nedelja, 3. februar 2019

Verovanje, kot izkaz živalskosti


Uvodoma: v naslovu sem namenoma uporabil termin »živalskost«, in ne termina »nagonskost« ali »NErazumskost«, in sem to naredil iz dveh temeljnih razlogov.
Prvi je ta, ker je nagonska zasnovanost značilnost živalskega sveta (in rastlinskega tudi), oziroma, z drugimi besedami, ker že samo dejstvo, ki govori o nagonski zasnovanosti določene posamičnost govori izključno o tem, da ta posamičnost sodi (bodisi) v svet živali (bodisi v svet rastlin).
Drug razlog pa je v tem, da sem že (krepko) prevečkrat slišal, s strani nagonsko zasnovanih, o tem, da je verovanje (v »boga«, kakopak) edina razlika med živaljo in človekom (le kako bi nagonska bitja prepoznavala pomen razuma, ko pa le-tega ne premorejo, ga, potemtakem sploh ne poznajo, o njem ne vedo – razum si predstavljajo v podobi »hladne preračunljivosti«, v podobi nekega brezčustvenega stanja, kar pa je popolno nasprotje resnice!), dočim sem pri razumsko zasnovanih (a psihično okvarjenih) poslušal, da sta dve vsebini, razum in verovanje, tisti, ki človeka kot drugačnega od živali opredeljujejo.

Naslednje: tudi med razumsko zasnovanimi je ABSOLUTNA VEČINA psihično okvarjena! Kako ne bi bila, ko pa vsi rastemo v enem in istem, nagonskem okolju, in ko so malodane vsi primorani odraščati v svetu verovanja (potemtakem so tudi ti razumsko zasnovani že od malega dresirani v verovanje)?! In, mimogrede – biti psihično okvarjen še ne pomeni tistega »biti nor« (»biti nor« je ekstremno stanje psihične/umske okvarjenosti, je stanje popolne neprištevnosti = stanje popolnega nezavedanja realnega), pač pa gre pri gromozanski večini psihičnih okvarjenosti (razumsko zasnovanih bitij) »le« za stanje, v okviru katerega se ta bitja niso zmožna razumsko izkazovati ( = niso zmožna ugotavljati /preprostih/ dejstev, potemtakem tudi niso zmožna razumevati… pač pa »ugotavljajo« in »razumevajo« natanko tako, kot »ugotavlja« in »razumeva« nagonska večina, na temelju videnega, na temelju čutnega zaznavanja, na temelju posledic in ne vzrokov taistih posledic!).
Kar pa zadeva obče psihično stanje, tu pa, brez slehernega zadržka, zapišem, da znotraj »civiliziranega sveta« NE obstaja ena sama (nagonsko zasnovana) posamičnost, ki bi bila psihično neokvarjena (ne da se biti normalen = okoliščinam ustrezen takrat, kadar živiš v NEsvojem okolju!).

In še sledeče: pomisli na včerajšnji zapis (O »odpravljenem« suženjstvu), in zlasti imej pred očmi besede, ki govorijo o tem, da so principi tisti dejavniki, ki določene (katerekoli in vsako) vsebine opredeljujejo, in upoštevaj te besede tudi takrat, ko o verovanju zapisujem, kajti – sploh NI pomembno to, v kaj/koga veruješ (že med v-boga-verujočimi so številne razlike), pač pa je pomemben sam način izkazovanja, potemtakem verovanje kot tako!

Težko si je predstavljati določena stanja (nagonska bitja pa sploh niso zmožna do takšnega predstavljanja dospeti!), takrat, kadar zadev NE poznaš, in si obsojen na to, da verjameš (ali pa ne) slišanemu (torej nekomu drugemu). Priznam, tudi sam bi imel, utemeljeno domnevam, določene težave s takšnim predstavljanjem (z dopuščanjem verodostojnosti teh predstav), ko ne bi osebno (izkustveno) ugotavljal obstoja teh stanj, ko ne bi, posledično, ugotavljal načine odpravljanja teh stanj, ko, potemtakem, ne bi spoznal, da je ta stanja moč odpraviti, in še več, da se razumsko zasnovano bitje z odpravo teh stanj (z odpravo psihične okvarjenosti) izkazuje popolnoma drugače, kot se je izkazovalo poprej, da je ponovno zmožno tako ugotavljanja (dejstev), kakor tudi (posledično) razumevanja (in ne zgolj nagonskega »razumevanja«)!!!

Tako, zdaj pa najprej poglejmo, KAJ je VEROVANJE!
Verovanje je, preprosto povedano, trajno izkazovanje brezpogojnega verjetja (v nekaj ali nekoga, VSEENO)! Potemtakem je verovanje izkaz ODSOTNOSTI vedenja (kadar VEM, takrat NE verujem, ker, pač, vem, in verjamem DEJSTVOM, katera sem uspel ugotoviti /in jih, v okviru ugotavljanja, tudi preizkusiti, preveriti njih dejansko, praktično resničnost/ in kadar dospem do nekih novih spoznanj, takrat nove ugotovitve tudi upoštevam, potemtakem tudi SPREMENIM /izpopolnim/ lastno vedenje!), in je verovanje izkaz ODSOTNOSTI DVOMA ( = skeptičnosti, zadržanosti v odnosu do dokončnosti trditev/ugotovitev/spoznanj) in POTREBE PO UGOTAVLJANJU dejanskosti (le-to pa lahko kot resnično ugotoviš šele in izključno takrat, kadar jo v praksi, in v RAZLIČNIH okoliščinah, kot ustrezno ugotovitvam prepoznaš!). Potemtakem je verovanje POPOLNO NASPROTJE razumskega delovanja, potemtakem NE more biti značilnost razumsko zasnovanih (in psihično NEokvarjenih) bitij (kakor tudi NEletenje, NEplavanje, NEplazenje… NI značilnost letečih, plavajočih, plazečih se bitij)! Obenem pa…

Obenem pa je izkazovanje verovanja takšen način »razumevanja« sveta, v okviru katerega veruješ v to, da obstaja nekaj IZVEN tebe, ki/kar zmore o tebi samem odločati, kar, z drugimi besedami, pomeni, da samega sebe postavljaš v vlogo OBJEKTA (in to počneš na popolnoma drugačen, na povsem NASPROTEN način, kot se je izkazoval, denimo, Mandela, takrat, ko je izustil tisti nihče-mi-ne-more-vzeti-svobode-tudi-če-me-zapre = tudi, če mi ZGOLJ gibanje omejiš, tudi, če me prisiliš v določene načine FIZIČNEGA izkazovanja, mi NE moreš preprečiti svobode misli, mi NE moreš preprečiti svobode /moje/ volje… ne nazadnje se ti lahko uprem in NE izvajam tistega, kar od mene terjaš, pa čeprav na tak način tvegam svoj fizičen obstoj – po sistemu bolje /čeprav na kratko/-kot-»lev« /kot o samemu sebi odločujoč/-kot-nenehno-kakor-predmet-prepuščen-tvoji-volji)!

Ne vem, priznam, če tudi uradno ugotovljene živali verujejo v »boga«, doslej namreč še nihče ni uspel na ustrezen način dospeti »v glave« teh bitij, vsekakor pa VEM, da NIČESAR (in zlasti naravnih pojavov, s katerimi se soočajo odkar obstaja živetje) NE zmorejo razumsko ugotavljati, razumevati. VEM pa, da tudi uradno ugotovljene živali VERUJEJO, in se, posledično, izkazujejo z ZAUPANJEM (v tisto, v kar verujejo)!

Tudi pes, katerega je Pavlov uporabil za ugotavljanje pogojnega refleksa ( = značilnosti nagonskih bitij, to je tistega izkazovanja, ki poraja RAZLIČNE odzive v odnosu do ISTIH vsebin, in so ti različni odzivi odvisni IZKLJUČNO od drugačnih/različnih okoliščin… to je, potemtakem, tisti način, katerega v svetu dvonogih pojmujemo pod besedo »dvoličnost« in/ali NEnačelnost), JE IZKAZOVAL VEROVANJE (brezpogojno in trajno je verjel svojemu prepričanju o tem, da bo /ko bo zaslišal zvonjenje/ v svoji posodi našel hrano), in JE IZKAZOVAL tudi ZAUPANJE, kot posledico tega verovanja (brezpogojno JE ZAUPAL ZVONCU oz. zvonjenju, saj je vsakokrat, ko ga je zaslišal, s/tekel proti prostoru, v katerem NAJ bi ga čakala posoda s hrano!). Potemtakem bi lahko bil omenjen zvonec neke vrste pasjega »boga«, saj je po pasji »logiki« taisti zvonec ZAGOTAVLJAL psu hrano (kadar ni za/zvonil, takrat je pes »vedel«, da hrane NI v posodi… četudi dejansko JE BILA!!!).

Pa – da ne bi kdo pomislil, da gre za nekakšno drugačnost v izkazovanju nagonskih (miselnih) zmožnosti, ker je Pavlov poskuse izvajal v okvirih laboratorijskih pogojev, poglejmo kako je s taistim verovanjem (in zaupanjem) v naravi, torej tam, kjer NIHČE ne posega v odločanje (izkazovanja) uradno ugotovljenih živali!

Ko se neka srna odpravlja na jaso, da bi se na njej pasla, takrat… najprej »napenja« ušesa, ovohava zrak, se ozira naokrog, in s tem skuša ugotoviti to, ali obstaja neka nevarnost, ki bi jo uspela ogroziti v primeru njenega dospetja na jaso!
Čemu (ali komu) ZAUPA ta srna? Taistemu, čemur zaupa tudi absolutna večina dvonogega sveta, svojim čutilom ( = čutnim zaznavam)! Drugemu ne more zaupati, saj s tem drugim (z razumom) NE razpolaga!
In v kaj VERUJE, taista srna? V pravilnost njenih ugotovitev, do katerih je dospela IZKLJUČNO na temelju čutnega zaznavanja! In veruje BREZPOGOJNO, kajti – ko ne bi brezpogojno verjela ( = verovala) v pravilnost svoje ugotovitve o varni-jasi, potem se na jaso, preprosto, sploh NE bi podala! Vendar…
Vendar je IZKLJUČNO od (srečnih) naključij odvisno to, ali bo srna na jasi tudi dejansko varna, kajti tudi lovec se zna prikriti (zna biti srninim čutnim zaznavam »neviden«) in to tudi redno počne (v nasprotnem ne bi mogel biti uspešen pri lovu). Samo na dvonogega lovca pomisli, na razne preže, postavljene na drevesih, na razna zakrivanja (svoje) prisotnosti z določenimi pripomočki (od tistih, s pomočjo katerih je moč lasten vonj ublažiti /ali povsem izničiti, do tistih, s katerimi je moč »biti neviden«, z nekimi vejami, na primer, povsem onemogočiti srni to, da bi te videla)… in pomisli, na drugi strani, na neko pripoved, s katero si se srečal (bodisi v podobi knjige, bodisi v podobi filma), in ki govori o tem, da zmore razum ugotavljati prisotnost morebitne nevarnosti tudi na POSREDEN način, pa, denimo, tudi takrat, ko NE vidi, NE sliši nevarnosti (ker je le-ta skrita in tiho), NE zaupa predstavi o obstoju varnega, in to NEzaupanje oblikuje na temelju (na primer) odsotnosti ptičjega oglašanja, na temelju NEobičajnega izgleda (podobe) pokrajine in podobnega ugotavljanja okoliščin.

Žal (ali pa na srečo) je razum EDINA stvar, ki vsebinsko gledano razlikuje med človekom in živaljo, medtem ko je verovanje POVSEM NERAZUMSKO IZKAZOVANJE (potemtakem nagonsko) in ZNAČILNO ZA VES NAGONSKI SVET! Mimogrede: tudi pri dvonogih nekoč »bogovi« NISO obstajali, a so, kljub temu, taisti dvonogi temeljili na verovanju (si niso znali razumsko pojasniti NIČESAR)!

Ni komentarjev:

Objavite komentar