sobota, 30. marec 2019

Enakovrednost, enakopravnost? Blablabla…


Uvodoma poudarim, da zapis temeljim na dejstvih, tudi in predvsem bioloških, potemtakem na naravnih danostih, in nikakor ni izkaz nekakšnih predsodkov! Le-te, in ostale podobe izkazovanja nagonske bebavosti, prepuščam človejakom.

Med človejaki, križanci med Neandertalcem in človekom, ki so nagonska bitja, je razširjeno mnenje o tem, da so enakovredni, pa bi, zaradi tega, morali biti tudi enakopravni. Če sem docela natančen, potem zapišem, da takšno mnenje obstaja pri tistih človejakih, ki se imajo za »reveže«, in so »reveži« tudi, celo predvsem zaradi tega, ker – nimajo toliko, kolikor imajo »bogati«. Pa poglejmo, kako je s to enakovrednostjo in enakopravnostjo zares…

Enakovrednost.
Pri vseh nagonskih bitjih, torej tudi pri človejakih, obstajajo le tri stanja enakovrednosti.
Prvo stanje enakovrednosti se izkazuje v dejstvu, da vsa nagonska bitja dospejo v živetje kot (med seboj) enakovredna. In ta enakovrednost ne traja dolgo, le do trenutka, ko morajo te porojene podobe živetja same poskrbeti zase! In od tega trenutka dalje o tej uspešnosti poskrbeti-zase odločajo razlike, ki pričajo o NEenakovrednosti, pa – tisti, ki so močnejši, hitrejši, spretnejši, iznajdljivejši… dospejo do imetja (seska in vsega ostalega), dočim morajo preostali počakati na ostanke, v kolikor se le-ti izkažejo, kakopak.
Drugo stanje enakovrednosti je v dejstvu, da vse, kar živi, slej kot prej tudi umre. Potemtakem so človejaki, zaenkrat vsaj, enakovredni z vsem živečim vsaj po tem, da – so minljivi.
Tretje stanje enakovrednosti pa je povsem vsebinske narave, in govori o sami naravni zasnovanosti. Za vsa nagonska bitja, potemtakem tudi za človejake, je namreč značilno to, da razpolagajo z NIČ razuma. Ko bi razpolagala z razumom, ne bi bila nagonska. Preprosto. Potemtakem so človejaki povsem enakovredni, glede razuma, tako med seboj, kakor z vsemi ostalimi podobami nagonskega sveta!

V odnosu do človeka je zadeva krepko drugačna, kajti za človeka je značilno, da razpolaga z razumom (ne nazadnje, o tem pričajo mnogi ajnštajni, ki razumevajo svet, njegove zakonitosti), potemtakem ni težko zapisati, da že en sam človek krepko preseže vse človejake skupaj, glede razuma (8 Mrd x 0 = 0). Potemtakem bi bilo zelo napačno govoriti o tem, da zmore biti človejak enakovreden človeku!

Pri nagonskih bitjih je imetje (lastnina) tisto, ki določa vrednost (imetnika). Ker nekih svojih posebnosti nimajo, da bi z njimi tvorili vrednosti, se morajo zadovoljiti z nadomestki, z materialnim. In ker do imetja dospevajo na različne načine, predvsem pa bolj in manj uspešno (odvisno od hitrosti, spretnosti, moči… posameznika, od ugodnosti okoliščin, znotraj katerih se posamezniki nahajajo, tudi od moči vez-in-poznanstev), zaradi tega so nekateri vrednejši od drugih.
Tu gre za povsem naravno izkazovanje znotraj celotnega nagonskega sveta, za izkazovanje boja za obstanek, s pravicami, ki so na strani močnejših.

Enakopravnost.
Po tem vprašanju NAJ bi bili vsi enakopravni (pred »zakonom«), a žal takšno stanje v nagonskem svetu, preprosto, ni mogoče, kajti – več kot imaš, več veljaš, več kot veljaš, več si smeš dovoliti! Pomeni, da je tudi enakopravnost zgolj običajen lari-fari, in bo takšna ostala vse dotlej, dokler bo ugotavljana sred nagonskega okolja! Še huje…

Ne poznam enega samega človeka, ki bi si tako lastil pravico do pravic, in pravice same, kot si jih lastijo človejaki! Denimo – sam nikoli nisem hotel prek zvez-in-poznanstev, nikoli nisem hotel prek-vrste sebi, zase, svojim pridobivati, nikoli nisem ne prosjačil, kaj šele terjal družbo (državo) zase, nikoli kogarkoli »obdarjeval« (podkupoval), da bi sebi pridobival, nikoli nikomur dovolil, da bi me (pod)kupil. In vsi ljudje, katere poznam, se na taisti način izkazujejo! Potemtakem…

Potemtakem je na tem bebavem, nagonskem svetu tisti, ki je prikrajšan za pravice, človek! Dočim jih imajo človejaki krepko preveč! In je svet prav zaradi tega takšen, kakršen je – živalski, drekast!

Ko bodo bizoni, zajci, volkovi… znali poskrbeti za to, da bodo znotraj svojih čred in krdel enakovredni in enakopravni, natanko takrat bosta tudi med človejaki zaživeli enakovrednost in enakopravnost, čeprav…
Nek dobrotnik, denimo Mati Terezija, naj bi bila enakovredna gomili pogoltnih, sebičnih, sebi zahtevajočih ničet?!

Ni komentarjev:

Objavite komentar