Kjer
obstaja razumevanje, tam deluje vedno. Razumevanja (dejanskega) se NE da
naučiti.
Tudi
moj Tar izkazuje (a le na prvi, površen pogled) razumska ravnanja, ki pa to v bistvu
niso, pač pa se je, preprosto, NAUČIL »razumevati«. Pojasnim…
V
urbanem okolju je praviloma na povodcu. Povodec je resda dolg, dovolj dolg, da
mu omogoča relativno prosto (»svobodno«) izbiro poti (oz. gibanja)… a, še
vedno, meni omogoča, da Tarovo gibanje omejujem, da ga nadzorujem, v smislu
varnosti, tako njegove, kakor varnosti okolice, kajti…
V
kolikor bi bil brez povodca, in bi na drugi strani ceste zagledal (njemu)
mikavno zadevo, bi nemudoma (»brezglavo«), tako kot NENAUČEN otrok, stekel prek
ceste. S tem bi tvegal, da ga povozi »avto«… s tem bi tvegal povzročitev
prometne nesreče (v kolikor bi ga spredaj vozeč voznik pravočasno uzrl in
sunkovito zavrl, medtem ko vsi ostali – za njim vozeči – vozniki, s svojimi
odzivnimi časi, ne bi mogli slediti prvo zavirajočemu, ker bi jih »nenadna
sprememba v prometu« presenetila). Kakorkoli že…
Spočetka
sva imela »težave«, ko sva, denimo, hodila po »terenu«, sestavljenem iz
pločnika ( = moja pot) in ob njem ležeče zelenice ( = Tarova pot), in so nama
delale preglavice razne ovire, postavljene na samem prehodu s pločnika na
zelenico (prometni znaki, drogovi uličnih svetilk, semaforji, drevesa…). Pa –
ker je Tar skušal nadaljevati svojo pot ( = po zelenici), in ker sem jaz nadaljeval
svojo, po pločniku (načeloma se izogibam nepotrebnega »tlačenja« trave), in je
med nama bilo nekaj metrov razdalje, in ker je povodec tako grd, da se ne želi
naučiti »iti skozi oviro«… je prišlo do »zapletanja«: Tar je, ves nebogljen,
stal na svoji strani (naprej več ni mogel, ker je bil povodec do konca napet),
jaz sem, na pločniku, čakal, kdaj ga bo »pamet srečala«. Zaradi tega sem…
Začel,
na sprehodih, pravočasno govoriti »tu bo treba« (in sem ga, s pomočjo povodca,
sočasno usmerjal na »mojo stran«)… in je postajal ta »tu bo treba« vse
redkejši, dokler se Tar ni naučil OPAZOVATI pot, po kateri hodiva, in IZBIRATI
stran, po kateri bo šel mimo ovire, tako da sedaj, tudi če je nekaj metrov
vstran od pločnika, pred neko določeno oviro pride na »mojo linijo«, gre mimo
ovire (po »moji liniji«), potem pa – spet po svoje (do naslednje ovire).
Kakopak, to deluje le takrat, če mu zbranosti (načrtov) ne skazi neka »mikavnost«,
ki mu pozornost (tako, kot pri vseh nagonskih, po pogojnem refleksu delujočih
bitjih) preusmeri k sebi (in stran od same poti).
Pomeni,
da se je Tar NAUČIL »razumevati« ovire na poti.
Na
povsem enak način se NAUČIJO »razumevati« vsa nagonska bitja, potemtakem tudi
večina t. im. človeškega sveta. NAUČIJO se vsega, tudi »hoditi v šolo/službo«
in »menjavati denar za želene dobrine«. Celo tega se NAUČIJO, da se odzivajo na
številne »zvonce«, delujoče v »družbi«, »zvonce«, ki zapovedujejo različne
odzive. Od šolskega in cerkvenega »zvonca«, prek »zvonca« razprodaje ali
novega, še boljšega izdelka, do »zvonca«, ki obznanja »naše največje
cankarje/prešerne« in v imenu »našega plemena in svetih triglavov« (in/ali »zvonca«
občutne socialne diferenciacije) poziva NAUČENA bitja v agresivnost napram – »nam«
NEenakim, drugačnim.
Ni komentarjev:
Objavite komentar