torek, 23. oktober 2018

Težave, kaj so in kje so?


Težave, težave, grde težave…

Danes sem bil soudeleženec pogovora o težavah. Kaže, da sem bil težaven sogovornik, pa je tudi pogovor postal težava, za sogovornika. Ki je težavo ( = pogovor) rešil tako, da mi je onemogočil nadaljnje podajanje mnenja.

Prav, sem že doživljal, in me takšen način ne preseneča več. Vendar – je sogovornik rešil svoje težave, vsaj eno izmed njih, s tem, da me je »skenslal«?! Ni, zdaleč od tega, kajti njegova nezmožnost izmenjave (različnih) mnenj je še vedno ostala – njegova nezmožnost, njegova težava. In je ostala natanko tam, kjer se težave tudi nahajajo, kjer se v bistvu sploh porajajo – znotraj (v konkretnem primeru v sogovorniku).

Objektivna stanja so zgolj objektivna stanja. Določene vsebine, ki obstajajo same po sebi in v neodvisnosti od naše volje. In ta objektivna stanja NISO težave, pač pa je naš odnos do teh objektivnih stanj tisto, čemur pravimo težava! Kakopak, pojasnim, in to naredim s povsem banalnim, dokaj razumljivim primerom.

Denimo, da kupim parcelo, na kateri že stojita dva objekta – hiša in skala, velika skala. Oba objekta stojita drug ob drugem, sedaj pa…

V kolikor ME MOTI skala, stoječa ob hiši, potem mi je zaradi nje neprijetno, ne morem biti zadovoljen, ker je tam. In to nezadovoljstvo (torej tisti nekaj, ki se nahaja V MENI!!!) je že moja težava.

V kolikor me skala NE moti, pač pa mi je celo všeč, da je ob hiši, glede skale nimam nikakršnih težav.

Skala je skala, in ker SE SAMA PO SEBI NI SPREMENILA (še vedno je ista), se je pa spremenil MOJ ODNOS DO NJE (v prvem primeru ME MOTI, v drugem pa ME NE MOTI), konkretno – iz težave se je spremenil v NEtežavo. Pomeni, da sem jaz oz. moj odnos do skale (ali česarkoli drugega) (ne)povzročitelj težave poimenovane »težava skala«.

V drugem primeru, ko me skala NE moti, jo bom pustil pri miru, in skala mi, sama od sebe, ne (bo) povzroča(la) prav nobenih težav.
V prvem primeru, ko me skala moti, v bistvu tudi NI težava v sami skali (je zgolj dejstvo, stoji tam, od nekdaj), pač pa v tem, da MENI NI VŠEČ, ker tam stoji. Zdaj pa takole – ker skala ne more sama o sebi odločati, kje bo in kje je ne bo, tudi ne more biti od nje odvisno to, ali bom težavo uspel ali pa ne razrešiti. In tudi ne bo od nje odvisno to, če si bom z razreševanjem vprašanja skaline lociranosti pridelal zadovoljstvo (ob uspešni razrešitvi težave), ali nezadovoljstvo (v nasprotnem primeru).

V kolikor me skala moti, ker stoji tam, kjer, po mojem mnenju, ne bi smela stati, imam v osnovi dve možnosti.
Prva je ta, da skušam ugotoviti rešljivost težave (ali obstaja možnost, da na nek način ugodim lastnemu nezadovoljstvu ter s prestavitvijo skale povzročim sebi zadovoljstvo)… nato pa a) v primeru, da je skalo moč z nekim dvigalom prestaviti, zastavim izvajanje razreševanja težave (s tem, ko bo dvigalo prestavilo skalo, tja, kamor želim, da jo prestavi, bo izginila moja težava = moje nezadovoljstvo nad trenutno lociranostjo skale), ali pa b) v kolikor ne obstaja objektivna možnost premestitve skale, se lahko bodisi soočim z realnimi okoliščinami (ter skušam, posledično, odpraviti lastno nezadovoljstvo), bodisi okoliščin ne sprejmem kot realnih (ter, s tem, posledično ohranjam lastno nezadovoljstvo = lastno težavo).
Druga možnost pa je ta, da ne skušam ničesar narediti, pač pa čakam, da »težava mine sama od sebe«, v smislu da »čas vse pozdravi, pa ni vrag, da tudi moje težave ne bi«… in res, celo tako se pripeti, da se sčasoma navadim na to, da skala stoji, kjer stoji, da ne mislim več o tem, ali mi je njeno mesto všeč ali ne… kar pa NE pomeni, da sem težavo (ki se VEDNO nahaja znotraj, torej v tistem, ki jo zazna/va!) odpravil, pač pa sem jo zgolj potisnil v pozabo, bolje – v podzavest… od koder bo moje NEzadovoljstvo, zaradi lociranosti skale, še vedno negativno delovalo (name!), četudi se tega delovanja NE zavedam.

Da, objektivna stanja so le objektivna stanja, pa nekomu npr. višina ne poraja strahu ( = težave), drugemu pa ga (jo), nekomu nek »družben sistem« ne otežuje živetja (mu NE predstavlja težave), drugemu pa otežuje (mu predstavlja težavo), pa…
Če vemo, da se vse vsebine izkazujejo na temelju naravnih pravil, potemtakem se izkazujejo vselej enako (v enakih okoliščinah) in do VSEH enako (po istih svojih zakonitostih), potem taista objektivna stanja ( = DEJSTVA) NE MOREJO BITI TEŽAVE, pač pa so težave NAŠA DOJEMANJA teh objektivnih stanj oz. dejstev, in v zvezi s temi dojemanji tudi naša (ne)zmožnost za bodisi sprejetje konkretnih okoliščin kot takih (najslabše se je lotiti razreševati NErazrešljive stvari, kajti takšnemu razreševanju VEDNO sledi NEUSPEH, le-temu pa le še dodatno razočaranje = nezadovoljstvo = težava), bodisi naša (ne)zmožnost razreševanja rešljivih vsebin, pa…

Pa razreševanje težav(e) celo porodi zadovoljstvo ( = energija = volja = moč za nadaljnje delovanje), v kolikor smo pri razreševanju uspešni, ali pa povzroči nezadovoljstvo ( = upad energije = oslabitev = brezvoljnost), v kolikor se lotimo reševati tisto, kar smo razrešiti NEzmožni.

Potemtakem, da zaključim: težave same po sebi sploh NE obstajajo (ko bi obstajale, potem bi enako težavno delovale do vseh), pač pa gre za stanja, POROJENA V NAS in v odnosu do nekih konkretnih življenjskih okoliščin, in v odvisnosti od ničesar drugega kot od – zmožnosti (naše!) realne presoje (samih teh okoliščin in naše ne/uspešnosti njih razreševanja).

In, v kolikor bi kdo pripomnil, češ kakšne bedarije govoriš, kaj pa neka gora, s svojimi prepadnimi stenami, to ni težava, kadar jo želiš preplezati?
Meni (in vsem tistim, ki ne bodo drezali vanjo) NI. Tistim, ki se podajo nanjo, pa lahko postane (a to postane izključno zaradi NJIH odločitve, da se nanjo podajo oz. drugače: NJIH odločitev PORODI težavo).

Ni komentarjev:

Objavite komentar