Zastavim
kar neposredno: psihiatrična stroka je prepričana, da (psihično) stanje,
opredeljeno s terminom »razcepljena osebnost« - NE obstaja! Na drugi strani
obstajamo posamezniki, ki se s takšno ugotovitvijo ne moremo strinjat.
Vem,
zavedam se tega, da bi mi lahko malodane vsak izšolan, potemtakem za ukvarjanje
s psiho formalno usposobljen »strokovnjak«, očital domišljavost, ker se uvrščam
med te, nestrinjajoče se posameznike, ker sploh obravnavam teme (področje), za
katere se nisem neposredno šolal, vendar – jamčim, nimam navade govoriti o
tistem, česar ne morem pojasniti, in sploh nimam navade govoriti o stvareh,
katere premalo poznam, da bi jih poznal, zares poznal. Obenem pa – ne le moje
prepričanje, pač pa tudi laboratorijski izvidi (torej izkazi, ki objektivno
pričajo o konkretnih stanjih telesa), mnenja nadzornih (in dejanskih, tudi
diagnosticiranja zmožnih) strokovnjakov, ne nazadnje – samo objektivno psihofizično
stanje, nastalo na temelju mojega terapevtskega delovanja… so dejavniki, ki
govorijo o tem, da pa le imam »nekaj pojma« o psihi, in njeni obravnavi, četudi
sem o tem formalno neusposobljen. Kakorkoli že…
Nestrinjanje,
znotraj stroke, glede ne/obstoja »razcepljene osebnosti«, ni edino
nestrinjanje. Daleč od tega, kakor na vseh ostalih področjih, tako tudi na
področju obravnavanja psihe obstajajo popolnoma KONTRADIKTORNE (med seboj
nasprotujoče si) ugotovitve, s tem tudi trditve! Čemu? Preprosto…
Najprej,
povsem realna domneva – v kolikor je absolutna večina dvonogega (in oblečenega)
sveta nagonske zasnovanosti, potem je, zahvaljujoč vsakomur dostopnemu javnemu
šolanju, učnemu programu (oz. njegovi zahtevnosti), ki je prilagojen
povprečnežu (potemtakem povprečnim umskim zmožnostim) in dejanskemu stanju, v
katerem odloča absolutna večina (ki presoja in pojmuje lastnim umskim NEzmožnostim
primerno)… ja, potem je, posledično, na VSEH področjih (tudi) znanosti v večini
– nagonsko nerazumevanje!
Samo
pobrskaj po spominu, o stvareh, o katerih si se bodisi učil/a, bodisi jih
osebno doživel/a, in zlahka ugotoviš, da vselej obstajajo posamezniki (pa ne
govorim o raznih butcih, ki ustanavljajo sekte, pridigajo o skorajšnjem koncu
sveta, ugotavljajo, da je hranjenje iz smetnjakov tisti način hranjenja, ki je
najbolj ustrezen prvobitnemu načinu izkazovanja dvonogih bitij…), ki trdijo
drugače in za katere se, skozi čas, resda, izkaže, da so njihove trditve
pravilne! Kakopak…
Pri
zadevah, kakršna je tudi psiha, ki so nevidne, ki so nedosegljive neposrednemu
čutnemu zaznavanju (pač pa je o njih moč ugotavljati IZKLJUČNO na temelju
povezovanja posameznih – in ugotovljenih – elementov oz. stanj, potemtakem s
pomočjo t. im. abstraktnega mišljenja – za katerega pa je tudi uradno
ugotovljeno, da je dano le 4 % celotne dvonoge populacije – pri čemer je
polovica omenjenih odstotkov na tisti strani dejanskega umskega stanja, ki priča
o podpovprečju, potemtakem o umski obolelosti oz. zaostalosti!) so stvari
občosti bistveno težje ugotovljive, pardon, občost do tovrstnih spoznanj sploh
dospevati ni zmožna, so bistveno težje dokazljive, kot tam, kjer je moč na
temelju neke zamisli izdelati načrt, potem pa izdelati neko, konkretno, napravo
in z njenim delovanjem dokazati, da je bila zamisel verodostojna, pravilna.
Čeprav – ko pomislim, da so se težave pojavljale malodane pri sleherni
spremembi (oz. posegu v obstoječa stanja), tako pri kroglitvi planeta, kakor
pri uvajanju vodovoda, pri elektrifikaciji, uporabi kmetijske mehanizacije…
takrat hitro ugotovim tudi to, kako »dojemljiva« ta občost je (pravilneje: NI
dojemljiva!), glede na to, da NE razume razlage o konkretni zadevi, pač pa
potrebuje konkretno zadevo, v njeni izdelanosti, da verjame, kako taista zadeva
zmore obstajati, kot uspešna, na primer! O tem, o NEdojemljivosti občestva, ne
nazadnje, priča tudi zgodovinsko vrtenje v krogu… ker, preprosto, občost ne
prepoznava karakteristik zastavljenih izkazovanj ( =
družbeno-politično-ekonomskih poti), pa potrebuje dobesedno DOSPETI (nekam,
kamorkoli), da ugotovi to, da – je dospela v konkretne razmere! Vendar – vrnimo
se k temeljni temi…
Ko
opazuješ posamičnosti znotraj ene in iste vrste, takrat ugotoviš, da se vse opazovane posamičnosti
(znotraj omenjene ene in iste vrste, kakopak!) vsebinsko gledano izkazujejo na povsem enake načine! Zaradi
tega (in določenih telesnih značilnosti, ki zmorejo pogojevati sama
izkazovanja) je tudi moč postavljati pravila, definicije, je moč razlikovati med
vrstami in jih prepoznavati!
Kadar
opazujeta dva, ki sta povsem različnih zmožnosti dojemanja, takrat se bodo spoznanja enega in drugega med
seboj razlikovala (če ne pri ugotavljanju samih posledic, torej tistega,
kar zmorem s čutnimi zaznavami ugotoviti, potem, zanesljivo, pri ugotavljanju
vzrokov taistih posledic!!!). In tudi na področju psihe oz. ukvarjanja s psiho
velja povsem enako! Pa…
Pa ni
čudno, da »stroka« meni, kako alkoholizem (oz. katerakoli podoba zasvojenosti z
drogo), mazohizem, sadizem… NI ozdravljiv… in ni čudno, da »stroka« meni, da je
osnovna naloga psihoterapevtskega dela v tem, da »obolelega naučiš živeti
z obolelostjo«… pa ni čudno, da »stroka«
meni, da so metode, kakršne je, na primer, izkazoval dr. Rugelj, dejanska
(psiho)terapija, dejansko »zdravljenje« psihične obolelosti… medtem ko, na
drugi strani, obstajajo posamezniki, ki vsa našteta mnenja »stroke« označujejo
kot povsem navaden larifari… in sem na tretji, strani, jaz (domnevam, no, vsaj
upam, da nisem povsem osamljen), ki trdim – da je resnica tako na eni, kakor tudi na drugi strani! In
trdim, da bi bilo najprej potrebno razrešiti
temeljno vprašanje: mar vsi ti, ki na različne načine dojemajo temeljne
opredelitve (psiho)terapevtskega delovanja, in vsi ti, ki zapadejo pod terapevtski
tretma – SPADAJO V ISTO VRSTO???!!! Kajti, ne pozabimo: za VSE
posamičnosti ene in iste vrste so ZNAČILNA ENAKA IZKAZOVANJA!
»Ne
pijem, sem zdravljen alkoholik« = sicer sem nehal piti, vendar nisem ozdravljen
(od pitja) = sicer ne pijem, a V SEBI (še vedno) NOSIM RAZLOGE (vzroke), KI SO
ME DO PITJA PRIPELJALI!!!
Medklic:
zavedam se, zastavil sem, še bolj, v širino, vendar – z razjasnitvijo
posamičnih nestrinjanj, med »stroko« in stroko, bo lažje razumeti tudi
nestrinjanje glede ne/obstoja »razcepljene osebnosti«.
Pojdimo,
za hip, na področje telesnih bolezni. Na tem področju so zadeve lažje
ugotovljive, no, vsaj načeloma (ker tudi v t. im. splošni medicini večino
tvorijo posamezniki, ki so DIAGNOSTICIRANJA NEZMOŽNI – so povsem običajni
OBRTNIKI, in takšni so tudi na področju psihoterapevtskega delovanja, ki so
NAUČENI izvajati določene aktivnosti oz. postopke, v okvirih nekih ugotovljenih
simptomov… ni pa njih presoja verodostojna, v smislu, da so zares zmožni imeti
celovit vpogled, torej vpogled v OBJEKTIVNO CELOTO, imenovano »predmet
zdravljenja«!), saj je moč zadevščine, pri boleznih telesa, ugotavljati tudi s
termometrom, pa z laboratorijskimi izvidi, slikanjem… čeprav: ja, čeprav sem
sam OZDRAVIL primer kroničnih (in tozadevno telesnih) obolenj, katerih
se je poprej, in leta dolgo, lotevala tako splošna, kot tudi specialistična
medicina, in jima jih, teh primerov, NI uspelo razrešiti, ker – ker so jih vsi »strokovnjaki«
obravnavali kot zgolj obolelosti telesa, in nikomur ni padlo na pamet, da so
vzroki konkretnih izkazovanj – v psihi (da, šlo je za t. im. psihosomatske
bolezni, torej za stanja, za nepravilnosti, ki so se sicer izkazovale – tudi –
v telesu, a so bili njih vzroki v sami psihi, v podzavesti!)!
In vzemimo,
če nadaljujem, primer pljučnice. Običajno se izkazuje z relativno majhnim
povečanjem telesne temperature (krog 37 stopinj, lahko tudi malček več), in
običajno je pri njej najbolj, če ne edino, moteča – povišana telesna
temperatura, posledično pomanjkanje energije (telesne moči), posledično upad
razpoloženja. To je tisto, kar je pri pljučnici NEPOSREDNO moč zaznati (šele
laboratorijske raziskave lahko povedejo globje). In vzemimo za primer, da se za
pljučnico obolela oseba loti razreševati le tisto, kar jo neposredno moti,
torej – povišane telesne temperature. In jo, to, temperaturo, z analgetiki drži
na neki običajni ravni. In si s tem tudi voljo (razpoloženje, energijo) povrne,
posledično (in vsaj za nekaj časa) tudi moč, telesno, fizično moč. Super, mar
ne?!
Še
zdaleč NE, kajti – pljučnica se bo, v takem primeru, še naprej odvijala, lepo
po svoje, in bo, v končni fazi, povzročila »senco na pljučih«, pa – nekaj doživetih
(na nogah prebolelih) pljučnic = resna ogrozitev pljuč, njih objektivnega
(zdravstvenega) stanja, njih zmožnosti izvajanja aktivnosti, katerim so
namenjene ( = dihanje)! Pomeni…
Pomeni,
sila preprosto – obolelosti, bolezni
NE zdraviš tako, da se lotiš ODPRAVLJANJA POSLEDIC, pač pa JO ZDRAVIŠ TAKO, DA
ODPRAVIŠ VZROKE (posledice naknadno, same od sebe, odpadejo)!!!
In
povsem enako je na področju obravnave psihe!!!!!
Alkoholizem
(ali katerakoli druga podoba zasvojenosti z drogami) NI psihična težava, NI
psihična obolelost (kakor to ni ne sadizem, ne mazohizem, ne »raztresenost«, »izguba
spomina«…), pač pa JE POSLEDICA
PSIHIČNIH TEŽAV, JE NAČIN, NA KATEREGA SE PSIHIČNA OBOLELOST IZKAZUJE!!!
Pomeni…
Pomeni,
da če nekoga PREDRESIRAM iz ene navade ( = pitje alkohola) v drugo navado ( =
NE-pitje alkohola), s tem NISEM ODPRAVIL VZROKOV, ki so konkretno osebo
pripeljali do tega, da je rešitev poiskala v alkoholu. S tem torej NISEM
odpravil psihičnih težav, s tem nisem odpravil tistega (nezdravega) stanja, v
sami podzavesti obolelega, ki se samo po sebi NIKOLI NE BO ODPRAVILO, pač pa bo
NENEHNO (bodisi do ozdravitve ali do zaključka živetja obolelega) negativno
delovalo na psihofizične zmožnosti (in počutje) tozadevno zdravljenega! In
utegne, slej ko prej, nekje drugje »bruhniti« na plano (pomisli na razne brejvike…
ali pa na samomorilce… in ugotavljanja
njih družinskih članov, sosedov, znancev, v stilu »nikoli se ni kot tak
izkazoval, kdo bi pomislil, da je nečesa takega zmožen…«)!
Pomeni…
Pomeni,
da takšno delovanje NI nikakršno zdravljenje (oziroma je zdravljenje natanko
toliko, kot je zdravljenje to, da ti zdravnik pusti napačno zarasti – zlomljeno
– nogo, potem pa do smrti krevljaš nanjo, nezmožen uporabljati jo tako, in
toliko, kot in kakor si jo lahko uporabljal pred zlomom)! Pri čemer – in to
trdim z vso odgovornostjo – je alkoholizem ozdravljiv, vendar le – pri razumskih
bitjih (in ob delovanju razumskega terapevta)!
In so,
mimogrede, ozdravljivi tudi sadizem, mazohizem, sovražnost, »raztresenost«, »izguba
spomina«… in VSE ostale podobe izkazovanja psihične obolelosti, vendar v okviru
istih pogojev, kakršni so opredeljeni v primeru ozdravitve alkoholizma!
Kateri
del tistih, ki se ukvarjajo s psiho, ima potemtakem prav? Ne en, ne drug, ker…
Ker se
nagonsko zasnovani terapevti sploh niso zmožni zavedati objektivnih (in
zaokroženih, iz posamičnih elementov oz. stanj sestavljenih) celot, in niso
zmožni na drugačen način dojemati (kot dojemajo), in niso zmožni drugače
izvajati to, čemur sami pravijo psihoterapija… a gre, v bistvu, za povsem
običajno dresuro, kakršno (z vzpostavljanjem drugačnih navad oz. izkazovanj) v
cirkuški areni udejanja slednji dreser!
Ker
razumsko zasnovani terapevti (očitno) še niso prišli do spoznanja o – obstoju dveh
povsem različnih vrst (no, navzven, po izgledu, podobnih, navznoter, po
vsebini, po umskih zmožnostih, po načinih oz. vrstah mišljenja, po, posledično,
zmožnosti dojemanja… in po podobah čustvovanja), bivajočih znotraj »človeštva«!
Tako da…
Je
pravilna ena sama ugotovitev: če ribo obravnavam (ugotavljam, se z njo
ukvarjam) drugače kot ptico, potem moram takisto drugačno obravnavo izkazovati
povsod drugod, in tudi na področju ukvarjanja s psiho, kajti v nasprotnem NIKOLI
ne bom dospel ne do pravilnih (objektivnim stanjem ustreznih) ugotovitev in,
posledično, NIKOLI ne bom zmožen zares uspešno (učinkovito) delovati na
področju, za katero sem, BOJDA, usposobljen!!!
Pa
preidimo, končno, kajne, k vprašanju »razcepljene osebnosti«!
Stroka
trdi, da takšno stanje NE OBSTAJA. Pardon, »stroka« tako trdi. In tako, žal,
trdi, domnevam, tudi večina tistih, ki sicer zmorejo razumevati, načeloma vsaj,
a jim določene podrobnosti manjkajo, da bi z razumevanjem dospeli tja, kamor
naj bi… da bi zares vedeli! Ne vem, lahko jim manjka zgolj potrebna mera
samozavesti (da se NE ozirajo na obča mnenja, ki so se doslej še vedno
izkazovala kot napačna!), lahko jim manjka poznavanja tistega, čemur pravimo
naravno (morda ne poznajo dovolj izkazovanj živalskega sveta, sveta majhnih
otrok, sveta odraslih razumskih bitij), morda še nikoli niso imeli možnosti
zdraviti razumsko zasnovano (in psihično obolelo) osebo, pa zmorejo presojati
le na temelju izkušenj, torej na osnovi spoznanj, dobljenih z »zdravljenjem«
nagonskih bitij… ne vem, ne morem trditi o elementu, med naštetimi, ki je
presoden za nerazumevanje obravnavane vsebine, lahko gre tudi za kombinacijo
vsega naštetega, a to sploh ni pomembno, pomembno je sledeče:
Glede
na to, da sem v svojem terapevtskem delovanju DOŽIVEL to, da sem se moral ENI
IN ISTI osebi tudi po desetkrat dnevno predstavljati… da ENA IN ISTA oseba o
sami sebi NI VEDELA niti za trohico več, kot tisto, kar je doživela v podobi
neke konkretne (torej posamične) svoje podzavestne podobe… glede na to, da se
je taista oseba zdaj izkazovala v podobah (majhnega) otroka (v starosti od treh
let dalje!), zdaj v najstniških, drugič spet v odraslih podobah… in glede na
to, da so VSA ta(kšna) izkazovanja z odpravo določenih psihičnih težav ODPADLA…
si še kako upam trditi, da stanje razcepljene osebnosti obstaja, vendar –
obstaja (kot možnost izkazovanja psihične obolelosti) SAMO PRI RAZUMSKO
ZASNOVANIH BITJIH! Dočim…
Dočim
pri absolutni večini takšnega stanja NI. Le-ta, absolutna večina, se tako in
tako izkazuje v različnih (tudi podzavestnih) podobah (od tod ugotavljanje
tozadevne hinavščine, lažnivosti, nenačelnosti… v bistvu pa gre za
izkazovanja, katerih se nagonsko bitje, pri samem sebi, sploh NE zaveda!),
kar izkazuje tako, da se do istih vsebin (vprašanj) v različnih
okoliščinah (torej stanjih, v katerih se samo znajde) RAZLIČNO IZKAZUJE,
in to počne natanko po sistemu t. im. pogojnega refleksa, o katerem je Pavlov
razložil, ko je poskuse s svojim psičkom ( = nagonskim bitjem) delal!
Potemtakem…
Draga
stroka, in »stroka« - dokler bodo v žaklju, kot predmetu obravnave, zmešana
tako jabolka, kot tudi krompir, dokler bodo taisti žakelj obravnavala bitja, sila različna po umskih zmožnostih, do tedaj ne bo ne enotnih ugotovitev, ne
enotnih (in kot pravilnih prepoznanih) metod, ne enotnega (in učinkovitega)
poseganja (v odpravo, ali zgolj »odpravo« na temelju psihe nastalih težav)!
Ni komentarjev:
Objavite komentar