sreda, 6. februar 2019

Čemu nagonski ne morejo »imeti sami sebe«?


Že večkrat sem zapisoval o stanju (posledično tudi izkazovanjih), katerega imenujem z imeti-samega-sebe, in prav tako sem zapisoval tudi o volji, in v zvezi z njo o načelnosti. Prav tako sem pisal tudi o tem, da sleherna posamičnost, ki se NE izkazuje z imetjem lastne volje (pač pa je njeno izkazovanje odvisno od okoliščin = se tem okoliščinam primerno izkazuje = se PODREJA okoliščinam = okoliščine ODLOČAJO o tej posamičnosti), NE more biti subjekt (pa čeprav se fizično oz. navzven izkazuje kot nekaj samega-za-sebe oz. samega-po-sebi), pač pa je izključno – OBJEKT (predmet, odvisen od neke volje, ki se nahaja IZVEN te posamičnosti). In o številčnosti takšnih objektov pričajo vsakodnevna (in različna) stanja, od področja »modnih zapovedi«, prek »potrošništva«, do nenehnih nihanj »volilnega telesa« (pri čemer se ta nihanja vedno izkazujejo kot utemeljena ne všečnih besedah = obljubah, in nikoli ter zares na tistem, do česar nagonski ne zmorejo dospeti – na vsebinah, torej na dejanskih značilnostih tistih, ki obljubljajo, kakor tudi na realnosti obljubljenega).

Skušajmo ugotoviti, kaj je to »imeti samega sebe«.
Kaj je, kot predpogoj, potrebno, da o nečem (torej tudi o sebi) govoriš v ednini? Ko bi preprosto odgovoril, potem bi zapisal – odsotnost dvojine in/ali množine.

Kaj je tisto, kar upoštevaš, kadar ednino nečesa (nekoga) ugotavljaš, zunanjost (telesnost, forma) ali notranjost (vsebina, značilnosti)? Ko bi bila merodajna zunanjost, potem konkretno zapisovanje sploh ne bi bilo potrebno, kajti tudi sam se zavedam, da se vse vsebine izkazujejo v podobah nekih posamičnosti, torej se zavedam, da se kot posamičnost izkazuje tudi kamen, kladivo, maček… in sleherni dvonog. A kljub temu trdim, da nagonski (potemtakem tudi absolutna večina dvonogih) NE morejo dospeti do stanja imeti-samega-sebe, potemtakem…
Potemtakem je za neko suverenost (samostojnost, za imeti-samega-sebe) potrebna ustrezna vsebina, in ta vsebina mora biti v ednini (četudi je sestavljena iz več posameznih vsebin = značilnosti).

Večina, ki se izkazuje okoliščinam primerno, pa se… v primeru občutka neposredne ogroženosti »potuhne«, v občutku ogroženosti in v prisotnosti ostalih ogroženih postane »odkrita« (in začne izkazovati celo agresivnost, spočetka v besedah)… v »nepoštenem« okolju in kadar zase ne pridobiva, se počuti »ogoljufano« (prikrajšano, se ji krivica godi), v »nepoštenem« okolju, v katerem tudi sebi koristi pridobiva, se počuti zadovoljno (celo pošteno in pravično)… ta večina se potemtakem izkazuje tako, da se prilagaja okoliščinam, da je NEnačelna, da IMA VEČ SVOJIH PODOB, da, če povsem poenostavljeno zapišem, je v enem in istem telesu (v eni in isti posamičnosti) VEČ med seboj različnih (celo med seboj nasprotujočih si) POSAMIČNOSTI (pomeni, da v eni sami – fizično gledano – posamičnosti = EDNINA, obstaja cel kup različnosti = MNOŽINA). To pomeni tudi to, da pri takšnih bitjih NIKOLI ne veš na-čem-si, kajti v vsakem trenutku je njih izkazovanje odvisno izključno od okoliščin, v katerih bodo sebi iskala najugodnejše rešitve (skladno z lastno nagonsko zasnovanostjo, in v odvisnosti od tega, seveda, koliko jim je takšno iskanje dopuščeno – ne pozabi, NIKOLI, da zmore izključno strah pred posledicami nekega /neprimernega/ delovanja brzdati nagonska bitja!).

Pomeni, da je imeti-samega-sebe popolno nasprotje nagonskega izkazovanja, in se to nasprotje izkazuje v podobi biti-samemu-sebi-zvest = biti vselej PREPOZNAVEN = v-vsakem-trenutku-izkazovati-se-lastni-prepoznavnosti-ustrezno. Pomeni, da se vedno izkazuješ z enim samim (svojim) »obrazom«, in na temelju lastnega odnosa do določenih vsebin, katere kot živetveno vodilo samemu sebi prepoznaš (kot zakon, po katerem si se odločil živeti), kar, povsem enostavno pojasnjeno, pomeni, da se lahko tudi do nekega »ubogega revčka«, do nekega (vsaj na prvi pogled) nemočnega bitja izkazuješ s strogostjo in z neuvidevnostjo do njegove »ubogosti«, in se kot tak izkazuješ takrat, kadar so ravnanja taistega »revčka« v popolnem nasprotju z etičnimi ravnanji (s tistim tako-bi-moral-početi-da-bi-pravilno-počel)… in se, obenem, izkazuješ tudi tako, da sam ne prekoračiš meja etičnega! (strogost, neuvidevnost do »barabskega« početja NI izkaz nepravilnega, pač pa EDINO PRAVILNEGA odnosa… in v takšnem primeru je popolnoma VSEENO to, če je »baraba« nek bogataš-ki-je-TOZADEVNO-»nam«-kradel, ali pa je »baraba« neko običajno, vsakodnevno, »normalno« stanje, nek »revež«, ki tudi sam krade = se okorišča na neetičen način, in to počne takrat, kadar ga ne vidijo oz. mu nihče kraje ne preprečuje!)

Za banalen primer zapisanega (znova) vzamem primer vojaka, ki odkloni ukaz, da naj strelja na (nemočnega) ujetnika.
Ta vojak se zaveda, kaj je to ukaz. Zaveda se, da je dolžan ubogati nadrejenega. Zaveda se, da sleherni kršitvi ( = NEupoštevanju, odklonitvi ukaza) sledi kazen za kršitev. Zaveda se tudi tega, da lahko lastno živetje izgubi, če ne uboga ukaza (ne vem, resda, kako je s tem v »sodobnih« vojskah, nekoč pa so – brez pomisleka – ustrelili vojaka, ki je zavrnil izpolnitev tovrstnega ukaza), vendar – NE bo streljal na (nemočnega) ujetnika! Čemu?
Prav zaradi tega, ker ima (ta vojak) samega sebe, ker se izkazuje vedno, in v vseh primerih, v eni sami (svoji) podobi, ker mu je pomemben tisti KAKO živim ( = na kakšen način se izkazujem), in mu je tisti KOLIKO (časa) živim v drugem planu! Prav zaradi tega, ker je ta vojak NAČELEN in (posledično) ETIČEN, pa se (v vsakem trenutku) zaveda tega, kaj JE PRAV in kaj NI PRAV, in mu je RAVNATI-PRAV krepko pomembnejše od njegovega (samega)  fizičnega obstoja. Ker je, ta vojak, redek primer izkazovanja (tudi) tistega, čemur pravimo PONOS in ČAST (dveh vsebin, o katerih občost silno rada širokousti, čeprav ju NE premore, ju sploh NE pozna)!

Čemu nagonski (potemtakem tudi človejaki) ne morejo imeti-samega-sebe? Preprosto: ker NIMAJO lastne volje, v njeni temeljni podobi! Potemtakem v bistvu (in generalno gledano) NISO ZMOŽNA ODLOČATI O SAMIH SEBI, niso zmožna biti NE-objekt (NEpredmet)… in so zaradi tega tudi tako preprosto vodljiva (korenček + palica, žejni prek vode…)… in zaradi tega »moda«, razprodaje, lepobesedne-predvolilne-obljube, ponosnost-na-triglav (in še nešteto drugih zadev, izkazujočih se na slednjem koraku) izkazujejo svojo uspešnost!

Za nagonska bitja je namreč značilno, da se »njih« osnovna (temeljna) volja izkazuje v PODOBAH NAGONOV ( = v samih nagonih je opredeljen tisti v-podobi-katerega-ravnanja-se-izkažeš-v-danih-okoliščinah), dočim je sama izvedba te temeljne opredelitve izkazovanja (te »volje« vsebovane v nagonih) drugorazrednega pomena, kajti – je malodane vseeno, če se od nevarnosti odmikaš tako, da le-ta ostaja za tvojim hrbtom, ali pa tako, da se umikaš hrbtno – v vsakem primeru SE UMIKAŠ!
Potemtakem je za nagonska bitja značilno to, da NE zmorejo prek svojih nagonov, potemtakem NE morejo ravnati (se izkazovati) izven njih (to je razlog tiste, in tozadevne, obče DVOLIČNOSTI!!!). Tako da…

Izključno razumsko delujoče (potemtakem razumsko zasnovano in za razumsko izkazovanje bodisi NEzadostno psihično okvarjeno, bodisi v celoti NEOKVARJENO) bitje zmore biti NAČELNO, potemtakem ETIČNO, potemtakem – v vsakem trenutku prepoznavno (poštenost v vsakem trenutku obravnava v odnosu do same opredelitve poštenega, in NE v odnosu do okoliščin, v katerih se znajde, in še manj v odnosu do posamičnosti, ki se znajde v okvirih tega obravnavanja)! Zmore biti EDNINA, ena sama posamičnost (tako navzven, kakopak, kakor vse ostalo, in PREDVSEM navznoter, vsebinsko gledano – kakor NOBENA druga posamičnost, ki NE razpolaga z zmožnostjo razum/evanj/a)! Potemtakem…

Če za razumsko delujoče bitje velja, da ima samega sebe, potem za nagonska velja imam-SAME-sebe (le še prešteti jih je treba, da povem, koliko »nas« je v mojem telesu)!

Upam, da sem razumljivo zapisal, preprosteje dvomim, da bi zmogel.

Ni komentarjev:

Objavite komentar