četrtek, 30. december 2021

Kako nisem, in sem, snemal svojih pesmi

Kar nekajkrat sem poslušal, v preteklosti, kako bi bilo dobro, ko bi posnel svoje pesmi. Nazadnje mi je o tem Svetlana, ko je brala, nekatere, dejala, da moram najti način, kako jih bom posnel…
Priznam, sem težaven, in imam svojstven odnos do težav, ter zlasti do tistega »moraš«, kajti tega, kar je zares potrebno, se zavedam, sam, glede »morati« pa – samo ena stvar je, v slehernem živetju, ki res pod »morati« sodi, in ta stvar je- umreti! Kakorkoli že…
Bentiš, nekajkrat je samo malo manjkalo, pa bi do takšnega snemanja res prišlo. Malo, natanko toliko, kolikor…
Bom najprej nekega skladatelja omenil. Sam se je pojavil, sam dal pobudo, da bo melodije ustvaril in – res jih je, samo…
Ko sem dobil posnetke, v poslušanje, takrat – ne vem, mar med sodobnimi skladatelji še obstajajo takšni, ki vedo, da je potrebno tudi besedilo slišati, in da zlasti pri baladah ne kaže najbolje dreti se, da bi pevec, ali pevka, preglasil/a glasbila?! Je vrag, kaže, s temi glasbeniki, kot bi tekmovali med seboj, čigav instrument bo glasnejši, hrupnejši, bolj slišan!
Ne, ne, sem sklenil, in čeprav mi je možakar obljubljal, da bo popravil, ni šlo, kajti še eno oviro sem postavil, na poti, tej – rad bi akustiko, kitaro, violino, klavir… diskretno oglašanje tovrstnih pripomočkov, instrumentov, po možnosti neko, in pravo, cigansko skupino, pa…
Vsaj dvajset let je tega, kar so, pri neki skupini, želeli uporabiti določena moja besedila. Nekatera že objavljena, medtem ko bi druga spisal, na določene melodije, in…
Nikoli me ni bilo težko nagovoriti, da bi nekomu pomagal, zlasti takrat, kadar sem pri tem užival, če ti pa ob tem porečejo celo to, da »ko bomo to in to naredili, takrat prideš na vrsto ti, in tvoje pesmi! Jih bomo skupaj posneli, bomo že svoj studio imeli…«
Obljuba dela dolg, na dolgove pa obči, kaže, radi pozabljajo, takrat, kadar nimajo nekega biriča za vratovi, seveda. In so naredili to-in-to, celo, prav zares, do svojega studia dospeli, a kaj, ko je pozabljivost takšna bolezen, še zlasti, kadar nikoli obljube niso bile resno mišljene, da – od obljubljenega sem videl prazno figo, ničesar več!
Podobno se je zgodilo nekoliko kasneje. In so, za izhodišče, ter spet, bili zanimivi neki moji teksti, pa nekaj sem jih tako, zanje, spisal, in tudi ti, oni drugi, so mi obljubljali skupaj-studio-bomo-tvoje-snemali, vendar…
Marsikdaj se, ko se spomnim na te pripetljaje, sladko nasmejim, lastni neumnosti, dejstvu, da sem se tako pustil za rilec (po)vleči, čeprav – vsaka šola nekaj stane, in jaz sem šolnino pošteno plačal. Tako pošteno, da sedaj – ne pišem besedil za druge, če pa jih že bi, potem – dečki, močno dvomim, da imate toliko denarja, da bi si lahko moje pisanje dovolili!
Sem pa nekaj snemal, priznam svoj greh, doma, v sobi, s preprostimi slušalkami z mikrofonom, brez neke posebne tehnične opreme, in v »a kapela« stilu (zgolj vokalno podajanje, brez instrumentalne spremljave), čeprav – malo sem (po)goljufal, pa sem tolkel po škatlah, ali s svinčnikom po zvezku, tresel šatuljo z rižem, po ribežnu drgnil… da sem, vsaj tu in tam, skušal malo (po)pestriti. In sem jih posnel, ter obelodanil, nekaj čez sedemsto…
Danes tega ne počnem. Sicer bi, kljub opravilom, s katerimi se soočam, preseljen, na zemljici, in z njo, a kaj ko – stik, tam, kjer se žica od slušalk vključi v računalnik, je fuč, in fuč so tudi slušalke z mikrofonom, jaz pa denarja ne sračkam, da bi se, zgolj za lasten užitek, podal v nabavo ustreznejših pripomočkov. Pa…
Marsikaj mi je že šlo v nič, nazadnje bo šlo, v nič, celo moje življenje, pa kaj potem, če gre še nekaj pesmi, tja, naravnost v nič?! Itak, vem, nikoli ne bom obče sprejemljiv, kot bi se temu reklo – popularen!

P.S.
In so bili primeri, ko so mi lepe vsote ponujali, za besedila, in bi jih tudi posneli, ko... ko bi se odpovedal avtorskim pravicam. In naj bi se jim odpovedal do te mere, da nikjer niti ne bi bil omenjen, kot avtor...
In so bili primeri, ko so sicer hoteli besedila, katerim sem tudi melodije omislil, a pod pogojem, da dovolim, da jim sami glasbo napišejo...
In so bili primeri... ma, kar nekaj teh primerov je bilo, a kaj, ko, očitno, nisem "kompatibilen", s primerki iz teh primerov!

Ni komentarjev:

Objavite komentar