sreda, 21. november 2018

Učenje ne more nadomestiti nerazumevanja!


Živimo v svetu, v katerem absolutna (in nagonska) večina »ve«, da je-svet-takšen-kakršnega-vidim ( = takšen, kakršnega doživljam), v svetu, v katerem taista večina (in sleherni njen pripadnik = povprečnež) »razumeva« na osnovi čutnega zaznavanja (vid, sluh, okus, tip, vonj), potemtakem »razumeva« na temelju ZUNANJOSTI (le zunanjost, in to ZGOLJ OPREDMETENEGA = MATERIALNEGA, je moč doživljati z omenjenimi vrstami zaznavanja), ob sočasnem NEdospevanju do same vsebine ( = do tistega, kar sleherno posamičnost dejansko opredeljuje = ji določa načine in podobe, na katere oz. v katerih se izkazuje)! Živimo, potemtakem, tudi v svetu (šolskih) spričeval, kar, z drugimi besedami, pomeni, da je neko uradno, formalno potrdilo merilo dejanskosti, na primer dejanskega znanja.  A, žal, večina teh potrdil priča zgolj o DOMNEVNEM znanju, o nekih »veščinah« in »zmožnostih«, ki so ozko omejene v okviru področij (in okoliščin!), za katere velja, da so zgolj podoba papagajskega-ponavljanja-obravnavane-snovi-in-naknadnega-oblikovanja-taistega-ponavljanja-v-podobe-DOMNEVNEGA-znanja!
Lep primer so »dr. ekonomskih ved«, ki so trdili, da je treba prodati lastne proizvodne vire, da bo življenje potem lažje, boljše… in vsi tisti, ki so jim verjeli in temu verovanju ustrezno ravnali (od politikov do občestva).

Potemtakem živimo v svetu, v katerem množica »strokovnjakov« zaseda določene položaje (odločanja), v katerem množica »strokovnjakov« deluje v podobah »učiteljev« (ki zmorejo zgolj papagajsko-prenašati-to-kar-so-se-sami-naučili-na-nove-»strokovnjake«), v katerem množica »strokovnjakov« deluje na način, da »razrešuje« določene težave (se operativno, in na vseh področjih, ukvarja z vsakdanjim živetjem in izhajajočimi potrebami).

Dobro bi bilo, KO bi se zavedali razlik v treh povsem preprostih vsebinah, vsebinah, katere imenujemo znanje, pamet, razum(evanje)! O tem sem sicer že nekajkrat, a ne škoduje (žal tudi koristi ne), v kolikor ponovim.

Znanje = imetje oz. razpolaganje z določeno količino podatkov. In je to še najbolj razvidno v šolah, v katerih »učitelji« terjajo – ponavljanje povedanega. Več tudi ne morejo terjati, ker – so sami nerazumski, pa izven okvirjev naučenega, preprosto, NE zmorejo; ker je absolutna večina učečih se nerazumska, pa izven okvirjev preprostega NE zmore dospeti.
Da je znanje zares LE količina nekih podatkov, o tem priča delitev na uporabno znanje in neuporabno znanje. Prvo je takrat, kadar uspeš, s pomočjo tega, kar si se naučil, »besede spremeniti v dejanja« oziroma, drugače povedano, kadar na temelju svojega znanja dospeš do nameravanega, željenega cilja. Drugo je vse ostalo (vsi NEuspeli poskusi, da bi na temelju svojega znanja željeno tudi udejanjil).

Pamet = zmožnost soočanja z NEPOSREDNIMI posamičnostmi, s katerimi se (v okolju, v katerem živiš) soočaš. Potemtakem pri pameti NE gre za samo spreminjanje okolja (za tisto, kar, na primer, znanstveniki počno, ko s svojimi odkritji SPREMINJAJO pogoje živetja!), pač pa zgolj za neposredno odzivanje na neke, konkretne dogodke.
Pamet je značilnost nagonskega sveta, potemtakem jo lahko srečamo tako pri (uradno opredeljenih) živalih, kakor pri človejakih. Gre za povsem enostavno, temeljno zmožnost odločanja, zmožnost, ki jo, ko o mišljenju govorimo, imenujemo konkretno, praktično mišljenje.

Razum = zmožnost celovitega vpogleda, potemtakem vpogleda v tisto, kar doživljam (oz. sem doživljal, bodisi sam, neposredno, bodisi prek drugih, posredno), kakor tudi vpogleda v ŠE NE DOŽIVETO, torej v nekaj, s čemer še nihče nima nikakršnih izkušenj (ko temu ne bi bilo tako, potem Koh ne bi dospel do bakterij, Galileo do okrogle Zemlje, Fleming do penicilina…).
Razum ugotavlja na podlagi dveh stvari: na podlagi kompleksnega, celovitega mišljenja (za le-to pa potrebuješ tudi enovito, celovito zavest, posledično zavedanje… česar v nagonskem svetu NI!) in na podlagi abstraktnega mišljenja ( = zmožnost, da si, ob tem, ko se zavedaš realnosti, v kateri se nahajaš, »predstavljaš« vse tisto, do česar ne moreš dospeti z vidom, sluhom, vonjem, tipom, okusom… tudi tega v nagonskem svetu NI!).
Glede na to, da razum temelji na zmožnosti abstraktnega mišljenja (ob sočasnem zavedanju = upoštevanju realnosti)… glede na to, da naj bi s to zmožnostjo razpolagali le 4 % celotne dvonoge populacije… glede na to, da si tudi tisti, ki so na levi strani Gausove krivulje (umobolni) zmorejo »predstavljati« tozadevno nepredstavljive stvari (ob čemer se NE zavedajo realnosti!)… preostaneta le 2 % tistih, ki zmorejo abstraktno mišljenje in se obenem »nahajajo« v okvirjih realnosti (njenega zavedanja), pa – izračunaj, če želiš, vsaj približno število ljudi-razumnih bitij, na planetu!

Da samo znanje, kot tako (kot tisto-kar-smo-se-v-šoli-naučili) NI nujno tudi pravilno, kaj šele odločujoče (v smislu, da na njegovi podlagi uspešno deluješ), o tem, preprosto, govori sledeče dejstvo: nešteto je primerov, ko je (bila) učna snov spreminjana, popravljana, nadomeščana (z novo), pa bi se, upoštevaje to, dalo sklepati o tem, da so (bile) mnoge trditve, ki (so) se, skozi čase, izkazujejo (izkazovale) kot edino pravilne, torej kot znanje, prepoznane kot – NAPAČNE, resnici NEustrezne!

Da samo »učenje« oz. »učiteljice« in »učitelji« (vsaj za absolutno večino to velja) ni(so) zmožno(i,e) drugega kot papagajsko-ponavljati-tisto-kar-so-mene-papagajsko-naučili, potemtakem učenje in »učitelji« ni(so) zmožno(i) doprinašati k RAZUMEVANJU, posledično k pravilnemu znanju… o tem priča, prav tako, nemalo primerov, pa – če zgolj Teslo izvzamem, in njegove težave, katere je doživljal ob soočanjih z učnim programom in z »učitelji«, potem je zapis, upam, razumljiv. Pač: tako, kot zmore ptica svoje mladiče naučiti le tisto, kar jo je naučila narava (kar ji je narava dala v nagone), tako zmorejo VSA NAGONSKA BITJA zgolj PRENAŠATI SVOJA »(SPO)ZNANJA« NA PODMLADEK. Ničesar več! In, mimogrede – tudi podmladek NI zmožen drugače.

Nadaljujem s primerom iz prve roke, in v želji, da pojasnim naslovno trditev, o tem, da učenje NE zmore nadomestiti nerazumevanja, medtem ko razumevanje (vselej in zlahka) nadomesti učenje!

Sem že pisal o tem, da se nikoli nisem (neposredno) usposabljal za to, da bom zmogel nekomu (komerkoli) dosegati v psiho. Daleč od tega, o tem, da bi kaj takega počel, nisem niti razmišljal, kaj šele, da bi si to želel!
Res je, marsikaj me je zanimalo, z marsičem sem se seznanjal. K sreči tudi z vsebinami, ki so (za delovanje v smislu izvajanja terapije) izjemno pomembne, pravzaprav je njih poznavanje nepogrešljivo! Pa sem veliko informacij pridobival iz »narave«, iz rastlinskega in zlasti iz živalskega sveta (če želiš nekaj primerjati, potem moraš poznati primerjani/e vsebini/e)… iz sveta (zlasti tistih majhnih, še nebogljenih in s strani občosti nepokvarjenih) otrok… življenjska pot mi je omogočila nadpovprečno količino stikov, na različnih področjih in po različnih vprašanjih, s posamezniki… opravljal sem razne delovne zadolžitve, od povsem izvajalskih, na začetku, do vodilnih, pred koncem (za zaključek sem si, za skorajda deset let, omislil samozaposlitev, v kulturi – da, živel sem izključno od pisanja, pri čemer nikdar nisem pisal za rumeni tisk, ali za neke »moške« revije)… obenem pa mi je, tako zaradi vzgoje, kakor zaradi (naravne) zasnovanosti, etično ne samo znano, in blizu, pač pa mi je – vodilo skozi živetje.

Kakorkoli že, spočetka (govorim o samem začetku svojega terapevtskega delovanja, ob čemer poudarjam, da se takrat sploh zavedal NISEM, da tovrstno delujem!) sem zgolj »krajšal čas« (in skušal narediti nekoliko znosnejše okoliščine živetja) neki (psihično in hudo) oboleli osebi. Čas, ki je bil potreben od same postavitve diagnoze (huda oblika disociativne amnezije, predviden čas zdravljenja = do 7 let), pa do odločitve izbranega terapevta o tem, če bo osebo sprejel v obravnavo.

Terapevt je najprej ugotavljal, če bo »primer« sploh prevzel. Osebo je naročal obdobno, pogovor je, običajno, trajal eno uro, vsi pogovori (po vrsti izključno informativni = terapevt je presojal o tem, ali naj prevzame zdravljenje ali ne, in se zdravljenja sploh ni lotil) pa so se razvlekli na dobo šestih mesecev. In v teh šestih mesecih je terapevt ugotovil, da (čeprav on sam ne izvaja terapije, čeprav je vedel o tem, da se s pacientko pogovarjam le jaz, in je vedel tudi o tem kako se pogovarjava ter o čem) se splošno stanje obolele osebe vidno izboljšuje ter – da ni potrebe po tem, da bi se tudi sam vmešaval! In je, kakopak, o tej svoji odločitvi obvestil tudi (uradno) »lečečo« zdravnico, psihiatrinjo (ki je bila »lečeča« le toliko, kolikor je, tudi ona, izvajala občasne kontrole obolele osebe), ki se je s terapevtovo odločitvijo – strinjala.
In šele takrat je meni »kapnilo«, da počenjam nekaj, česar se nisem nameraval niti lotiti početi, in da to počenjam uspešno.

Kakopak, izkoristil sem srečno okoliščino, ki je v tem, da imam psihiatrinjo (obenem uspešno terapevtko, z več kot 4 desetletji izkušenj) v sorodstvu, pa sem jo vselej, a izključno PO TEM, ko sem določene aktivnosti izpeljal, v odnosu do obolele osebe, povprašal, »če sem pravilno reagiral, če sem pravilno ukrepal«. In vselej, vendar zgolj na začetku (v času dveh, morda treh mesecev) je bil odgovor »si, zahvaljujoč intuiciji«.
Kakopak, ker je »intuicija« bolj podoba neke slutnje, in je ravnanje, temelječe na njej, bolj ali manj neko »srečno naključje«, in ker, na drugi strani, nisem izkazal enega samega ravnanja, v vseh mesecih, letih, kar se s terapevtskim delovanjem izkazujem, ki bi ga bilo moč kot napačnega obravnavati… je tudi mnenje o mojem »intuitivnem ravnanju« zapopadlo povsem drugačno podobo, pa sem slišal:

Si zelo močan, intelektualno, očitno razumevaš, očitno zmoreš to, za kar se drugi učimo tudi do sedem let in več, pri čemer v bistvu, zvečine, samo olajšamo življenje, medtem ko ti ozdraviš.

Kakorkoli že, po dobrih dveh letih, kar sem zastavil s terapijo omenjene obolelosti, je oseba postala povsem drugačna, in je izginila izguba spomina, slabokrvnost, omedlevanje… izginil je cel kup težav, katere je pred tem »zdravila«, neuspešno, uradna medicina, in je to izginotje dokazljivo tako z laboratorijskimi izvidi, kakor tudi z mnenjem (zares, ne le po spričevalu) strokovnjakov, kakor tudi, kar je najpomembnejše – po tem, kako se je ta oseba dandanes zmožna izkazovati, kot suverena, načelna, sposobna, samozavestna, obenem samokritična, uspešna… predvsem pa – kljub vsem težavam, z močno voljo do življenja (mimogrede: pred tem je trpela tudi zaradi samomorilnosti)!

In, kakorkoli že, danes se lahko pogovarjam z vsakomur, ki se spozna na psiho (žal se ne morem s tistimi, ki se »spoznajo«, ki zgolj menijo, da jim je papir = spričevalo dal/o zmožnost znanja = razumevanja), le da (zaradi ustrezne neusposobljenosti, tudi po vprašanju strokovne terminologije) sam uporabljam svoje besede (ponazoritve), kadar o čem razlagam, medtem ko sogovorniki znajo strokovne izraze.

In, kakorkoli že, a morda sem med redkimi (ne bi si domišljal, da sem edini), ki postavljamo dve, sila pomembni tezi. Prva je teza o obstoju človejakov (nagonskih, nerazumskih bitij), druga pa o NEenoviti ( = neceloviti) zavesti (oz. zavedanju) taistih.

Ne, šola mi ni dala razumevanja. Šola me, pravzaprav, in konkretno po tem vprašanju, ničesar uporabnega ni naučila! Šola je namreč prepričana v to, da svet poseljujemo ljudje, da ljudje tvorijo človeštvo, da so ljudje (človeštvo) razumna bitja… da se, ne nazadnje, zavedajo svojega početja, samih sebe! Pa…

Bo kdaj prišlo do tega, da bo učenje – ustrezno dejanskemu stanju?!

Ni komentarjev:

Objavite komentar