četrtek, 26. januar 2017

O višku stvarstva in njegovem stvaritelju



Imajo se za »višek stvarstva«.
Dokaj samokritično pojmovanje, s terminološkega, jezikovnega vidika, kajti – »biti višek« pomeni, v prevodu, biti odveč. Medtem ko iz »biti na vrhu« izhaja beseda »vrhunec«. Potemtakem ima, po njihovem, »stvarstvo« svoj vrhunec, ki naj bi bil ekstremno nasprotje »dna«. In ta vrhunec naj bi bili – oni, ki z nagonskim ravnanjem »zgodovino« vrtijo v krogih?!

O takšnem in podobnih razporejanjih posameznih delov celote (vsega obstoječega), bi se dalo na dolgo. Je neumno, zelo neumno, saj »narava« nobenega svojega del(čk)a ni porodila brez razloga, in šele z delovanjem vseh teh delčkov zmore (nemoteno) delovati tudi sama, »narava«. Pomeni, da so vsi delčki enakovredni v procesu naravnega dogajanja, v procesu obstajanja realnosti kot take. Povsem banalen primer: ko ne bi bilo »trave« (vseh vrst poznanega nam rastlinja, torej tudi t. im. zelenjave), ne bi bilo ničesar, ne travojedih, ne mesojedih oblik življenja. In bi (celo bo), absurd, življenje na planetu zlahka preneslo izumrtje človeštva, ter nadaljevalo z drugimi oblikami življenja, a ne bi preneslo – izumrtja trave (rastlinja). Ki je pomembna tako s prehranskega vidika, kakor z vidika preprečevanja izsušitve prsti, erozije, spreminjanja prsti v pesek, rodovitnih tal v puščavo.

In kdo je ustvaril ta »višek stvarstva«, kdo je ta »bog«, ki je temu »višku« dal lastno podobo? Preprosto: Homo Sapiens! Visokoraslo (za razliko od različnih vrst človekolikih bitij, nizkoraslih, čokatih, »okorno« mislečih, z zmožnostjo sporazumevanja na nivoju medmetov) bitje, zmožno abstraktnega, torej tudi celovitega mišljenja.
Ko se je paril, ta Homo Sapiens, s predniki današnjih »viškov«, jim je postopoma, skozi čas, dajal svojo telesno podobo. Spreminjal jim je, s svojimi odkritji, okolje (okoliščine živetja), jih s tem pripeljal do tega, da so se morali učiti, se seznanjati z novonastalimi okoliščinami in se seznanjati z načini obvladovanja teh okoliščin, novonastalih. Tipičen dokaz, da je temu tako, so nedavno odkrita plemena, najdena v globini amazonskega pragozda: še dandanes so nižje (telesne) rasti, še danes uporabljajo sila skromen »jezik« (način sporazumevanja), še danes živijo v okoliščinah tako imenovane »kamene dobe«. Tipičen primer so plemena v že poprej odkritih predelih sveta, katerih jezik (sporazumevanje) še danes poteka v podobi zvokov, tudi tistih podobnih »tleskanju«, in ki še danes živijo v popolni odvisnosti od »narave« (pomeni, da vanjo niso krenili s poseganjem, pomeni, da si je niso zmožni »podrediti«, si jo prilagoditi, si, s tem, olajšati pogoje preživetja). Pomeni, da so predniki pripadnikov teh plemen doživeli nek svoj, specifičen način razvoja, ki je daleč od razvojne poti »sodobnega človeka«. In edini razlog za takšno različnost je – v ne/prisotnosti Homo Sapiensa!

Da se ta plemena obnašajo povsem racionalno, o tem je škoda besed. Se, seveda se, ko pa samih sebe nimajo za nikakršne »viške« (ali, jezikovno pravilneje, vrhunce), so, preprosto, DEL NARAVE, bitja, enakovredna vsem ostalim bitjem, bitja, ki živijo z nabiranjem plodov in z lovom, a tudi sama (in zlahka) postanejo plen.
Da se današnji »sodobni človek«, ta samozvani »višek«, obnaša povsem NEracionalno, tudi o tem ni dvoma. Samoprepričan v lastno razumskost hiti »graditi svet«, a ker z željami presega lastne (objektivne, in predvsem umske) zmožnosti, se njegov trud izkazuje v podobi rušenja, nazadovanja. In, ker je nagonsko naravnan, bi tudi sam hotel imeti »vse kar vidi«, ne zaveda pa se preprostega dejstva, resnice: NI, objektivno NI takšne ekonomije, NI takšnega (družbenega) sistema, ki zmore v nedogled (po)tešiti (v nedogled) rastočo lakoto po imetju! Katero (to lakoto) je tudi moč pojasniti: v okviru »potreb po umeščanju na (tozadevni in izključno njihovi!) družbeni lestvici« so materialna sredstva, dobrine, tisto, kar gradi »veljavo«, pa, tako kot srake, zbirajo »blesteče« stvari in s tem same sebe (domnevno) višje rangirajo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar