četrtek, 23. december 2021

Kako se nisem naučil igrati na violino…

Violina. Instrument, s katerim lahko izpoveš malodane vse, in krepko več, kot s katerimkoli drugim glasbilom. Celo ptice lahko povabiš, da na strune sedejo, in, potem, z njih žgolijo…
Violina. Od malega sem si želel – znati igrati na njo. Očitno ne dovolj močno…
 
Ko je mama slišala za mojo željo, je klicala v glasbeno šolo. In, nekaj časa za tem, se je najina pot usmerila tja, proti njej.
Stara hiša, v sklopu drugih, prav tako starih, hiš, v centru mestnega jedra, ljubljanskega. V neposredni bližini Križank. Lepo okolje, lepi objekti, in šola… nekoliko privzdignjena je od cestišča, in pločnika, tlakovanega s starimi ploščami. Njen teritorij omejuje, bolje – krasi, kamnita škarpa, tik nad njo pa vrsta negovanih dreves…
 
Pomnim: soba in nekaj obrazov, v njej. Eden, teh obrazov, je sedel za klavirjem in  - komajda sva dospela tja, v to sobo, je že začel igrati neko melodijo. Nato sem jo jaz moral odpeti. Pa drugo, tretjo, četrto… dokler niso obrazi bodisi obupali, nad mojim petjem, bodisi ugotovili, da imam posluh…
 
Bil sem sprejet, in to svojo sprejetost sem doživljal z neizmernim veseljem. Kar poskakoval sem, naokoli, od silnega poskakovanja, ki se je dogajalo v meni! In začel se je pouk…
 
Naučil sem se note. Danes bi jih, nekatere vsaj, znal (na)risati, vse ostalo je izpuhtelo. Naučil sem se preiti od tistega začetnega struganja. Mejduš, ko drgneš, prek strun, so potrebni zares dobri živci, da te prenesejo, v okolju prisotni! In celo do tega je prišlo, da me je učitelj izbral za nastop na prireditvi, na kateri bo glasbena šola predstavila svojo dejavnost. In nastopil bi kot prvorazreden. Pa ne prvorazreden po znanju, veščini igranja, daleč od tega, pač pa – kot prvček, kot učenec prvega razreda. In je, spet, kipelo v meni, od veselja, obenem pa je glodalo tisto, čemur, preprosto, porečemo trema. Ki ni plahnela, nasprotno, bližje kot je bil dan nastopa, močnejša je bila…
 
Takrat pa…
Violina ima školjko. Na to školjko sicer ne sedeš, kot to narediš s tisto straniščno, pač pa nanjo nasloniš obraz. Konkretno spodnji, levi del obraza, nekaj brade, nekaj lica, potemtakem tudi ličnice. In – nekega dne sem pozabil, doma, blazinico. To blazinico še neizvežbani violinisti (pravilneje: kandidati za violiniste) dajo prek školjke, da lahko potem obraz dobro prislonijo (pritisnejo) nanjo, in tudi s tem bolje obvladajo, držijo instrument.
Ko je učitelj videl, da igram brez blazinice…
Očitno je šlo za nekega nezadovoljneža (dovolj star je bil, možakar, da se mu je utegnilo nezadovoljstvo nakopičiti), mi je pristopil, s hrbta, z eno roko zagrabil violino, spodaj (za njen hrbet), z drugo mojo glavo, od zgoraj, in – brez milosti oboje stisnil skupaj! Verjeli ali ne, ampak – to tako »prijetno« občutiš, da bi najraje kričal, od bolečine, obenem pa ti solze, pa če jih še tako skušaš zadržati, vrejo na plan…
Tudi nadrl me je, kakopak, v stilu da-se-to-nikoli-več-ne-zgodi!
 
In se ni, zgodilo, nikoli več. Prisežem! Kajti…
Doma nisem povedal za neljub pripetljaj. In tudi nisem povedal, da k tistemu bebcu ne bom več hodil. Nasprotno: vsakič, ko naj bi imel pouk violine, sem se, pravočasno, z violino, odpravil od doma, proti glasbeni šoli. In tudi dospel do nje, le…
Njenega praga nikoli več nisem prestopil. Čakal sem, pred hišo, spraševal mimoidoče, koliko je ura, in – ko je minil pouk, na katerem naj bi, za »javnost« (za domače) bil, sem se odpravil proti domu. In je tako moje učenje trajalo nekaj tednov, le kak teden, dva manj, kot je bilo do omenjenega nastopa, ko je učitelj, morda v skrbi za nastop, morda zame, poklical domov in mamo vprašal, kaj je z menoj, da…
 
Ja, in takrat sem mami pojasnil čemu in kako, in sva družno sprejela prekinitev mojega učenja violine. Pa bi mi, marsikdaj, prav prišlo, nadaljevanje opuščenega učenja in predvsem znanje, katero bi pridobil. Če ne za drugo, potem za lastno dušo, tako, v miru, in v kakšnem večeru, ki bi bil, ali pa ne, podoben današnjemu.



Ni komentarjev:

Objavite komentar