petek, 7. junij 2024

Z nepravim svojim rad-imam…

Odpeljal sem Malo. Izmozgala me je, v minulem tednu, dobesedno izmozgala, fizično in psihično. Ne zgolj zavoljo svojih let, je zahtevno dete, obenem pa…
 
Sam sem kriv, za takšno utrujenost, ko pa moj rad-imam ni pravi… pa ne znam, denimo, udobno sedeč, v neki senci, z razdalje »čuvati« otroka, »bdeti nad njim«, pač pa – kamor ona, tja tudi jaz, z njo in za njo, videč na vsakem koraku, njenem, možnosti nekih nevarnosti, in želeč preprečiti udejanjanje le-teh. Obenem pa…
 
Njene želje so meni zapovedi. Priznam, tudi sam imam nekaj zapovedi, in prepovedi, po katerih se morava ravnati… denimo, ko je čas za spanje, morava v posteljo (in nama to, po nekem pregovarjanju, tudi uspeva), ko se zrak ogreje na devetindvajset, takrat ne sme ven obuta v gumijaste škornje, in z volneno kapo na glavi (tudi tu je najprej pregovarjanje, šele kasneje uresničitev), a – moje prepovedi in zapovedi so, brez izjeme, v njeno dobro naravnave, hkrati pa jih je, številčno gledano, le peščica, v odnosu do zapovedi, njenih, s katerimi mi dneve urejuje. Da, povsem napak imam rad, in to kljub temu, da…
 
Sem že slišal, kako je otroku potrebno postaviti meje, da ve do kod, in kako, sme, a kaj, ko želim, s svojim nepravim rad-imam, otroku zagotoviti čim večji šir njegovega otroštva, pa meje raje sebi postavljam, in svojemu ugodju, obenem pa…
 
Ko govorim o njej in o sebi, o naju, takrat je pošteno, da zapišem tudi o tem, da zmorem samo skozi njeno ugodje tudi do svojega dospeti. In da me vsaka njena negotovost, težava, strah, vsaka njena bolečina, in solzica, bolj (za)boli, kot (za)boli njo. Pač, povsem napačen, povsem nepravilen jaz, ki niti tega ne vem, da imaš zares, pravilno »rad« takrat, kadar, denimo… komaj čakaš na to, da gredo otroci od hiše, pa da smeš spet po svoje »živeti«. Bentiš, jaz, tepec, pa imam rad v svoji bližini tisto, in tiste, kar in katere imam, nepravilno, kakopak, rad…
 
Danes, ko sva se pripravljala na odhod, mi je rekla »tata, lepa si«, in sem jo takoj popravil, češ, ne, dete, tata ni lep, tata je grd, celo med najgrše sodi, in o tem bi ti znali povedati tisti, ki so prišli, izrabili, vzeli, kar jim je bilo za vzeti, nato pa tati, preprosto, hrbet obrnili. Pa ko bi samo pri tem obrnjenem hrbtu ostalo, ne, še več, celo pljuvali so mi po imenu, po meni, nepopravljivi hinavci, lažnivci, pokvarjenci, s tem, ko so dvom v moje besede porajali. Preklete svinje!
 
Groza, ne smeš tako, o njih, mi, za velik hec, nek pomislek spregovori, oni so ja lepi, dobri, pošteni in zlasti ljubeči… prekleta sebična svojat, ki niti tistega, o čemer govori, ne pozna, ker ga sploh premore ne! Kako bo sebičnost imela rada, ko pa ne pozna uvidevnosti, samo-odrekanja?! Njihov »rad imam« bi bilo pravilno z več besedami zapisati, nekako takole: rad imam PREDVSEM SEBE, svoje ugodje (»tebe« pa toliko, kolikor mi omogočaš do tega ugodja)!
 
Ja, sam sem si kriv, da sem utrujen, po tednu dni z Malo. Ko bi »imel rad« tako, kot zna vsaka beda, sebična, prazna, preračunljiva, potem, zagotovo, danes utrujenosti ne bi čutil, vsaj takšne ne.
 
Človek, dve, samo dve stvari ti zamerim, in to zelo zamerim! Prva je ta, da si se, v davnini, spečal z živaljo, in druga, da skušaš tej živali izboljševati pogoje njenega obstajanja! Namesto, da bi dopustil, da dospe tja, kamor tudi sodi, da se, silno »ljubeča«, najprej izrablja, medsebojno, se požre, nato pa konča, kot nekoč, v podobi delčka (in to najbolj tumpastega) prehranjevalne verige!
 
Da, dete moje, tvoj tata med najgrše sodi, a, brez skrbi, me je življenje izučilo, pa vem, po novem, da ne kaže s tal pobirati vsega tistega, kar ne zna samostojno stati, kar se ne počuti doma nikjer drugje, kot med sebi enakimi črvi, v lastnih iztrebkih plazečimi! Pomagaj tistemu, ki je pomoči vreden, ki si jo zasluži! Dobrota je redkost, kot takšna vrednost, pa je ne kaže vsevprek razmetavati!

Ni komentarjev:

Objavite komentar