V
naslovu zapisan napotek je povsem skladen z občim mnenjem, da »se prepričanega
ne da prepričat«, in s tistim, da »pametnejši popušča«, predvsem pa obstaja v
svoji absolutno veljavni podobi, potemtakem kot EDINA možnost odzivanja na
izkazovanja nekoga, ki je »trmast« in želi vedno početi tisto, in tako, kar
(kakor) počne.
Dvojnost
dvonogega sveta je razlog tega, da je lahko ena in ista ugotovitev
(česarkoli) sočasno tako napačna, kakor
tudi pravilna. In je povsem enako tudi s tem pusti-naj-počne-po-svoje (itak-NE-MOREŠ-ničesar-SPREMENITI).
Za nagonski del dvonoštva je pravilna, kajti – nagoni že sami po sebi niso
zmožni spreminjati okoliščin lastnega živetja (ko bi bilo odvisno izključno od
nagonov, bi še vedno živeli v razmerah kamene dobe), dočim je pri razumu povsem
drugače – spreminja okoliščine, in jih spreminja prav zaradi tega, ker NE
pusti, da se nekaj (karkoli) izključno po svoje odvija. Tako da…
Res je,
če vzamem za primer psa, karkoli bom s psom počel, bo le-ta vselej ostal to,
kar je – pes. Ostal bo nagonsko bitje, ki se bo zmoglo obnašati drugače (od
svojega siceršnjega obnašanja) le takrat, kadar bo naučen obnašati se
drugače (torej takrat, kadar bo v poznanih mu okoliščinah in v odnosu do
neke konkretne vsebine imel za seboj določeno količino drila = dresure =
učenja, in bo vedel, da se NE sme obnašati tako, kot se je obnašal preden je
bil v drugačno zdresiran), medtem ko se bo v vseh ostalih primerih (in
okoliščinah) obnašal natanko tako, kakor je skladno z njegovo nagonsko
(nerazumsko) zasnovanostjo. Z drugimi besedami: nagonskega bitja NE morem
spremeniti v bitje, ki bo zmoglo (sebi in okolju v prid) razumevati stanja, v
katerih se znajde, pač pa ga lahko le priučim določenih ravnanj (pri katerih se
ne zaveda niti njihove potrebe, niti njih posledic).
Voda.
Zanjo je značilno, da VEDNO izbira sebi najlažjo pot (takšno izkazovanje je
značilno tudi za vsa nagonska bitja, od tod tudi tisti »oportunizem« oziroma
obča nenačelnost, spreminjanje strani…), potemtakem NE morem vode spremeniti
tako, da bi iskala drugačne načine svojega gibanja. Obenem pa – taisti vodi
zmorem spremeniti okoliščine, lahko, denimo, izkopljem nek kanal in tej vodi
prihranim njeno delo ( = iskanje najlažje poti), ji lahko, s tem kanalom, sam
najlažjo pot ustvarim (pomeni, da lahko nadzorujem njeno izkazovanje, da zmorem
vplivati na to, kako in kje se bo izkazovala).
Ko bi
zares veljal ta »pusti, naj počne po svoje…«
(itak-ne-moreš-ničesar-spremeniti), potem… potem bi kanibalizem še vedno
obstajal kot obča praksa. Pa ne obstaja. To, kakopak, ne pomeni tega, da so (s
postavitvijo pravnih norm in z njih izvajanjem) odpravljene osnove kanibalizma
(le-te so še vedno prisotne v nagonskem delu dvonoštva), pač pa pomeni le to,
da se je izkazovanje (prav zaradi zdresiranosti, in najbolj zaradi posledic =
kazni) spremenilo, torej pomeni tudi to, da – nekaj pa se le spremeni, kadar NE
pustiš pri miru (da počne po svoje).
Kakopak,
v pravkar omenjenem primeru se je spremenila forma (zunanjost), pomeni, da
sprememba ni trajne narave, da, vsebinsko gledano, ni zares tista prava
sprememba, a je tudi takšno spreminjanje pripomoglo k nekoliko lažjemu »sobivanju«
nagonskih, saj se le ti vsaj (dobesedno) ne žrejo več med seboj. Zaenkrat.
V svetu
razuma pa je povsem drugače, kajti tam (s tem, da NE pustiš tega, da
počne-po-svoje) je moč doseči tudi dejansko, vsebinsko spremembo. Še več, na
temelju tega, da najprej dosežeš vsebinsko spremembo, se, posledično (in sama
od sebe) pripeti tudi formalna sprememba (torej se porodi drugačno
izkazovanje). In tipičen primer takšnega doseganja sprememb je – zdravljenje (ozdravitev)
psihične obolelosti.
Resnici
na ljubo: tudi pri obolelih razumsko zasnovanih bitjih poskusi spreminjanja
(napačnega, nerazumskega v pravilno, razumsko) vselej NE obrodijo sadov
(konkretno je uspeh odvisen od teže obolelosti, od ne/zmožnosti obolelega, da
mu s pojasnjevanjem dospeš do njegovega zavedanja o samem sebi in vsem ostalem),
še huje – v večini primerov s tem, da skušaš vzbuditi (pri obolelem) zavedanje
o potrebi po spreminjanju, vzbudiš popolnoma nasprotno stanje: še večjo
zaprtost vase, v »svoj prav«, potemtakem, posledično, povzročiš tudi to, da se
možnost kakršnegakoli poseganja (spreminjanja) dodatno zmanjša, celo izniči, vendar…
Kdor ne
poskusi, ta ne more vedeti! In je natanko tako tudi pri spreminjanju obolelosti
(razumsko zasnovanih bitij) v NEobolelost (v zdravost), kajti v kolikor niti
ne poskusiš delovati v smeri spreminjanja (o/zdravljenja), v takšnem primeru bo
obolelost nemoteno nadaljevala svojo pot (se bo, kakor vse neobravnavane
obolelosti, samo še krepila).
Pripeljati
nekoga do tega, da vsaj podvomi v lastno pravilnost (da dopusti možnost
za to, da ima tisti, ki mu zadeve pojasnjuje drugače, kot jih oboleli »razume«,
prav) je najtežji del v procesu spreminjanja (iz obolelosti v
NEobolelost), običajno tudi (časovno) najdaljši del. Pravzaprav gre za fazo, ki
odloča o tem, ali bo do ozdravitve sploh prišlo.
Redki,
izjemno redki (bi si upal trditi, da gre za manj kot promil celotnega
dvonoštva) so tisti, ki zmorejo sami ugotoviti tisti nekaj-je-narobe-z-menoj,
in do takšne ugotovitve dospejo (tudi) po letih intenzivnega razmišljanja o
vzrokih lastnega (neprimernega, slabega) počutja. V absolutni večini primerov
obolelosti pa je potrebno obolelega (za začetek zdravljenja) pripeljati do,
kakor sem zapisal, (vsaj) dvoma v to, da je-»moje«-pojmovanje-edino-pravilno
(torej v stanje, ko svojih absolutnih »resnic«
ne pojmuje več kot edino pravilnih, edino možnih), kajti le na temelju takšnega
dvoma je moč pričakovati tudi poroditev dvoma v lastno »pravilnost«
(če-sem-bil-doslej-prepričan-da-je-izključno-po-moje-pravilno-sedaj-pa-dopuščam-možnost-tega-da-je-pravilno-tudi-NEmoje-potem
– kaj je narobe z menoj, da tega že prej, in sam od sebe, nisem videl?!) in do
sočasnega zaupanja v pravilnost (in dobre namere) tistega, ki mi drugače govori
(mi je, s to svojo drugačnostjo, dvom v pravilnost »mojega« = »mene«, porodil).
Ne
morem trditi, v kolikšnem odstotku vztrajanje pri prepričevanju-prepričanega
obrodi pozitivne sadove (za takšno trditev bi potreboval podatke o uspešnosti
prepričevanja skozi /vsaj/ nekaj desetletij), z gotovostjo pa trdim, da takšno
delovanje zmore doseči pozitiven učinek, kajti – v kolikor ga ne bi zmoglo
doseči, potem ne bi bilo malodane nikogar, ki bi se zavestno odločil za
zdravljenje (svoje psihične obolelosti).
Kakorkoli
že, v primeru nagonskih bitij je naslovni pusti-naj-počne-po-svoje povsem
pravilno ravnanje (itak vsebine = nagonskosti NE moreš spremeniti, dočim s samo
dresuro le na zadovoljstvo z/dresiranega deluješ, ga zmanjšuješ, povzročaš
psihične težave), ravnanje, ki je celo priporočljivo, razen takrat, kakopak,
kadar MORAŠ zdresirati zaradi tega, da neka nagonska posamičnost vsaj neposredno
(in vsakodnevno) drugih ne ogroža (znotraj »sobivanja« = biti drug OB drugem),
dočim v primeru razumskih bitij pomeni le tisti vreči-puško-v-koruzo,
sprijazniti se z obstoječim (stanjem), dovoljevati nadaljevanje slabšanja
taistega.
Kdor ne
poskuša, ta ne more vedeti, kdor ne poskuša, ta ne more spreminjati (in
spremeniti), kdor ne poskuša – ta niti v enem odstotku ne bo zmogel doseči
tistega boljše-od-predhodnega. Baje se »svet« spreminja z malenkostmi…
Ni komentarjev:
Objavite komentar