V
vsakem volčjem krdelu so vloge do potankosti razdeljene, pa se ve, med ostalim,
kdo je tisti, ki odloča, in kdo, ki mora odločitvam slediti.
V vsakem
volčjem krdelu (ne)položaj (ne)nosi »privilegije«.
V
vsakem volčjem krdelu obstajajo trajna prizadevanja (četudi se kažejo
obdobno, takrat, pač, kadar okoliščine tako nanesejo) po tem, da bi nek
posameznik »ne bil kot drugi«, da bi bil nekaj (po položaju, pravicah,
izkazovanju) posebnega.
Glede
na to, da volkov ne moremo uvrščati med razumska bitja (potemtakem tudi ne med
bitja, ki bi celovito presojala o danostih, ki bi iskala, miselno, neke
vzročno-posledične povezave, ki bi se samih sebe v celovitosti zavedala, tako
kot posamičnosti, kakor tudi kot dela skupnosti), ne moremo govoriti o tem,
da volkovi zavestno skušajo
ne-biti-tisto-kar-so (»igrati« tisto – podrejeno – vlogo, katera jim je v
krdelu odmerjena) in postati-tisto-kar-niso-a-si-želijo-biti (vodilni,
odločujoči, »privilegirani«), pač pa jih v ta(kšna) prizadevanja (po
ne-biti-kot-drugi) sili narava, v podobi oz. prek nagonov. Čemu?
Preprosto:
naravi JE v interesu, da obstanejo močnejši (lahko zgolj po-veščinah-močnejši),
da se ti močnejši razplajajo (močnejši, v katerikoli že obliki, lažje,
uspešneje pre/živi), zato je v nagone vgradila tudi »učenje po biti močnejši«
in preverjanje taistega učenja oziroma, z drugimi besedami – v kolikor se
volkovi ne bodo (četudi »le« občasno) (s)tepli med seboj, potem ne bodo mogli
ugotoviti tega, kateri je močnejši (spretnejši, za vodjo, razplod…
primernejši)! Zaradi tega se že kot mladiči »grizejo«, »tepejo«… se učijo
spretnosti (tudi) bojevanja, si pridobivajo (ali pa ne) zmožnosti po
ne-bodi-kot-drugi.
In
taisto velja – pri VSEH nagonskih bitjih, potemtakem tudi pri človejakih!
Nikomur,
ki se znajde v podrejeni vlogi, NI prav, da je podrejen, da NE sme živeti tako,
kot bi si želel, da MORA ubogati. In takšne vloge (razmerja), torej pozicije
odločujočih in ubogajočih najdemo povsod tam, kjer – ni (z)možnosti
dogovarjanja, sprejemanja nekih skupnih, vsem ustreznih odločitev, tam,
potemtakem, kjer NI zmožnosti
razumevanja (tudi samega sobivanja oz. potrebe po tem, da znotraj
sobivanja in zanj vsakdo delček sebe zanemari, v skupno dobro, in delček
skupnega prejme, v lastno!).
Podrejenost
(kakršnakoli, kjerkoli), četudi temelječa na realnih okoliščinah (na manjši
zmožnosti po ne-biti-podrejen), deluje, učinkuje, in to zmore izkazati na dva
načina.
Prvi je
ta, da posameznik sprejme vlogo (podrejenosti), se sprijazni s svojim položajem
(v skupnosti). Drugi je ta, da tega NE stori, pač pa se (v primeru, ko mu ne
uspe izboriti si želenega položaja) izloči (ali je izločen) iz sobivanja.
Prva
možnost je lažja, vsaj po vprašanju preživetja: še vedno si član krdela, pa ni
vrag, da vsaj tu in tam kakšna drobtinica tudi tebi (in zate) ne pade. A je,
kljub temu, boleča: poraja občutek manjvrednosti, posledično tisto, čemur
pravimo kompleksi (zakompleksanost). Stanje, pri katerem nikoli ne veš, na čem
si, razen tega, da veš – da se bo v najmanjši možni (in realni) priložnosti
izkazalo kot agresivno, in bo sebi skušalo pridobiti tisto, za kar meni, da je
sicer prikrajšano (o tem, vsaj posredno, govori tudi »človeška« zgodovina, mar
ne?!)!!!
Druga
možnost je težja: terja ZMOŽNOST biti (samo)svoj, zmožnost (pre)živeti
(izključno) na temelju lastnih zmožnosti!
A zmore
biti tudi lepša, kadar so zmožnosti (posameznikove) realne, kadar zavoljo njih
zmore zadovoljno (pre)živeti. Čeprav… je, v absolutni večini primerov, grša, saj za uspešno (pre)živetje le tozadevne,
DOMNEVNE zmožnosti niso dovolj!
Medklic:
tu smo že pri tistem »en dan kot lev – sto let kot ovca« (pa, prosim, nikarte s
fašizmom mahati, ob zapisanem izreku, ki je krepko starejši in sega v antiko!),
mar ne? Pri izreku, katerega bi se dalo takole prevesti: raje živim (pa čeprav
en sam dan) svoje SUVERENO življenje, kot pa da bi živel (pa četudi sto let) v
podrejenem položaju in tako, kot drugi hočejo ( = v nasprotju z lastno voljo)!
Če
nadaljujem…
Da,
tako potekajo stvari v naravi, po naravnih zakonitostih, v svetu, v katerem
etike ni (oz. je zgolj PRAZNA beseda). In tako potekajo povsod, kjer nagoni
odločajo, ne nazadnje – »položaj pokvari človeka«, na »položaju« začne več
jesti, sebi jemati, svojim dajati, nesvoje odrinjati, zatirati, ker…
Ker,
preprosto, NI človek, razumsko bitje!?
Ne bodi
kot drugi?! V nagonskem svetu?!
V
prejšnjem zapisu (»Mislim, torej sem!«) sem nanizal sledeče besedno sosledje:
Ko si enkrat ugotovil mravlje,
takrat sicer veš, da se lahko kažejo kot manjše in večje, hitrejše in
počasnejše, agresivnejše in umirjenejše, delavke in vojakinje… a VEŠ tudi to,
da se VSE mravlje izkazujejo – kot mravlje! Z drugimi besedami: pri
mravljah ni nobenih bistvenih, vsebinskih razlik!
Celotna
moda temelji na kompleksih, celotna moda je zgolj – sledenje tega »ne bodi kot
drugi«. Pa naj gre za oblačila, tetovaže, natikanje različnih obročev,
slengovsko izražanje, glasbo…
Celotna
moda želi svojim sledilcem zagotoviti to, da »bodo drugačni« (od ostalih, od
večine), a zagotovi le to, da… se drugače oblačijo (njih oblačila so drugačna),
se z različnimi sličicami in obroči kažejo
(njih zunanji izgled je drugačen, mu je nekaj »umetnega« dodanega), njih način
sporazumevanja (le-tega že itak, v nobenem jeziku, pa naj bo tudi knjižni,
dejansko NI) je drugačen, njih bobniči drugače reagirajo (na zvok in glasnost
le-tega) in drugače svoje (obredne) plese izkazujejo… v bistvu pa – »VSE mravlje
se izkazujejo - kot mravlje«!
In, za
zaključek: ja, pri človeku JE drugače (kadar deluje svoji zasnovanosti ustrezno
oz. kadar NI psihično okvarjen). Človek v živetju samem NE vidi cilja (smisla)
lastnega živetja. Človeku NI na prvem mestu to, da bo jedel zrezek (namesto
kruha), da bo imel (vsaj) tako dober avto, kot ga ima sosed, da bo (po)segel po
vsem, po čemer meni, da mu je dano poseči (v materialnem vidiku)… daleč od
tega!
Človek
se zmore (in zgodovina priča o tem, da tudi SE) odpovedovati materialnemu,
zmore lastno življenje za neudobno, celo nevarno, nezanesljivo narediti, sledeč
nekim ciljem, načelom, nekemu svojemu prizadevanju (delu)… pa zmore krepavati
od lakote, da le slika, piše, izumlja…
In mu
je ne samo pomembno, pač pa POTREBNO, da »nekaj počne«, da na osnovi lastnega
živetja (ter iz njega) »nekaj ustvarja«, da s tem, narejenim – samega sebe,
lasten obstoj osmisli! Pa naj gre za rodena, kateregakoli, ali »le« za
umetelnega izdelovalca sveč… za živalim (in ne zaslužku) predanega veterinarja…
za spoznanji (in ne priznanji) stremečega raziskovalca!
In človeku avtoriteta NI sporna, mu ne dela težav, kadar je, ta avtoriteta, dejanska, in se izkazuje v podobi več-znati, več-boljšega-izkazovati, pa…
In človeku avtoriteta NI sporna, mu ne dela težav, kadar je, ta avtoriteta, dejanska, in se izkazuje v podobi več-znati, več-boljšega-izkazovati, pa…
Pa pravzaprav
ne potrebuje, ta, človek, tega »ne bodi kot drugi«, ker – samega sebe išče
(marsikdaj tudi najde) v delu, s katerim se ukvarja. In na tem področju je
toliko različnih možnosti, da v bistvu (niti v osnovi) NE moreš biti kot drugi
(robotizirano nemisleč), pač pa si, preprosto, to, kar si – ti sam, en in
edini!
Ni komentarjev:
Objavite komentar