povsod enako, za vse (primerljive)
stvari!
Povsem ENAKO
je z VSEMI drugimi organi, iz katerih smo sestavljeni, in v kolikor ti
organi NE DELUJEJO (v kolikor niso aktivni, v kolikor se ne izkazujejo tako, kot
se morajo izkazovati, na temelju svoje zasnovanosti), potem nujno, brezpogojno
pride najprej do tega, da SE OKVARIJO, v naslednji fazi pa, preprosto –
ODPOVEJO! Jih, v bistvu, ni več (kakopak, še so, v svojih fizičnih podobah, še
obstajajo ledvice, jetra… vendar jih NI VEČ v podobi organov, ki naj bi počeli
tisto, kar – naj bi počeli!)!!!
Povsem enako velja tudi za možgane! In
tako, kot te ledvice ne sprašujejo o tem, kako naj delajo, kaj naj počnejo,
tako te tudi možgani ne sprašujejo! In tako, kot ledvice zmorejo delovati
izključno v okviru svojih zmožnosti, tako takisto zmorejo možgani! In tako, kot
ledvice odpovedo, s časom, v kolikor ne delujejo, tako – bi odpovedali tudi
možgani, v kolikor ne bi delovali svoji zasnovanosti primerno!!! Ker pa…
Ker pa
tudi možgani občosti delujejo (ni moč reči, da občost ne razmišlja, pač pa je
moč trditi, da NE zmore razmišljati pravilno, vsaj ne o njej tujih stvareh, o
stvareh, s katerimi se srečuje v njej tujem, človeškem svetu!), ker so aktivni,
ni moč trditi o tem, da so odpovedali, in da bi jih bilo potrebno spodbuditi k
delovanju (če razmišljajo, potem delujejo!).. in ker so informacije (podatki,
potemtakem tudi znanje) dandanes obče dobro, dosegljivo malodane vsakomur…
potem je nujno sklepati samo o sledečem:
V kolikor na podlagi istih
informacij prihaja do RAZLIČNIH razumevanj, potem MOŽGANI NE DELUJEJO NA ENAK
NAČIN, potem možgani niso na enak način zasnovani, potem možgani ne
zagotavljajo enakih (z)možnosti!
In če
možgani niso na enak način zasnovani, če ne zagotavljajo enakih (z)možnosti –
tako kot pri čebelah, ki VSE MISLIJO NA ENAK NAČIN, ki se VSE ENAKO IZKAZUJEJO –
potem ti možgani NE PRIPADAJO ISTI VRSTI! In je povsem bebavo pričakovati, da
bom pri drugovrstnih možganih (s svojimi prizadevanji, s svojim »spodbujanjem«)
dosegel iste rezultate, kot jih dosežem tam, kjer obstaja razumevanje oz.
razum!
Ni komentarjev:
Objavite komentar