Uvodoma
zapišem, da nimam vseživljenjskih izkušenj s psihoterapevtskim delovanjem. Moje
tovrstne aktivnosti potekajo komajda pet let. Pomeni, da smem presojati bolj
zadržano, previdno.
Nato
dodam, da formalno nisem usposobljen za psihoterapevtsko dejavnost. Medicinske
teorije (in zlasti tiste s področja psihiatrije) niti povohal nisem. Zato,
denimo, je tudi terminologija, s katero se izražam po teh vprašanjih, »nestrokovna«,
laična, bolj opisne narave, prispodobna.
In tudi
se nikdar poprej nisem odločal za to, da bi se ukvarjal z zdravljenjem
psihičnih obolenj.
Lastne zmožnosti sem odkril povsem slučajno, tako da sem z odkritjem presenetil v prvi vrsti samega sebe. Pač, imel sem priložnost pri neki konkretni osebi ugotoviti (prvi, edini, v celotnem dotedanjem življenju te osebe), da je z njo »nekaj narobe«. Dobro, tudi zdravniki so »vedeli«, da je marsikaj narobe, s to osebo, saj so ji »zdravili« številne tegobe: kronično nespečnost, kronične migrene, kronično slabokrvnost, kronično mišično zategnjenost, kronične razjede prebavnega trakta, kronično izgubljanje spomina, kronične vrtoglavice in omedlevice… in med vse te bolezni, ki so se izkazovale na področju telesa, so se zalepile številne fobije (nezdrav strah pred bakterijami, pajki, spreminjanjem okolja, nasilnim neznancem, temo, tišino…), in splošno stanje se je izkazovalo tudi v podobah mnogih obsesivno kompulzivnih motenj (če zapišem preprosto, da teh motenj ne naštevam, gre za ravnanja, katera obolela oseba izkazuje na povsem logiki nesprejemljiv način, pa bodisi določene aktivnosti opravlja po natančno določenih procedurah, ki so, praviloma, bistveno zahtevnejše, zapletenejše od običajnih procedur – na tak način se zmore njih izvajalec za dlje časa zaposliti s konkretnim delom, s tem za dlje časa preusmeriti lastno zavedanje k povsem vsakdanjim opravilom in vstran od lastne obolelosti, vstran od lastnega stanja, obenem pa zmore samemu sebi »čestitati« za opravljeno »zahtevno delo«, s tem samemu sebi poroditi kanček zadovoljstva ob doseženem uspehu, s tem, posledično, samemu sebi poroditi kanček energije, ki poraja voljo do nadaljnjega živetja… bodisi se izkazujejo, te motnje, v nerazumni pogostosti, temeljitosti opravljanja aktivnosti – na temelju povsem enakega vzroka, odvračanja zavedanja vstran od tegob obolelosti, h konkretnemu delu… bodisi se izkazujejo, te motnje, v podobah »zapovedanih« oblik, načinov samoizkazovanja, čeprav je moč, in življenjsko povsem normalno, taiste vsebine izvajati na različne načine, s katerimi si celo pestrimo življenje, obenem pa si dopuščamo »možnost izbire«, potemtakem možnost fleksibilnosti, prilagajanja, lažjega živetja). In, da bi bila mera polna, je bila prisotna tudi apatija, brezvoljnost, posledično tudi želja (potreba) po (tudi nekajkrat zastavljeni) samomorilnosti. Skratka, pester in težak nabor tegob.
Lastne zmožnosti sem odkril povsem slučajno, tako da sem z odkritjem presenetil v prvi vrsti samega sebe. Pač, imel sem priložnost pri neki konkretni osebi ugotoviti (prvi, edini, v celotnem dotedanjem življenju te osebe), da je z njo »nekaj narobe«. Dobro, tudi zdravniki so »vedeli«, da je marsikaj narobe, s to osebo, saj so ji »zdravili« številne tegobe: kronično nespečnost, kronične migrene, kronično slabokrvnost, kronično mišično zategnjenost, kronične razjede prebavnega trakta, kronično izgubljanje spomina, kronične vrtoglavice in omedlevice… in med vse te bolezni, ki so se izkazovale na področju telesa, so se zalepile številne fobije (nezdrav strah pred bakterijami, pajki, spreminjanjem okolja, nasilnim neznancem, temo, tišino…), in splošno stanje se je izkazovalo tudi v podobah mnogih obsesivno kompulzivnih motenj (če zapišem preprosto, da teh motenj ne naštevam, gre za ravnanja, katera obolela oseba izkazuje na povsem logiki nesprejemljiv način, pa bodisi določene aktivnosti opravlja po natančno določenih procedurah, ki so, praviloma, bistveno zahtevnejše, zapletenejše od običajnih procedur – na tak način se zmore njih izvajalec za dlje časa zaposliti s konkretnim delom, s tem za dlje časa preusmeriti lastno zavedanje k povsem vsakdanjim opravilom in vstran od lastne obolelosti, vstran od lastnega stanja, obenem pa zmore samemu sebi »čestitati« za opravljeno »zahtevno delo«, s tem samemu sebi poroditi kanček zadovoljstva ob doseženem uspehu, s tem, posledično, samemu sebi poroditi kanček energije, ki poraja voljo do nadaljnjega živetja… bodisi se izkazujejo, te motnje, v nerazumni pogostosti, temeljitosti opravljanja aktivnosti – na temelju povsem enakega vzroka, odvračanja zavedanja vstran od tegob obolelosti, h konkretnemu delu… bodisi se izkazujejo, te motnje, v podobah »zapovedanih« oblik, načinov samoizkazovanja, čeprav je moč, in življenjsko povsem normalno, taiste vsebine izvajati na različne načine, s katerimi si celo pestrimo življenje, obenem pa si dopuščamo »možnost izbire«, potemtakem možnost fleksibilnosti, prilagajanja, lažjega živetja). In, da bi bila mera polna, je bila prisotna tudi apatija, brezvoljnost, posledično tudi želja (potreba) po (tudi nekajkrat zastavljeni) samomorilnosti. Skratka, pester in težak nabor tegob.
Kakorkoli
že, stroka (psihoterapevt, ki je, po uvodnih pogovorih, torej po nekaj mesecih,
odločil, da »ni potrebe po tem, da bi se tudi on vmešaval«, pristojna
psihiatrična ambulanta, ki izvaja – zdaj že samo enkrat letno – kontrolo stanja
obolelosti) ve o tem, da je obolela oseba »v mojih rokah«, in ve o njenem
zdravstvenem stanju, ki se vidno izboljšuje: NI več vseh naštetih kroničnih
obolenj telesa (psihosomatskih stanj), NI več fobij, NI več obsesivno
kompulzivnih motenj, nasprotno, oseba je izjemno uspešna, nadpovprečno sposobna
in aktivna, in o konkretnem zdravstvenem stanju te osebe govorijo tako
laboratorijski izvidi, kakor mnenja strokovnjakov (zadolženih za nadzor
zdravstvenega stanja konkretne osebe), predvsem pa o »čudežni« spremembi govori
– oseba sama, njena volja do življenja, njena moč in zmožnost samostojnega,
suverenega živetja, rezultati, ki jih izkazuje na različnih področjih svojega
delovanja.
Skratka:
področje psihoterapije poznam »le« toliko, kolikor mi to omogoča moje siceršnje
vedenje o »naravnem« ( = pravilnem), in kolikor mi to dopušča zmožnost
logičnega razmisleka. Rezultati mojih aktivnosti (tudi pri določenih drugih
osebah, ki so imele neke svoje težave, in so se znašle po pomoč pri meni) pa
pričajo o tem, da – zmorem (o)zdraviti psihične obolelosti, izhajajoče iz
delovanja okolja (na posameznika), NE zmorem pa diagnosticiranja (lahko
ugotovim, da »je nekaj narobe«, tega »nekaj« pa ne morem poimenovati, ga
opredeliti v podobi konkretne bolezni) in NISEM usposobljen za zdravljenje
psihičnih bolezni, nastalih na osnovi porušenega (kemičnega) ravnovesja, torej
bolezni, katere stroka zdravi z ustreznimi zdravili.
In
sedaj, ko »sem se razkril«, se podam k naslovni temi, torej k vprašanju »(o)zdraviti
ali pomagati živeti z okvaro«?
Žalostno
dejstvo je, ki govori o tem, da potrebe (število obolelih) krepko presegajo
zmožnosti (število usposobljenih DEJANSKIH psihoterapevtov… ne raznih vračev in
mazačev) in to dejstvo je »krivo« za to, da psihoterapevti večinoma obolelemu
posamezniku (fizično) niso zmožni nameniti toliko časa, kolikor bi ga bilo
potrebnega za to, da bi vzroke obolelosti ( = dojemanje »sveta«, okolja, s
strani konkretnega posameznika, posledično
pristajanje taistega posameznika na »pravila okolja«) dejansko ODPRAVILI…
pomeni, da z obravnavo konkretnih tegob bolj ali manj lajšajo (tekoče)
življenje oboleli osebi, jo »navajajo« na konkretne okoliščine, s katerimi se
srečuje, se sooča, in jo »navajajo« na njeno lastno, okvarjeno stanje (kajti –
v kolikor vzroka NE odpraviš, potem NE odpraviš okvare, potem NE odpraviš same
kakovosti objektivnega stanja obolele osebe, pač pa taisto osebo le PREUSMERIŠ,
jo, z vsemi njenimi specifičnostmi, »vklopiš v preostali svet«).
Lep
primer takšnega »zdravljenja« je bila ambulanta slovečega terapevta, zdravnika,
slovečega predvsem po (velikem) številu »zdravljenih« zasvojencev z alkoholom. »Zdravljenih«,
resda, celo spremenjenih (po izkazovanju, po tem, kako so oboleli živeli
kasneje, ko so zaključili s terapijo) in okolju sprejemljivih, vendar NE tudi
OZDRAVLJENIH! Te osebe namreč VSE svoje življenje ponavljajo tisti »ne, hvala,
ne pijem, sem ZDRAVLJEN alkoholik«, kar pomeni, v prevodu: če bom samo poskusil
alkohol, bom znova padel v alkoholizem! Zdaj pa takole: v kolikor sem si
pridelal zlom noge, in v kolikor mi bo zdravnik ta zlom DEJANSKO ozdravil, bom
lahko znova nogo povsem normalno uporabljal. V nasprotnem pa bom moral
priznati, da določenih aktivnosti ne smem početi, ker je noga v stanju, v
kakršnem mi teh aktivnosti ne omogoča, ne dovoljuje.
Obstaja
(tudi znotraj stroke) prepričanje o tem, da alkoholizma ni moč ozdraviti. Gre,
bojda, za zasvojenost, katere grožnja je prisotna do konca življenja…
S tem
se zmorem le DELOMA strinjati, in zapišem, da se alkoholizma ne da (trajno)
ozdraviti pri osebah, ki so nagonsko (torej NErazumsko) zasnovane, kajti – v kolikor
ne zmorejo dojemati (njih ravnanja so v podobi »pogojnega refleksa«, torej v
podobi odzivanja na NEPOSREDNE okoliščine), v kolikor niso sposobne SOČASNO
upoštevati pestrosti »sveta« in sprejemljivosti, dopustnosti taiste
raznolikosti, v kolikor niso zmožne lastnih izkazovanj obvladovati v mejah
etičnega, pač pa delujejo nagonsko, v smislu »boja za preživetje«), v takšnem
primeru (prava) psihoterapija sploh NI izvedljiva, potemtakem tudi NI
izvedljiva vzpostavitev suverene osebnosti, ki se bo odločala na osnovi presoje
tako konkretnih okoliščin (v katerih se znajde), kakor tudi na osnovi presoje
vseh morebitnih posledic lastnega ravnanja! In je izvedljiva »terapija«
izključno v podobi dresure, v podobi zdresiranosti, temelječe (tudi) na tistem »ne,
hvala, ne pijem, sem ZDRAVLJEN alkoholik«.
V
kolikor pa se v psihičnih težavah (lahko tudi v stanju alkoholizma) znajde
RAZUMSKO zasnovana oseba, potem… potem sem prepričan, da je takšno osebo MOČ
OZDRAVITI, pomeni, da ji je moč povrniti stanje, znotraj katerega bo (spet)
zmogla suvereno sprejemati odločitve o lastnem življenju, in bo, potemtakem,
zmogla tudi (po)piti, v (nemotenemu življenju) dopustnih, sprejemljivih
okvirih! Kajti telo se (po določenem času) prečisti, pomeni, da se telo ODVADI
substanc, od katerih je bilo (poprej, v času obolelosti, zasvojenosti) odvisno,
pomeni, da je vse ostalo IZKLJUČNO posledica PSIHE, zmožnosti nekega
posameznika, da suvereno sprejema odločitve, da suvereno oblikuje način
lastnega živetja! Pa…
Če je
moč odpraviti (kronično) »zasvojenost« s samomorilnostjo, če je moč nekomu, ki
se znajde tako »na tleh«, da v (lastnem) življenju ne vidi nobenega smisla, da
mu je lastno življenje v napoto, v breme, če je moč takšnemu posamezniku
povrniti ne samo moč za živetje, ne samo voljo po živetju, pač pa celo veselje
do živetja, potem je moč odpraviti tudi alkoholizem! Kakopak, v primeru, da se
zasvojena oseba najprej ZAVEDA lastnega (in samemu sebi) nesprejemljivega
stanja, v primeru, da se odloči za zdravljenje (in v tem zdravljenju tudi
dejansko sodeluje), v primeru, da je psihoterapevtski poseg zastavljen po
potrebnem abstinenčnem obdobju, torej takrat, ko zmore zasvojenec razumsko
sodelovati v procesu zdravljenja. Kajti…
Prav
vse obolelosti (torej tudi alkoholizem) imajo neke svoje vzroke, lahko v samem
telesu, lahko v psihi (in se, tudi takšne, izkazujejo skozi telo), in
poglaviten vzrok sleherne zasvojenosti je v t. im. samopodobi (bolje bi bilo
zapisati »v podobi osebnostne NEzrelosti, nezmožnosti treznega, realnega
presojanja »sveta«, in, posledično, lastne vloge v tem »svetu«, v podobi
kompenziranja izostalega življenjskega zadovoljstva«), pa – če odkloniš NAPAČNO
oblikovana merila presojanja, in jih nadomestiš s pravilnimi, potem si odklonil
tudi (najprej) nezmožnost soočanja s »svetom«, posledično pa tudi alkohol
(zasvojenost) kot edino obliko »izhoda« iz nezadovoljstva.
Ozdraviti
ali pomagati živeti z okvaro? Žal, objektivne družbene okoliščine omogočajo
predvsem ta »živeti z okvaro« (dokler ne »poči«), čeprav, absurd, taiste
družbene okoliščine terjajo ohranitev obstoječega delčka razumsko zasnovane
populacije, torej terjajo – ozdravljenje!
Ni komentarjev:
Objavite komentar