torek, 13. november 2018

Edigs, indigo, papir...


Marsikdaj pomislim na Olimpio, svoj, stari, pisalni stroj. Pravzaprav ni bila povsem moja, že vešča je dospela v moje, takrat še najstniške, roke. Je že oče, z njeno pomočjo, rokopise za svoje knjige spisal. Pa mi je bila radi tega toliko ljubša.

Da, pravzaprav ni bila povsem moja. Bi bilo pravilneje zapisati, da sem bil jaz njen. Da me je za dneve, tedne, mesece, leta, malodane za pol četrtega desetletja vzela pod svoje okrilje. In mi godla, sprva počasneje, nato vse hitreje, čeprav do deset prstnega in slepega nisva dospela. Potem pa...

Potem pa je edigs zamenjal delit, ročica za prehod v naslednjo vrstico se je umaknila enterju, list je izpuhtel, izrinjen z malodane neskončno belo podlago, in namesto ovojnic, znamk ter poštarjev se je pojavil mejl. Računalnik, in splet.

Praktična zadeva, ni kaj, ta, računalnik! Marsikaj je moč, z njim, opraviti. Celo kaj koristnega. In tudi kot mikroskop zmore služiti, v laboratoriju, imenovanem splet, v katerem proučuješ umsko-čustvene zmožnosti človeštva. In “človeštva”.

Da, res je uporaben. No, vsaj zmore biti. In res je, da je zapisovanje, na njem, hitrejše, učinkovitejše, enostavnejše, vendar...

Marsikdaj pomislim na Olimpio. Na čase, ko so bila zapisovalna sredstva v rokah tistih, ki so imeli kaj zapisovati. Danes je drugače, krepko drugače. Danes “mora imeti” računalnik vsakdo. Za igrice, trače, predvsem pa za spletno izkazovanje neumnosti, lastne.

Ni komentarjev:

Objavite komentar