S
tistim »svet je takšen, kakršnega vidim«, je nemalo težav. Pa ne samo zaradi
tega, ker vsakdo vidi na sebi specifičen način, in, predvsem, v odvisnosti od
zmožnosti lastnega videvanja (v prvi vrsti gre za zmožnost dojemanja, šele
naknadno se pojavi samo znanje), pač pa tudi zaradi tega, ker ta videvanja
potekajo v sila različnih okoljih, celo časih, pa nikakor ni moč potegniti
tistega »skupnega imenovalca«, ki bi določene ugotovitve vseh teh »svet je
kakršnega vidim« zmogel ustoličiti v podobi PRAVILA, torej zapisa (trditve,
ugotovitve), ki bi veljal za CELOTO, torej za vse tiste vsebine, ki se (v
različnih okoljih in časih) izkazujejo v izjemno pestrih izvajanjih, obenem pa
sodijo pod »skupno streho«, saj potekajo znotraj istih vrst, oblik življenja.
Že sama
zmožnost dojemanja je izjemna ločnica, ki ugotovitve ločuje na
spoznanja, ali pa, preprosto – »spoznanja« (torej na ugotovitve, katere sem bil
zmožen ugotoviti, in so »meni« pravilne, a jih nikakor ne morem dokazati, z DEJSTVI,
zaradi česar te »moje« ugotovitve ne morejo obstati v podobi pravil!)
Seveda,
tudi pri tem ( = dokazovanju) obstaja »majhna« razlika, temelječa prav na ne/zmožnosti
dojemanja, pa se zmore dogoditi (in se je velikokrat dogajalo), da razum ne
zmore nagonskemu svetu dokazati tistega, česar nagonski svet NI ZMOŽEN razumeti
(dojeti), in je potreben čas, da (prek posrednih izkazov, ali pa zaradi sprejetega
»vseobčega konsenza«) določena ugotovitev razuma postane vseobčosti sprejemljiva,
celo »normalna« (ploščata Zemlja; bakterije, ki so nadomestile »božjo voljo«
pri odločanju o uspešnem postoperativnem – in tudi siceršnjem – okrevanju;
dejanskost uvedbe »luči v bivališče«)… čeprav nagonskost tudi kasneje, ko so te
ugotovitve že potrjene, »ve«, da so edine pravilne »resnice« tiste njene…
In
obratno – kadar nagonskost »ugotavlja«, takrat lahko sicer pride do določenih
mnenj, ki povsem ustrezajo posameznikovim (torej SUBJEKTIVNIM) izkušnjam,
vendar s temi ugotovitvami ne more dospeti do podobe sprejemljivega konsenza,
preprosto zaradi tega (ne zmore), ker so te ugotovitve le zaznamba delčka vseh
izkazovanj, in »padejo«, hipoma, v primeru drugačnih podob istih vsebin! In je
še neka malenkost: ker nagonski svet »razpolaga« izključno z obliko mišljenja,
poimenovano »preprosto, konkretno mišljenje« (z njim »razpolaga« celoten
živalski svet!), je zmožna o zadevah presojati IZKLJUČNO na temelju videnega /
slišanega / otipanega / okušenega / vonjanega, torej izključno na temelju
ČUTNIH zaznav… pa zmore, prav zaradi tega, »ugotavljati« le POSLEDICE (načine,
na katere se določene stvari izkazujejo), ni pa zmožna, prek posrednih izkazov,
dospeti do vzrokov teh posledic… pa si po svoje razlaga (npr., vsem znane
razlage, oblast kvari, banke so grde, denar uničuje človeka, puška ubija, cesta
vzame življenje…) in to počne tako NEUMNO, da celo predmetom daje moč
odločanja, predmetom daje njih »svobodno voljo«, pa cesta nadomesti voznikovo
NEUMNOST in postane kriva zaradi tega, ker je nekdo precenil lastne zmožnosti (voznika)!
Ni komentarjev:
Objavite komentar