Uvodoma
poudarim, da zapis temeljim na dejstvih, tudi in predvsem bioloških, potemtakem
na naravnih danostih, in nikakor ni izkaz nekakšnih predsodkov! Le-te, in
ostale podobe izkazovanja nagonske bebavosti, prepuščam človejakom.
Med
človejaki, križanci med Neandertalcem in človekom, ki so nagonska bitja, je
razširjeno mnenje o tem, da so enakovredni, pa bi, zaradi tega, morali biti
tudi enakopravni. Če sem docela natančen, potem zapišem, da takšno mnenje obstaja
pri tistih človejakih, ki se imajo za »reveže«, in so »reveži« tudi, celo
predvsem zaradi tega, ker – nimajo toliko, kolikor imajo »bogati«. Pa poglejmo,
kako je s to enakovrednostjo in enakopravnostjo zares…
Enakovrednost.
Pri
vseh nagonskih bitjih, torej tudi pri človejakih, obstajajo le tri stanja
enakovrednosti.
Prvo
stanje enakovrednosti
se izkazuje v dejstvu, da vsa nagonska bitja dospejo v živetje kot (med seboj)
enakovredna. In ta enakovrednost ne traja dolgo, le do trenutka, ko morajo te
porojene podobe živetja same poskrbeti zase! In od tega trenutka dalje o
tej uspešnosti poskrbeti-zase odločajo razlike, ki pričajo o NEenakovrednosti,
pa – tisti, ki so močnejši, hitrejši, spretnejši, iznajdljivejši… dospejo do
imetja (seska in vsega ostalega), dočim morajo preostali počakati na ostanke, v
kolikor se le-ti izkažejo, kakopak.
Drugo
stanje enakovrednosti
je v dejstvu, da vse, kar živi, slej kot prej tudi umre. Potemtakem so
človejaki, zaenkrat vsaj, enakovredni z vsem živečim vsaj po tem, da – so minljivi.
Tretje
stanje enakovrednosti
pa je povsem vsebinske narave, in govori o sami naravni zasnovanosti. Za vsa
nagonska bitja, potemtakem tudi za človejake, je namreč značilno to, da
razpolagajo z NIČ razuma. Ko bi
razpolagala z razumom, ne bi bila nagonska. Preprosto. Potemtakem so človejaki
povsem enakovredni, glede razuma, tako med seboj, kakor z vsemi ostalimi
podobami nagonskega sveta!
V
odnosu do človeka je zadeva krepko drugačna, kajti za človeka je značilno, da
razpolaga z razumom (ne nazadnje, o tem pričajo mnogi ajnštajni, ki razumevajo
svet, njegove zakonitosti), potemtakem ni težko zapisati, da že en sam človek krepko
preseže vse človejake skupaj, glede razuma (8 Mrd x 0 = 0). Potemtakem bi bilo
zelo napačno govoriti o tem, da zmore biti človejak enakovreden človeku!
Pri
nagonskih bitjih je imetje (lastnina) tisto, ki določa vrednost (imetnika). Ker
nekih svojih posebnosti nimajo, da bi z njimi tvorili vrednosti, se morajo
zadovoljiti z nadomestki, z materialnim. In ker do imetja dospevajo na različne
načine, predvsem pa bolj in manj uspešno (odvisno od hitrosti, spretnosti, moči…
posameznika, od ugodnosti okoliščin, znotraj katerih se posamezniki nahajajo,
tudi od moči vez-in-poznanstev), zaradi tega so nekateri vrednejši od drugih.
Tu gre
za povsem naravno izkazovanje znotraj celotnega nagonskega sveta, za
izkazovanje boja za obstanek, s pravicami, ki so na strani močnejših.
Enakopravnost.
Po tem
vprašanju NAJ bi bili vsi enakopravni (pred »zakonom«), a žal takšno stanje v
nagonskem svetu, preprosto, ni mogoče, kajti – več kot imaš, več veljaš, več
kot veljaš, več si smeš dovoliti! Pomeni, da je tudi enakopravnost zgolj
običajen lari-fari, in bo takšna ostala vse dotlej, dokler bo ugotavljana sred
nagonskega okolja! Še huje…
Ne
poznam enega samega človeka, ki bi si tako lastil pravico do pravic, in pravice
same, kot si jih lastijo človejaki! Denimo – sam nikoli nisem hotel prek
zvez-in-poznanstev, nikoli nisem hotel prek-vrste sebi, zase, svojim
pridobivati, nikoli nisem ne prosjačil, kaj šele terjal družbo (državo) zase,
nikoli kogarkoli »obdarjeval« (podkupoval), da bi sebi pridobival, nikoli
nikomur dovolil, da bi me (pod)kupil. In vsi ljudje, katere poznam, se na
taisti način izkazujejo! Potemtakem…
Potemtakem
je na tem bebavem, nagonskem svetu tisti, ki je prikrajšan za pravice, človek!
Dočim jih imajo človejaki krepko preveč! In je svet prav zaradi tega takšen,
kakršen je – živalski, drekast!
Ko bodo
bizoni, zajci, volkovi… znali poskrbeti za to, da bodo znotraj svojih čred in
krdel enakovredni in enakopravni, natanko takrat bosta tudi med človejaki
zaživeli enakovrednost in enakopravnost, čeprav…
Nek
dobrotnik, denimo Mati Terezija, naj bi bila enakovredna gomili pogoltnih,
sebičnih, sebi zahtevajočih ničet?!
Ni komentarjev:
Objavite komentar