torek, 27. november 2018

Joj, kako me zebe...


Vzemimo, kakor po navadi, povsem praktičen primer: temperatura (zunanje okoliščine) je 18 stopinj, in mene zebe. Zdaj pa skušajmo ugotoviti, kaj je poglaviten razlog ( = vzrok) tega, da – mene zebe!

Najprej naredimo primerjavo z nekimi drugimi, ki so meni primerljivi.
Nekdo, ki je »utrjen«, se bo, pri taistih 18 stopinjah, in v kratkih rokavih, počutil prav prijetno. Nič ga ne bo zeblo. Pomeni, da nanj taistih 18 stopinj NE deluje enako, kot delujejo name.
Nek »severnjak« bo, pri 18 stopinjah, skočil v morje, da se osveži, da uživa v plavanju (nikarte reči, da kaj takega ni mogoče, kajti – sem doživel, natanko tak primer, so vajeni, ti »severnjaki«, tako hladnega zraka, kakor hladne vode). Pomeni, da tudi nanj taista temperatura NE deluje enako, kot deluje name.
Z drugimi besedami: 18 stopinj ( = zunanje okoliščine) NE deluje enako na RAZLIČNE posamičnosti (znotraj primerljivih vsebin, značilnosti), pač pa vsaka posamičnost (glede na SVOJE, specifično stanje) RAZLIČNO doživlja taistih 18 stopinj!

Naredimo zdaj še primerjavo, v kateri obravnavam le sebe (torej nikogar drugega), in to naredim upoštevaje RAZLIČNE specifičnosti ( = stanja), v katerih se, v nekem trenutku, nahajam! 18 stopinj pa v VSEH primerih (in še vedno) ostaja – 18 stopinj (potemtakem bi moralo teh 18 stopinj VSELEJ ENAKO delovati name, v kolikor bi njih vpliv zares bil merodajen oz. odločilen)!

Recimo, da nisem prehlajen, da se povsem v redu počutim, a, ker nisem »utrjen«, mi je pri 18 stopinjah hladno. In – se oblečem. In že s tem, ko sem se oblekel ( = spremenil SVOJE stanje, spremenil samega sebe = se zaščitil), mi teh 18 stopinj ne pride do živega, me ne zebe več!

Recimo, da se NE oblečem (sem še vedno v kratkih rokavih, oblečen natanko tako, kot sem takrat, kadar me pri 18 stopinjah zebe), in je temperatura, še vedno, 18 stopinj, pa…
Recimo, da jem neko zares vročo juho, ki me, že s tem, ko (po)teče skozi moj prebavni trakt, (po)greje (in s tem, ko požene presnovo = delovanje presnove JE tvorjenje energije, tudi toplotne) – se, zlahka, zgodi, da mi je pri istih 18 stopinjah, in v istih kratkih rokavih, vroče! Z drugimi besedami – teh 18 stopinj name ne deluje tako, kot bi delovale običajno.
Recimo, da se ukvarjam z rekreacijo, in, pri 18 stopinjah, tečem, oblečen v kratke hlače, in v majico s kratkimi rokavi, pa – mi postane celo vroče (toliko energije, toplotne, ustvarim, s svojim gibanjem)! Pomeni, da teh 18 stopinj SPET ne deluje name tako, kot bi delovale običajno. Ali obratno…

Pri 30 stopinjah mi je vroče, se znojim… v normalnem SVOJEM stanju… če pa sem zbolel, in me daje »mrzlica«, me bo pa, tudi pokritega, pri taistih 30 stopinjah – ZEBLO!

Če potegnem črto, in naredim povzetek, potem…

Potem smem zapisati, da (zunanje) okoliščine sicer res delujejo name (in na vse ostalo), vendar je predvsem (celo izključno) od MOJIH specifičnih stanj odvisno to, ali bodo delovale bolj ali manj uspešno, ali pa – sploh NE bodo uspele delovati?!

Kdor tega preprostega zapisa NE razume, ta – bodisi ni prebral, pozorno, zapisanega, bodisi – bog mu pomagaj, pri njegovem »razumevanju«!

Ni komentarjev:

Objavite komentar