četrtek, 25. november 2021

Nekaj razmišljanja o (družinski) ekonomiji ali O ta pridnih Slovencih ali Spet jaz in moja drva…

Tudi danes sem se odpravil v gozd, in nekaj desetkrat sem, dobro, grizel v kolena, po bregu, seveda, dodobra otovorjen z lesom, tako da sem, proti koncu, že prepričeval nogi, naj vzdržita tisti še-nekajkrat, in roki, naj nikar ne spustita nošenega, še zlasti ker – bolj kot se podajam čistiti gozd, bolj se moram v globino, navzdol podajati, večja je razdalja, ki jo moram premagovati…
Vmes sem ugotavljal, da sploh ni čudno, to, da večina lastnikov bregovitih gozdov ne skrbi zanje, kajti – krepko lažje je odšteti nekaj stotakov, pa ti drva, po željah razrezana, pripeljejo vse do drvarnice, kot pa… Ampak…
Doslej mi je uspelo iz gozda zvleči, po grobi oceni, nekih štiri, morda tudi pet metrov lesa. Kostanjevega, izključno, ki nikakor ne sodi med slab ogrevalni material. In za tak kup bi plačal od dvesto petdeset do tristo evrov, pa…
Že res, da moram nabrano še prenesti, spet prek brega, z dna travnika, do hiše… že res, da bom moral žagati, in cepiti, pa da bom za to, da do »domačih« drv pridem, porabil, približno, trideset ur efektivnega dela, ampak…
Če se malček pri matematiki ustavim, potem izračunam, da bo ura mojega, resda utrujajočega, dela vredna, neto, od osem do deset evrov in, če to preračunam na mesečno raven, v podobo neke neto plače, prislužene s polnim fondom delovnih ur, potem…
Potem ugotovim, da bi s takšnim delom lahko služil, mesečno, od 1.440 do 1.800 evrov, pa – za tak denar se v deželi ta pridnih ta pridnim ne splača delat?! Beda!
Priznam, trenutno se počutim kot nekakšno tovorno živinče, gozd me, zagotovo, vsaj nekaj dni ne bo videl! V grobem je očiščen, tistih nekaj dreves, ki še stojijo, a jih bo treba zravnati s tlemi, bo pa že počakalo. Potem pa, enkrat že, nameravam tudi logarja poklicat, da ugotovi, če je potrebno, v dobrobit gozda, njegove nemotene, predvsem zdrave rasti, še sekat…
In mi je, danes, misel letela tudi na »zdrav, spoštljiv odnos do narave«, ki  naj bi bil značilen za kmečki živelj, pa…
Poznam možakarja, kmeta, ki je lepega, sicer zdravega, predvsem pa mladega psa, peljal v gozd, da ga je tam lovec ustrelil, ker… pes je imel garje, in stroški zdravljenja bi krepko presegli strošek naboja…
Pa… pa še bi lahko našteval, o tem »lepem« odnosu, a se le še pri enem primeru zaustavim...
Nedavno tega mi je možakar ponujal hektar gozda, v nakup, in peljal me je do nekaj lepih, kapitalnih bukev. Če niso imele vsaj metra, v premeru, potem so bile zobotrebci! Lepa, košata, zdrava drevesa…
Veste koliko drv boste iz teh dobili, ko kupite gozd, in jih podrete…
Naletel je na napačnega, kajti – da bi tako, za drva, podiral lepo, zdravo drevje, ki je potrebovalo vrag vedi koliko desetletij, da je takšno zraslo… namesto da bi, tam, pod bukev, klop namestil, potem pa v njenem šelestenju, v njeni senci užival – lepote Narave?!
In, mimogrede: kupček je znova zrasel. J



Ni komentarjev:

Objavite komentar