nedelja, 28. november 2021

Skupnost

Sleherna skupnost zmore obstajati, kot dejanska, izključno na osnovi (samo)odpovedovanja, vsakogar, in vseh, v korist tistih ostalih, ki jo sotvorijo. In ne na osnovi sebičnosti, na osnovi tistega jaz, meni, zame. Zato…
Zato je povsem vseeno, v kakšno skupnost, tozadevno, se vključuje slovenski, ali katerikoli drug, narod, saj bo to združenje zmoglo obstajati samo formalno, navidezno, in ne kot dejansko, ker…
Ti »narodi« so sestavljeni, pretežno, iz nagonskih bitij, katerim sobivanje predstavlja živeti-drug-OB-drugem, in ne živeti za druge(ga), skozenj. Iskati lastno zadovoljstvo v zagotavljanju zadovoljstva ostalih, skupnosti, pa…
Tista Kenedijeva ne-sprašuj-kaj-lahko-država-naredi-zate-pač-pa-kaj-lahko-ti-narediš-za-državo, za nagonske ne velja! So preveč tupa, ta bitja, posledično sebična, da ne bi, vselej, sebe na prvem mestu videla, gledala, skozi lastno zadovoljstvo vrednost skupnosti ocenjevala! In, mimogrede…
Ob tistih »tisočletnih« ( = več tisočletnih) sanjah slovenskega »naroda«, se kislo nasmejim, misleč na bebce, ki niti tega ne vedo, da »narodi« niso naravna tvorba, pač pa umetna. In, da so se začeli oblikovati šele v petnajstem stoletju, in, še huje – da je na deželnih tleh »narodno buditeljstvo« potekalo v drugi polovici devetnajstega stoletja, torej pred dobrima dvema stoletjema. Do takrat namreč ni bilo tega, slovenskega »naroda«, in njegovih, tozadevnih, sanj, pač pa so bili Kranjci, Štajerci, Dolenjci…
In – močno dvomim, da so takrat sanjali neko svojo državo, daleč od tega: sanjali so polne želodce, in lagodnejše živetje! Mislim, vsaj kar zadeva »narod«.

Ni komentarjev:

Objavite komentar