Ko bi npr.
orangutani živeli med ljudmi, bi se postopoma, skozi čas, prilagajali novemu
življenjskemu okolju, pomeni, da bi, postopoma, njih ravnanja, s tem pa tudi
njih podoba, postajala podobna človeški(m). Dobili bi človeške roke, noge,
postavo… naučili bi se brati, voziti avto, hoditi v službo… skratka – navzven bi
postali »človek« in bi tudi govorili, zase, da so »človek«.
Vsebinsko,
navznoter, se bistveno ne bi spremenili. Bi, še vedno, ostali bitja, delujoča v
okviru nagonov. Četudi bi se (slej ko prej) parili s človekom, je njihova
genska zasnova enostavnejša od človeške, s tem tudi bolj trdoživa, bolj »spremembam
nenaklonjena«. Pomeni, da bi navznoter ostali – orangutani.
Uporabljali
bi človeški govor, a besed ne bi razumeli na enak način. Živeli bi iste
dogodke, a bi, tudi oni, aktivno vrteli »zgodovino« v (spiralnem) krogu. Ker bi
ostali – nagonska, po pogojnem refleksu delujoča bitja.
Ne
verjameš? Tvoj problem. A se je že zgodilo (z nekimi drugimi vrstami resda, ne
z orangutani, a kljub temu). In je v bistvu eno najpomembnejših, če ne kar
najbolj pomembno vprašanje to, po kakšnem »ključu« se genska zasnova
človeka-razumskega bitja prenaša skozi čase, iz generacije v generacijo. Ker NI
brezpogojno (po)dedovana (ko bi bila, bi ista gnezda ne bila mešana,
sestavljena tako iz nagonskih, kakor iz razumskih mladičev). Pa ne »tvezim«,
niti pod razno: je nesporno odkritje (genetike), da se »geni preteklosti« ( =
nagonskih bitij) nahajajo v pretežni večini t. im. človeštva. In je nesporno
dejstvo, da se razmerje med razumskim delčkom in nagonsko absolutno večino ne
spreminja na bolje, prej nasprotno.
Skrivnosti
narave? Vsekakor. In ta je merodajnejša, za obstoj »človeškega sveta«, od
vprašanja o tistem začetnem, izhodiščnem stanju, ki ga obravnavajo s terminom »bog«.
In se tudi v takšnem obravnavanju izkazuje – NErazumskost, kajti razum o tistem,
o čemer ne ve, ne daje absolutnih, dokončnih mnenj, razum NE funkcionira v
podobi verovanja (verujem, da nekaj je, čeprav tega nečesa ne poznam oziroma ga
»poznam« le tako, kot se mi zdi, da je), pač pa lahko veruje, da nekaj je, šele
takrat, ko ta nekaj (pre)pozna, ko ga ugotovi, in ko ve, da ta nekaj obstaja
kot dejstvo, dokazljivo v praktičnem življenju (pa čeprav »samo« v podobi
poskusov, skozi katere se izkazuje konstantnost ponavljanja enih in istih
sosledij = pravil). Pa – če voda dejansko je, bi bilo nerazumsko ne verjeti v
njen obstoj.
Obstajajo
tri nesporna dejstva, dve v podobi URADNIH definicij (opredelitev), tretja v
podobi ugotovitve obstoječega, v realnosti izkazovanega stanja:
Definicija
živalskega sveta: za živalski svet je značilno, da v njem vsi (in vsak
posameznik) ravnajo po nagonih.
Definicija
človeka (oz. ločnice med človekom in živaljo): človek je razumsko bitje, bitje,
delujoče na temelju razuma (medtem ko živali delujejo po nagonih).
Ugotovljeno
stanje: absolutna večina v t. im. človeškem svetu ne premore zmožnosti
abstraktnega mišljenja ( = predpogoja razuma)… zaradi česar deluje nagonsko.
Naj te
ne bega to, da »ljudje mislimo«, kajti – mislijo tudi živali (izbirajo med
posameznimi možnostmi). Naj te ne bega to, da se »ljudje učimo«, kajti – učijo se
tudi živali (resda tistega, kar je za njihov način življenja pomembno oz.
običajno, »normalno«)… naj te ne bega nobena posamičnost v načinu življenja v
t. im. človeškem svetu, ki se na prvi (a samo na prvi pogled) razlikuje od
načina življenja živalskega sveta, v katerem tudi »hodijo v službo« (na lov,
pašo), v katerem tudi gradijo bivališča (gnezda, rove, satovja, mravljišča,
termitnjake), v katerem, ne nazadnje, celo za otroško varstvo poskrbijo
(surikate, volkovi, levi…), kajti edina doslej ugotovljena vsebinska ( =
bistvena, pomembna, odločujoča) razlika med obema »svetovoma« je razlika med
razumom in nagoni. Celo »boga« in »oltar (čaščenja)« pozna živalski svet, na
svoj način (v svoji podobi) resda, a kljub temu – moj Tar, denimo, ima svoj »oltar«
v podobi četrte police, na kateri se nahajajo njegovi priboljški… in njegov »bog«
je tisti, ki mu bo priboljšek dal… in zna »častiti« tega svojega »boga«, izkazuje
natanko takšna ravnanja (se tako obnaša), za kakršna se je naučil, da vodijo do
priboljška.
Ampak…
ljudje se sprašujemo o tem in onem…
Ni komentarjev:
Objavite komentar