sreda, 10. november 2021

Ne, ne, ne bodi nekaj posebnega!

Večino svoje delovne dobe sem moral sam (po)iskati delo, skrbeti za njegovo izvedbo, skrbeti tudi za to, da je bilo plačano. In sem moral pogoltniti vse tiste, kar nekaj jih je bilo, primere, ko je naročnik uporabil, tisto, kar sem se mu zavezal dati, je pa »pozabil« na svojo obveznost, in mi, preprosto – ni plačal…
Moral sem skrbeti za to, da sem izpolnjeval zakonske obveznosti, in, med ostalim, poravnaval obveznosti iz naslova prispevkov in dajatev. Cesarju kar je cesarjevega, pravijo, tam, da dvoru…
O regresu, božičnici, dobičku… o plači po kolektivni pogodbi… sem bolj od daleč poslušal, vedoč, da – če ni, potem ni! In…
 
Čemu sem tako počel? Ker nisem bil sposoben za neko običajno, bolj ali manj rutinsko službo, v katero hodijo, da svoja delovna leta odhodijo, ter tu in tam, vsaj malo, za spremembo, tudi nekaj naredijo?! Ali, morda, radi tega, ker sem vselej nekaj snoval, vselej sebe videval v poziciji nekega ustvarjanja, in nikdar sebe v prvi plan dajal?! Morda pa…
 
Morda pa zaradi tega, da lahko danes poslušam o tem, da imam (zlasti, ker sem dolgo bil »svobodni umetnik«) visoko pokojnino, in da to lahko poslušam od takšnih, ki imajo vsaj za polovico višjo, pri čemer se v službah nikoli niso potrebovali pretegniti. Pardon, so se, takrat, ko so, radi usedelosti, ali zaspanosti, pretegovanje potrebovali…
 
In, da ne bo nesporazuma – nimam visoke pokojnine, a zadošča, da trije, skromno, z njo preživimo. Ne zavidam tem, ki imajo višje, pa četudi so do njih dospeli, bolj ali manj, z lahkoto, bolj ali manj, hodeč v službe. Se mi je pa nabralo grenkobe, vedoč, da živim v »pravni« državi, in v okolju, ki je izjemno »kulturno«, in »ceni« vse tiste, ki mu, ali mu vsaj skušajo, neko dodano vrednost pridodati!
 
Ne, ne, dete, ne bodi nekaj posebnega! Živiš med troti, skušaj biti, čim bolj, njim podobno, ti bo lažje, krepko lažje, v življenju!



Ni komentarjev:

Objavite komentar