četrtek, 2. december 2021

Z leti postajajo pametnejši?! BEDARIJA!!! ali Znanje - Pamet - (Raz)um

Prepričani so, da z leti postajajo pametnejši, vendar je to njihovo prepričanje zgolj še eno, v vrsti njih napačnih prepričanj. Vendar – najprej vsaj malo o osnovah, ki pa so, čeprav preproste, občestvu neznane. In močno dvomim, da bodo po tem zapisu razumljive, razumljene.
 
Obstajajo  tri temeljne kategorije, ki so, vse po vrsti, odločujoče v procesu mišljenja.
 
Znanje.
Delimo ga na različne načine, na, denimo, teoretično in praktično, na uporabno in neuporabno, na dejansko in umišljeno… a vsi ti načini govorijo o eni sami zadevi – o tem, če je neko znanje zares znanje, ali zgolj neka (tozadevno) naučena količina informacij, ki pa je brez dejanske, uporabne vrednosti.
Kadar nekaj zares znaš, potem ne veš samo teoretično, kako se nekaj naredi, pač pa znaš to tudi narediti. In to narediš natanko tako, kakor si se namenil.
Ko gledamo mizarja, lahko pomislimo u-kako-lahko-je-to-to-bi-znal-tudi-jaz, a je od gledanja do izvedbe, do tega, da naredim uporaben, kakovosten, obstojen izdelek velik korak. Ne samo, da moram poznati različne materiale, da bi vedel, kako se, vsak med njimi, obnesejo, kako se obnašajo v vlogi, tisti, katero jim bom namenil (v vlogi stola, mize, omare, postelje…), moram poznati vse postopke same izdelave (če enega preskočim, lahko kompromitiram izdelek kot tak), predvsem pa – kar nekajkrat se moram izkazati z uporabnim izdelkom, s takšnim, ki se sklada z načrtom izdelave, da lahko ugotovim tisti sedaj-pa-znam!
Vsa znanja (in to so absolutno večinska, celo pri raznih »doktorjih znanosti« - mimogrede, pomisli samo na tiste »avtoritete, strokovne«, ki so svetovali odprodajo produkcijskih virov – ki sicer »znajo« teorijo, a jo »znajo« na neuporaben način, saj v praksi svoje »znanje« izkazujejo kot nestrokovnost, celo kot bebavost – naučili so se, na pamet, neke informacije, podatke, znanje, a tega nikoli niso razumeli, tega nikoli niso znali obravnavati v različnih praktičnih okoliščinah!), ki ne rojevajo uspešnih, načrtovanju skladnih rezultatov, so – tozadevna, kvazi znanja, dejansko NEZNANJA, izkaz umske nezmožnosti, natanko takšne, s kakršno razni odkritelji nikoli do svojih odkritij ne bi dospeli!
Če zaokrožim: enciklopedija vsebuje ogromno znanja, a sama ne zmore dospeti do njegove uporabne vrednosti (kakor do istega ne more dospeti nagonska pamet). Pomeni, da je to znanje, zapisano v enciklopediji, v sami knjigi povsem neuporabno, in takšno tudi, generalno gledano, v rokah povprečja!
 
Pamet.
Preprost, osnovni način razmišljanja, mišljenja. Konkretno, praktično mišljenje.
Gre za zmožnost UČENJA (s čutnimi zaznavami »otipljivih« vsebin) in, obenem, pomnjenja naučenega, vendar izključno na način, na kakršen je bilo naučeno! Tu gre v bistvu za običajno papagajenje, za ponavljanje (po sistemu iz-roda-v-rod), pa tisto, kar se je naučil učitelj (ali janezek), tega se nauči tudi janez.
Natanko takšno učenje obstaja v celotnem živalskem svetu (nobena žival ne more svojega potomstva učiti več, kot sama zna, drugače, kot sama zna…), in tudi med človejaki (kdor, kljub več mojim zapisom, še vedno ne ve, koga označujem pod tem terminom: gre za križance med človečnjakom oz. nagonskim bitjem, živaljo, in Homo Sapiensom, razumskim bitjem, človekom), pa so vse morebitne spremembe učne vsebine posledice POSAMEZNIKOV, razumskih bitij, ki se uspejo pretolči skozi vso havarijo, živeč med nagonsko večino, in dospeti do določenih spoznanj… potem pa ta spoznanja tudi pripeljati do obče sprejemljivosti, priznanosti.
Pamet ne tvori ničesar novega. Pamet nima namena odkrivati zakonitosti (da bi, posledično, lahko dospela do načel, do celovitega vpogleda v neko vsebino, do objektivnih dejstev, do resnice!), pač pa je tu samo za to, da posamičnemu bitju pomaga iskati čim lažje poti skozi živetvene okoliščine, pa – bolj kot so te okoliščine že znane (skozi, na primer, učenje), bolj uspešno se zmore ta pamet izkazovati.
 
Um, razum, intelekt.
Gre za višjo stopnjo, obliko oz. podobo mišljenja, za t. im. celovito, kompleksno mišljenje. Da bi takšno mišljenje dejansko obstajalo, mora biti sestavljeno iz a) konkretnega, praktičnega mišljenja, b) zmožnosti abstraktnega mišljenja ( = zmožnost predstavljati si tisto, kar je čutnim zaznavam neposredno nedosegljivo) in c) enovite zavesti, enovitega zavedanja! Nagonska bitja (ves živalski svet, vključno s človejaki) takšne enovite zavesti ne premore, pač pa je pri njih zavedanje razdeljeno po posameznih spominskih enotah, prekatih! Zato ne morejo sočasno procesirati nasprotujoče si, kontradiktorne informacije (znanja) o konkretnih (katerihkoli in vseh vsebinah), pač pa do teh vsebin izkazujejo odnos, ki je pogojen izključno z okoliščinami, v okviru katerih to vsebino vidijo. Zaradi tega se izkazujejo kot nenačelna, »praktična«, oportuna bitja, in pri njih ni moč najti neke konstantnosti, oprijemljivosti.
Ko bi odstotkovno opredelil obseg teh, ki izkazujejo »imetje« teh, naštetih, posameznih elementov, sestavnih delov razuma, potem:
 
-        Praktično mišljenje = ves živalski svet (vključno s človejaki) + vsi pripadniki vrste Homo Sapiens
-        Zmožnost abstraktnega mišljenja = dobre 4 % populacije, imenovane človeštvo, s tem da:
a)     dobra 2 %, tista, ki sta na Gausovi krivulji označena na levi strani, nista zmožna ZAVEDANJA REALNOSTI, pomeni, da gre za umsko obolele osebe, ki živijo v nekem svojem, abstraktnem svetu;
b)     dobra 2 %, na Gausovi krivulji označena na desni strani, sta zmožna sočasnega abstraktnega mišljenja in zavedanja realnosti.
-        enovito zavedanje = če kot merilo tega zavedanja upoštevam praktično izkazovanje (in mislim, da je tako tudi edino pravilno, saj je izključno praksa tista sfera, ki izkazuje ne/pravilnost vsega, česarkoli), potem je delček enak tistemu, ki je zapisan na desni strani Gausove krivulje .
 
Če poenostavim, zapišem: od celotnega človeštva sta samo 2,1 % razumnih bitij (pa še med temi jih ni malo, ki so psihično obolela, tudi umsko prizadeta, zavoljo dobesedno ubijalskega delovanja/vpliva nerazumske, nagonske večine), samo 2,1 % bitij, imenovanih Homo Sapiens, Človek! In ni prav nič čudnega, da je znanost morala opustiti svojo trditev, v kateri je zagotavljala, da človeštvo sestavlja prav Homo Sapiens – po novem ga »sodobni človek« (ki, kot nerazumsko bitje, sploh ni človek, pač pa sodi, kot vsa nagonska bitja, v živalski svet).
 
Zapišem »bogokletno«, a dejstvom ustrezno trditev, pravzaprav dve:
-         nek ajnštajn, tesla… je že v svojem zgodnjem otroštvu (ko še ni napolnjen z raznimi znanji) umnejši od absolutne večine, od celotnega »človeštva« skupaj… kar, v bistvu, sploh ni težko, kajti še najmanjša mera razuma je več od njegove popolne odsotnosti!
-        nek ajnštajn, tesla… ali pa nek človejak… s svojim staranjem, dozorevanjem ni prav nič umenjši/pametnejši, kot je bil, nekoč, v času otroštva, pa čeprav se kot tak (a zgolj tozadevno) izkazuje, kajti – um/pamet sta zgolj podobi, vrsti mišljenja, sta naravni danosti, dani kot taki (sta podobni, banalna primerjava, a kljub temu, matematični formuli, ki vedno ostane enaka, le različne vsebine obravnava, pa, posledično, do različnih rezultatov dospeva), in z leti ne rasteta, je pa res…
 
Z leti narašča število podatkov, količina znanja, pa – če mizariš, in to uspešno počneš, je razumljivo, da bo stota miza boljša od prve… če pa preučuješ naravne zakonitosti, in jih nekaj že imaš za seboj, potem se ti (še sam ne veš kdaj, kako, čemu) »vrata« dobesedno odpirajo, in so le objektivne okoliščine, znotraj katerih deluješ, tisto, kar pogojuje uspešnost tvojega delovanja!
 
Ne, z leti ne postanejo prav nič pametnejši. Morda spretnejši (pri enih in istih opravilih, znotraj enih in istih okoliščin, v katerih so se teh opravil naučili) in, celo nasprotno – misleč, da če obvladajo eno zadevo, vsebino, da potem obvladajo (znajo) vse po vrsti, pa se z leti, žal, samo bolj bebave izkazujejo, kot so se poprej, ko je njih domišljavost še imela krajše perutnice.
 
In, mimogrede: zapis je površen, bolj na hitro, enostavno sestavljen, in bi se dalo o istem krepko obsežnejše, pa še o čem drugem, z zapisanim neposredno povezanim. In bi se dalo o družbenih zakonitostih (pa »ponavljanju zgodovine«), o psihofizičnem stanju (psiha = umsko-čustven del živetja, ki, brezpogojno in vidno vpliva tudi na fizična stanja organizma, celo krepko bolj kot obratno), pa o ne/dejanskem psihičnem zdravljenju, pa o ne/dejanskih možnostih ozdravitve…

Ni komentarjev:

Objavite komentar