Že
slišim tisti »Groza, le kaj mu je, da govori o pozitivni vlogi bolečine, ko pa
vemo, da ni prijetno takrat, kadar te nekaj boli, torej je NEprijetno, je
NEGATIVNO! In se PROTI BOLEČINI celo borimo…«
Počasi,
počasi. Kot prvo: NI vse, kar je PRIJETNO, obenem tudi POZITIVNO (če se boš
uspešno basal z maščobami, boš, slej ko prej, zbolel, ali pa bo tvoj organizem »vsaj«
opešal, toliko, da ti bodo maščobe skrajšale življenje)… in, obratno – NI vse,
kar je NEPRIJETNO, obenem tudi NEGATIVNO (če moraš na operacijo, se zagotovo ne
počutiš prijetno, a ti operativen – tebi NEprijeten – poseg odpravi težavo, ti
omogoča nadaljnje življenje). In, kot drugo: NI vse (pravzaprav NI NIČ)
izključno enostransko, kakor se (enostransko) kaže NErazumskemu svetu! In, kot
tretje… tu pa malček počasneje, morda bo tako razumljivejše.
Narava
je VSA živa bitja sestavila iz dveh delov, iz materialnega (telesnega) in
nematerialnega (netelesnega), in VSA ta bitja (ter med njimi VSAK posameznik)
imajo določene potrebe, ki so skupne vsem živim bitjem. In te potrebe (potreba
= NUJNOST) se izkazujejo v podobi nagonov. Osnovni med temi nagoni so nagon
po varnosti, nagon po hranjenju/pitju, nagon po (spolnem)
občevanju. Gre torej za tri temeljne vsebine, ki porajajo določene POTREBE
tako telesnega, kakor tudi netelesnega dela slehernega življenja! In
zadovoljevanje teh potreb je edini način, na katerega zmore bodisi telesni,
bodisi netelesni del priti do zadovoljstva, do ugodja (obenem pa s tem tudi
Narava pride do ohranitve teh svoji življenj, do njihovega uspešnega razvijanja,
torej, v bistvu, do samoohranitve Narave kot take – kot seštevka živih in /vsaj
na prvi pogled/ neživih posamičnosti). Niti na teh, niti na katerihkoli drugih
področjih, ni moč potegniti črte ločnice in poreči, da je moč NEmoteno, torej
NE(p)oškodovano živeti, v podobi naravnega bitja, v kolikor samo en del celote (telesni
ali netelesni) doseže zadovoljitev svojih neposrednih potreb! Daleč od tega,
telesni in netelesni del živita v sožitju, in sleherno odstopanje od določenih
naravnih zakonitosti zmore pričati o eni sami stvari: o OKVARJENOSTI (bodisi
telesa, bodisi netelesa, najraje pa kar o okvarjenosti obeh delov celote)! In
tako ni samo pri človeku, ali pri živali, ne, tudi pri rastlinah se zadeve
izkazujejo na povsem enak način: če nimajo dovolj »varnosti« (dovolj prostora
za rast, dovolj svetlobe)… če nimajo dovolj hrane, tekočine… če nimajo »partnerjev«
in »spolnega življenja«… potem ne bodo niti najmanj zadovoljne živele
preostanka svojega življenja (brez oprašitve ne bodo porajale plodov, ki so
naravni, torej sestavni del sleherne rastline, pomeni, da je porajanje plodov
sestaven, naraven ciklus rastlinskega sveta, obenem ne bodo imele možnosti »obstati
skozi čas«, niti skozi sedanjega – več kot je rastlinja, manjša je možnost, da
rastlinojeda žival pohrusta neko konkretno bilko, še manj v prihodnost – v kolikor
spolno odmreš, nimaš možnosti ohranjanja »samega sebe«).
Poleg
samih potreb, je Narava dala VSAKEMU bitju tudi načine zadovoljevanja
teh potreb (ustrezne zmožnosti, značilne za telesno/netelesno zasnovanost
sleherne vrste, in sleherne posamičnosti znotraj teh vrst) in tudi načine
UGOTAVLJANJA ravnovesja med potrebami in njihovo zadovoljitvijo (ti načini
se izkazujejo v pestrih podobah, a vsa ta izkazovanja govorijo o ENI IN ISTI
stvari, o tem, če je s posamičnim življenjem »vse v redu«, ali pa »NI vse v
redu, potemtakem je nekaj NAROBE«).
Dejstvo,
nesporno, je v tem, da zadovoljitev potreb vodi v zadovoljstvo, torej v ugodje
(in obratno, nezadovoljene potrebe porajajo NEzadovoljstvo, NEugodje, bodisi
telesnega, bodisi netelesnega dela celote, a, kakorkoli že, v končni fazi se to
NEzadovoljstvo odraža na celoti, pomeni, da pride do okvarjenosti obeh delov,
oba dela se izkazujeta v POPOLNEM NASPROTJU OD SVOJE NARAVNE ZASNOVANOSTI!), in
je dejstvo, da ugodje poraja tisto energijo, katera je potrebna za življenje
(pomisli, ko si slabe volje, nejevoljen, takrat težje rešuješ določene težave,
takrat se ti velikokrat »nič ne da«, bi se le umaknil, nekam na samo, da bi
imel tisti »mir« pred ostalim svetom… pomeni, da takrat NISI ZMOŽEN živeti
znotraj sveta, katerega naraven del si!!!), kar pomeni… da nezadovoljene potrebe
telesa in/ali netelesa vodijo v odstopanja od tebe, kakršen si po svoji
zasnovanosti! Pomeni, če prevedem, da se na tak način znajdeš v razcepu: kot
naravno bitje živiš NEnaravno, in – ker z Naravo ni prav nič narobe, dosledno
deluje po svojih LOGIKI, RAZUMU sprejemljivih zakonitostih, potem je »nekaj«
narobe s teboj!!!
Vendar,
vrnimo se k »bolečini in njeni POZITIVNI vlogi« (kasneje pa bomo znova malce
širše)…
Ugotovitev,
da »se borimo proti bolečini«, zna zveneti skrajno NEUMNO, odvisno od
okoliščin, ki so neposredno v soodvisnosti z bolečino. Pojasnim.
V
kolikor gre za ENKRATNO (občasno) bolečino, v kolikor sem, na primer, dovzeten
za delovanja vetra in/ali sonca, pa me vselej, kadar sem jima izpostavljen,
boli glava… potem je takšna bolečina (glavobol) izkaz moje nepremišljenosti
(ker sem se podal v vetrovno, ali na sončno, oziroma, ker sem se podal
nezadostno zaščiten pred vplivi okoliščin, za katere ŽE VEM, da mi porajajo
bolečino), in me, ta bolečina, zgolj (neprijetno) opozarja na mojo
nepremišljenost. Da, je, kakor vsaka bolečina, neprijetna, pa se »borim proti
njej« (če se že proti svoji nepremišljenosti ne znam) in »prepričam možgane«,
da bolečine več ni!
Spet
slišim tisti »kaj govori, kako prepričaš možgane«, pa zapišem takole: CELOTNO
zaznavanje bolečine poteka v možganih (so center, v katerega dospevajo
informacije, posredovane s strani naših čutil), in v kolikor te možgane »prepričam«
v NEzaznavanje bolečin/e, v takšnem primeru me – NE bo bolelo.
Kako jih lahko prepričam v kaj takega? Na dva načina. Prvi je hiter, malodane s takojšnjim učinkovanjem: s kemičnimi sredstvi, namenjenimi lajšanju bolečine (od raznih »aspirinov«, torej analgetikov, ki so v javni uporabi, prek narkoze, s katero onemogočijo zavedanje bolečine med operativnimi posegi, do morfija, s katerim težko obolelim, tistim, ki so v hudih bolečinah, lajšajo bodisi čas zdravljenja, bodisi preostanka življenja). Drug je počasnejši, obenem ni vselej uspešen: s samoprepričevanjem, s preusmerjanjem pozornosti z bolečine na nekaj »zanimivega«, ali pa »zgolj« z »navajanjem na bolečino« (v prepričanosti, da »čas vse o/zdravi).
Kako jih lahko prepričam v kaj takega? Na dva načina. Prvi je hiter, malodane s takojšnjim učinkovanjem: s kemičnimi sredstvi, namenjenimi lajšanju bolečine (od raznih »aspirinov«, torej analgetikov, ki so v javni uporabi, prek narkoze, s katero onemogočijo zavedanje bolečine med operativnimi posegi, do morfija, s katerim težko obolelim, tistim, ki so v hudih bolečinah, lajšajo bodisi čas zdravljenja, bodisi preostanka življenja). Drug je počasnejši, obenem ni vselej uspešen: s samoprepričevanjem, s preusmerjanjem pozornosti z bolečine na nekaj »zanimivega«, ali pa »zgolj« z »navajanjem na bolečino« (v prepričanosti, da »čas vse o/zdravi).
Dobro,
v primeru enkratne (občasne) bolečine (za katero POZNAMO VZROKE njenega
nastanka!!!) lahko dejansko delujemo na oba načina, vendar…
V
kolikor gre za TRAJNO, KONSTANTNO bolečino (bodisi telesno, bodisi NEtelesno),
potem je TRAJEN tudi NJEN VZROK (torej ne gre za to, da sem se izpostavil
vetrovnemu/sončnemu delovanju), potem je bolečina ALARM, ki me OPOZARJA na to, da je
NEKAJ NAROBE, da je porušeno neko ravnovesje, telesno ali netelesno
(najraje pa kar v kombinaciji, pomeni, da je porušeno ravnovesje celote, posamičnosti
kot take!)… in v takem primeru, normalno, tudi delujem »proti bolečini« (da jo
vsaj omilim, in si s tem zagotovim znosnejše živetje), vendar MORAM delovati
tudi v smeri ODPRAVE VZROKA, ki to bolečino poraja (bolečina je LE POSLEDICA, v
kolikor je »vse v redu«, takrat JE NI), kajti – v kolikor se ne lotim odprave
vzroka, potem se stanje – samo slabša. In to velja tako za fizične, kakor
(oziroma še bolj, ker jih še težje zaznavamo, kot vsem vidne telesne) za psihične
bolezni! Pomisli na zob…
Ko te začne
boleti zob, takrat se začenja njegova okvarjenost. V kolikor stopiš do
zdravnika, bo naredil »plombo« (na začetku povsem majhno, če si pozen, večjo)…
v kolikor ne stopiš, pač pa »se boriš PROTI BOLEČINI« (ali le po/čakaš, da
mine), začne zob razpadati (in ti ga bo zdravnik izdrl, če se boš odpravil k
njemu), in to razpadanje lahko privede do tega, da v dlesni ostanejo samo
gnijoče korenine, da pride do zastrupitve krvi, da posledično – zastrupitev (ki
se širi po organizmu) povzroči celo smrt!
In
NATANKO TAKO je tudi pri psihi: tudi tam pride do POSTOPNEGA ODMIRANJA, do
otopevanja (otopelosti, čutenja/čustvovanja), pomeni, da pride do NENARAVNEGA
živetja, pomeni, da pride do tega, da ti samo življenje ne daje dovolj ugodja,
katerega potrebuješ za to, da bi, vsaj relativno, zadovoljno živel!
Kakopak,
pride tudi do t. im. psihosomatskih obolenj (bolezni, ki se sicer izkazujejo v
podobi telesnih bolezni, dejansko pa so povzročene s psihično obolelostjo… in
se izkazujejo v različnih podobah, od lažjih, do izjemno težkih, ki zmorejo,
dejansko, popeljati v smrt… od slabokrvnosti, izgube apetita… po hrani, po
spolnosti…, prek »pešajočega« spomina, nezmožnosti »treznega« razmišljanja… pa
se sicer RAZUMSKO ZASNOVANO bitje izkazuje v popolni nesmiselnosti,
nerazumskosti, nenaravnosti… in lahko to izkazovanje poteka v dveh nasprotni
smereh – o tem v naslednjem odstavku, v pojasnitev… do popolne otopelosti –
nezaznavanja okolja kot takega, njegovih vsevrstnih delovanj, do fizične, delne
ali popolne, ohromelosti, izgube sluha, okusa, vonja, vida… ter, v končni fazi,
do smrti, bodisi kot posledici »lastne roke«, bodisi kot samoumevnega »razpleta«
težke obolelosti).
Kako
lahko sicer RAZUMSKO zasnovano bitje deluje v dveh smereh, in se v obeh (po
sistemu ali-ali, kajti sočasno ne gre!) izkazuje kot LASTNO NASPROTJE? Sila
preprosto: lahko se izkazuje kot popolnoma NAGONSKO BITJE, pa skuša tešiti
lastno nezadovoljstvo v podobah nagonskega ravnanja (in se baše s hrano,
prekomerno… v nagonskem svetu »jedo takrat, ko je možnost hranjenja« in celo
sit – domač – maček, ki nima potrebe po tem, da bi hrano »lovil«, bo izbljuval vse,
kar ima v svojem polnem želodcu, v kolikor se mu bo pred nosom znašla neka »dišeča
mikavnost«; lahko prekomerno pije, in zaide v alkoholizem… in mu pitje
predstavlja način doseganja nekega zadovoljstva, katerega bi sicer lahko, ko bi
deloval neokvarjeno, zagotavljal samemu sebi, in ne bi zanj potreboval
nadomestkov; lahko spolno občuje ob sleherni priložnosti, kakor poteka, to
občevanje, tudi v nagonskem svetu… zanimivo »ljubezen gre skozi želodec in
skozi posteljo«!!!!!!!!! … pomeni, če vse skupaj »prevedem«, v primeru psihične
okvarjenosti RAZUMSKO zasnovanega bitja, bo le-to iskalo sebi zadovoljstvo v
vsebinah, ki so, po naravi, razumskemu bitju dane zgolj kot neke temeljne
fiziološke potrebe, in ne kot EDINI, NEPOSREDNI načini, sredstva, oblike
zadovoljstva!).
Lahko
pa zastavi v povsem nasprotni smeri, to, razumsko zasnovano (a psihično
obolelo) bitje, v smeri samoodpovedovanja, v smeri ASKEZE, vzdržnosti (dobro,
jesti mora, če hoče živeti, in vnašati tekočino tudi, da preživi), vsemu
ostalemu pa se odpoveduje, ne zavedajoč se, da ravna povsem NEnaravno, in se
odpoveduje v odvisnosti od tistih stvari, ki jih bodisi samemu sebi pojasnjuje
(v kolikor to zmore, seveda) kot »vzroke« njegovih tegob, bodisi so te »stvari«
zapisane v njegovi podzavesti, kot povzročitelji določenih
stanj/razmer/okoliščin, ki so pripomogle k temu, da je bitje obolelo.
Toliko
o tem, o bolečini, katere prvotni namen, s strani Narave, je – opozarjanje na
tisti »nekaj je narobe«. In, če še nisi razumel/a, pomisli: največja umrljivost
za rakavimi obolenji je pri tistih obolenjih, katerim pravijo, da so »zahrbtna«
- ker bolezen ne povzroča nikakršne bolečine, se sploh NE ZAVEDAŠ, da jo imaš,
ko pa začne boleti, takrat – takrat pa je že prepozno! In tako je, povsem tako,
pri psihi: ko bolečina (tozadevno »sama od sebe«, kar JE NEMOGOČE, v kolikor NE
MINEVA njen vzrok!) izginja, takrat v bistvu ne gre za izginjanje bolečine, pač
pa za OTOPEVANJE ZAZNAVANJA BOLEČINE, za slabšanje zdravstvenega stanja, ali,
da bo bolje razumljivo: za odmiranje (lahko zgolj v psihičnem smislu, pomeni,
za odmiranje RAZUMSKEGA bitja, za njegovo preobrazbo v NErazumskost).
Ni komentarjev:
Objavite komentar