petek, 22. marec 2019

Vesolje, živeče umiranje... 8. del (ponovljena objava)


Absolutna resnica

Za šalo, malo, me potegne, da ji pristopim, »absolutni resnici« torej. Kaj naj bi sploh bilo to, kaj sploh je »absolutno«? Za moje razumevanje je absolutno dokončno, neomajno, edino možno (po konkretnem vprašanju), nekaj, kar vzdrži, ne glede na vse morebitne vplive, pa preseže, potemtakem, tako prostor (okolje), kakor tudi čas. Nekaj večnega (večno neomajnega) torej.

Absolutna resnica mora biti, potemtakem, znana, sprejemljiva, razumljiva vsem. Prav tako mora veljati v prejšnjem, kakor tudi v prihodnjem trenutku, ne samo zdaj in ta hip. Kajti, v nasprotnem je le delna resnica, veljavna tu in zdaj, že naslednji trenutek pa jo zmore, s tem ali onim, dopolniti, popraviti, celo – odpraviti, zanikati, izničiti. In, če je veljavna samo meni in še to samo sedaj, potem niti do ene same dokončne resnice, o eni sami stvari ne morem priti, ker takoj, ko bom do nje prišel, se bo naslednja, nova, drugačna pojavila. Če ne že celo prej, preden bom sploh utegnil zaznati spreminjanje. Torej je »absolutna resnica tega trenutka« minljiva še pred njenim spoznanjem in je, v svojem bistvu, »resnica v spreminjanju«.

Da, ljudje radi uporabljamo določeno terminologijo, da si z njo lajšamo sporazumevanje, vendar takoj, ko taiste prakse, ravnanja, resnice preidejo v strokovno presojo, ugotovimo, da pa le niso tako vzdržne, same po sebi, kot so se nam zapovedane zdele. In vselej se najde nek »če pa bi«, ki tako ali drugače zamaje ugotovitev.

Sam imam lahko določeno »svojo absolutno resnico«, ki je plod mojega spoznavanja, zajemanja, vedenja, vendar v enem samem trenutku ne morem zagotoviti, da se ta resnica ne bo v hipu spremenila, ker sem, v svetu neke, ne le domnevne, soodvisnosti, prepletenosti, odvisen od kupa dejavnikov, ki lahko kadarkoli, tako ali drugače, tudi nasprotno mojim domnevam, temelječim na »obstoječem«, »dosedanjem«, po svoje posežejo v to mojo resnico. In, če vem, da je ta moja resnica podvržena spremembam, potem si je, niti ali celo z razumom, ne smem dovoljevati kot dokončno, absolutno.

Dopuščam, pa še to pogojno, dve »absolutni resnici«. Prvo, da se vsako življenje konča s smrtjo. Drugo, da absolutne resnice (kot posamičnosti, povsem neodvisne od okolja/okoliščin) ni!

Že pri prvi se izkaže določena relativnost, ko pomislim, da obstajajo teorije, po katerih je »smrt« samo prehod iz ene oblike življenja v drugo. Kako ta prehod pojmujemo, kako pojmujemo življenje, gre za verovanje v neko, recimo, reinkarnacijo, ali zgolj za prepričanje, da se nekaj ne more razbliniti v nič, pa da gre ene podobe snov v drugo, ena »forma« energije v drugo…, je, v tem trenutku, nepomembno. Pomembno je, da potemtakem tudi ta resnica ne vzdrži ne v prostoru, ne v času, in ne more biti brezpogojna, neomajna, za vse sprejemljiva, edina, absolutna. In četudi je »zgolj« v podobi »moje absolutne resnice«, v podobi nečesa, v kar zatrdno verjamem, gre še vedno za domnevo, nepreverljivo, nedokazljivo. Resnica pa naj bi bila dokazljiva, preverljiva!

Tudi »zakoni narave«, na katerih ves svet temelji, obstajajo, so v dobršni meri tudi spoznani in kot resnice zapisani, vendar – že toliko jih je bilo odkritih, v preteklosti, po istih vprašanjih, pa so se spremenili (ne sami po sebi, kakopak, pač pa »v očeh« nas, ki te »resnice« skušamo spoznavati in jih opredeljevati, jim vzroke odkrivati), da ne gre pričakovati neke dokončnosti spoznanj, nekih absolutnih resnic, v procesu vse večjega poglabljanja v »manjše od manjšega«, kajti še najmanjše, in nam v trenutnih razmerah neznano, ima, po vsej verjetnosti, svoje sestavine, torej nekaj še manjšega. Po drugi strani pa prav v naravi prihaja do izjemnih stanj, ki jih, načeloma, pravila ne predvidevajo (vsaj nam poznana ne), in prav ta izjemna stanja, ki tudi imajo neko svojo logiko, sopogojujejo celoto, v smislu da »izjema potrjuje pravilo«. Tako, denimo, ni težava v tem, da ne bi vedeli tega, kako v vesolju »telesa« krožijo okoli svojih »jeder privlačnosti«, ni težava v tem, da ne bi vedeli, ne samo domnevali, da se krožnice spreminjajo in da prihaja tudi do tega, da se v nekem navideznem redu zgodi »nered« in se dve masi sočasno skušata znajti na istem mestu, potemtakem trčita. Da, celo to, glede trkov, nam je znano in tudi to zmoremo vključiti med neke »svoje« resnice. Ki pa še zdaleč ne morejo biti absolutne, kljub izračunom, pa naj bodo le-ti še tako natančni, kajti vsako od teh krožečih teles ima svojo obliko, in ta oblika je sestavljena tudi iz vdolbin in izdolbin, pa je nemogoče do popolne natančnosti predvideti kako, pod kakšnim kotom bo do trka prišlo in kam bo zaradi tega odbojna sila preusmerila obe, v trku udeleženi, telesi.

Da se povrnem v povsem preprosto okolje, in uporabim primer »absolutne resnice«, ki mi je bil v »dokaz« njenega obstoja dan:

Ko sem lačen, grem po hrano in jem.

Zadeva je sila preprosta in razumljiva in v večini primerov, domnevam, tudi natanko tako izvedljiva. Vendar – mar obstajajo tudi druge možnosti, možnosti, ki neomajnost te trditve zavržejo. Mar obstaja, denimo, sledeča verjetnost:

Ugotovim, da sem lačen (torej, prvi del trditve: sem lačen) – vstanem, da bi ustrezno ukrepal (srednji del: grem po hrano) – v tistem trenutku dobim navdih – zagrabim za pisalo in papir – začnem zapisovati – aktivnost me potegne in zapisujem do konca – preletim, da vidim, kaj sem naredil – malo popravim zapisano, dopolnim – začutim ustvarjalno sprostitev, v podobi zadovoljstva – sedem, v miru, da se naužijem nekaj trenutkov tega zadovoljstva (mimogrede: že samo delo, v katero me je potegnilo, kaj šele izhajajoče zadovoljstvo, je mojo pozornost preusmerilo z lakote, zaradi česar se je takrat sploh ne zavedam, pa nimam potrebe po njenem reševanju) – čez čas spet začutim oglašanje želodca – pa vstanem, grem po hrano in – jem (končna faza prvotne »absolutne resnice«).

Da, načeloma jem, kadar sem lačen, po možnosti takoj. Včasih me lakota začasno mine. Včasih je ta začasnost daljše »narave«. Včasih pa sicer bi jedel, ker sem lačen, a ker sem na shujševalni, ali ker se postim, ali ker ne utegnem… ne jem, vsaj takrat ne, takoj, pač pa jem »enkrat kasneje«. In, kaj se je zgodilo? Preprosta zadeva, moja absolutna resnica se je izkazala kot spremenljivka, pa čeprav obstaja izključno, v konkretnem primeru, znotraj mojega odločanja.

Marsikdo mi bo očital, da se igram z besedami, češ »dobro veš, kaj sem mislil«. Jaz trdim nasprotno: preveč ljudi ne loči med določenimi izrazi (pojmi, »dejstvi«), da bi se z njimi zlahka igrali. In dodam: celo moja lastna »absolutna resnica« ni povsem v »mojih rokah«, ne morem zagotoviti njene neomajne »uporabe«, kako lahko kaj podobnega pričakujem šele od ostalih resnic, ki »uzakonjajo« tisto, česar neznaten delček sem. In…

Ko je enkrat nekaj absolutno, tedaj je, bojda, dokončno. Pa si ja tudi tega nismo začeli domišljati, da nam je vse jasno?!

Razum poganjata dvom in radovednost. Človeštvu pa že v zibel polagajo – absolutne resnice!
(in to niti ni najbolj žalostno, žalostno je to, da brez teh »resnic« niti delovati ne bi znalo!)

Dojemljivost

Človek se uči zgodovino. Uči se snov, ki mu v njegovem jeziku sporoča povsem lahko razumljive besede in mu prikazuje vsebine, ki jih vsak dan zre okoli sebe.
Zapomni si letnice, zabetonira jih v svojem spominu, da bi z njimi znanje izkazoval.
Zapomni si del besed, da bo znanje, ki ga bo izkazoval, z njimi podkrepil.
Zapomni si vsebine, se jih je naučil, vendar jih ni zmožen prepoznavati (v realnem, »tekočem« življenju), da bi ga zmogle opozarjati pred »ponavljanjem zgodovine«. Bolje: pred ponavljanjem človeka!

Nekoč sem gledal Planet opic. Kinematografija se je razvila. Postala je trodimenzionalna.

Nenehna vprašanja, ena in ista, in nenehna modrovanja ob njih. Kako to, da se iz zgodovine ničesar ne naučimo? Bržčas so krivi učitelji, pravzaprav je kriv kar ves sistem, On naše zmožnosti uničuje, zatira, On naše nadobudne otroke (za)mori do te mere, da ne znajo svojih glav uporabljati. Človek prepusti svojega otroka sistemu, pa poglej, kaj potem nastane…

Nastane, nič več, nič manj, instant intelektualec sodobnega časa. Nastane bitje, stopničko višje od opice, nek opičnjak, ki zmore zavezati kravato krog vratu, sesti za volan, hoditi v službo in opravljati različne dnevne dejavnosti, v okviru nekaj večje količine pridobljene rutine (»znanja«, za katero se je učil osem – dvanajst – šestnajst – dvajset let, in na siceršnjo pozno starost nekega svojega sorodnika, opičjega, dočakal to, da je postal »izobražen šimpanz«) in v okviru drugačnih okoliščin življenja(katere, posredno, prek svojih prednikov, živi že generacije dolgo, neposredno pa od lastnega rojstva, in so mu te okoliščine njegovo »naravno okolje«, je nanj navajen, naučen).

Človek živi svoje življenje v kvadratkih. Vsaka časovna enota je kvadrat zase. Od kvadrata ure, preko kvadrata dan, kvadrata teden, kvadrata mesec, kvadrata leto, do kvadrata življenje.
V vsakem od teh kvadratov je zapisan del njegove zgodbe, del njega samega, in del njegovega okolja, na katero tudi sam vpliva. Hodi na volitve, pomeni, da so-odloča. Hodi v službo, pomeni, da nekaj »pušča za svojo aktivnostjo«. Hodi na spletne forume, in tam modruje.
Ko sestavlja te kvadratke, jih sestavlja posamič, drugega za drugim, in po strogem vrstnem redu. In ko bi ga povprašal, na primer, ob kvadratku »uspešno pridobljeno zaključno spričevalo«, katero je najpomembnejše dejstvo njegovega življenja, tisto najbolj odločilno, zaradi katerega je uspel dokončati šolo, bi človek iz svojega spomina potegnil prejšnji kvadratek, tistega, ki v svojem časovnem zlaganju polaga neposredno pred kvadratek »uspešno pridobljeno zaključno spričevalo«, in bi odgovoril: to, da sem se učil. A ni popolnoma resnična, ta(kšna) ugotovitev, kajti tudi nad kvadratkom »učil sem se« in nad vsemi ostalimi kvadratki je nek kvadratek, prvi, najpomembnejši, kvadratek »rodil sem se«. Ko tega kvadratka ne bi bilo, tudi uk ne bi pomagal, ker ne bi bilo ničesar (pomeni, da je ta kvadratek edini, ne samo najpomembnejši, ki pogojuje ves nadaljnji razplet).

Ne poznam sicer uradnega odstotkovnega razmerja, ki ga ugotavljajo pri raznih preverjanjih posameznikovih razumskih zmožnosti, a je, bojda, zajeten delež tistih, ki takrat, kadar jim pokažejo sliko(fotografijo) krave, in jih vprašajo tisti »kaj vidiš«, odgovorijo – KRAVO ! Vendar…

Krava je prevelika, da bi jo na koščku papirja naokoli nosil. Je živa, se premika, in bi zbežala s papirja, tudi v primeru, ko bi bil dovolj velik list, da bi jo nanj spravil. Krava otepa z repom, da mrčes odganja, krava prežvekuje, krava striže z ušesi, krava se oglaša, krava je živa, otipljiva v širino, višino, globino. Ne, ne moreš videti krave, na nekem listu papirja, vidiš lahko le sliko krave.

Nepomembna zadeva? Na prvi pogled da, dejansko niti najmanj, kajti gre za način, način na katerega človek, »običajen«, »normalen«, povprečen človek dejansko gleda! Vidi ploskev, vidi površino, vidi podobo, vidi zunanjost, NE VIDI vsega, kar se za to zunanjostjo skriva. Vidi pravzaprav dokaj podobno tistemu »videnju«, ki ga izkazuje tiger, ko zlahka napade nad-poljem-sklonjenega-človeka, misleč, da je njegova žrtev (neka žival) »velika« natanko toliko, kot se mu ploskovno (dvodimenzionalno) kaže, in bo težje napadel, če bo taisti človek vzravnan (ker: mora biti velika, ta žival, če je toliko od tal pognala, kakšen je šele tisti del »za njo«, za ploskvijo, ki jo vidim ?!).

V čem je težava, pri teh »kvadratkih« in pri zmožnosti »ploskovnega (bolje: POVRŠINSKEGA) gledanja« ? Temeljna težava, odločujoča za dobesedno vsa človekova izkazovanja?! V tem, da omogoča stanje, celo pogojuje ga, ki se mu reče Nezmožnost logičnega delovanja!

ČE NE VIDIM V »GLOBINO«, če ne vidim prek nekih »posrednih izkazovanj«, nekoga, neko osebo, s katero imam opraviti, če NE ZNAM iz prejšnjih »kvadratkov« te osebe ugotoviti, da se je vselej pripravljena prilagajati novonastalim razmeram, ne glede na to, da bi morala, načeloma, ta oseba imeti neko »svojo držo«, da bi »meni« bila »prepoznavna«, »verodostojna«, potem tudi v primeru, ko bi (teoretično) znal vse opredelitve etičnega ravnanja »na pamet«, NE zmorem ugotoviti, da gre za značajsko sporno, neprimerno osebo, za osebo, ki je preračunljiva, zahrbtna, dvolična, za osebo, ki lastnega »obraza« nima! Pa jo izvolim, takšno osebo, in se kasneje čudim, ko mi sanje razbije, državo pokrade, bodočnost izniči, zgolj zaradi tega, ker se je SPET prilagodila okoliščinam, in je zaje(ma)la iz (polne) sklede, ob kateri se je znašla (oziroma je uporabljala dosežen položaj za to, da je sebi in »svojim« porajala določene koristi)!

Pomeni, da je težava v »vzgoji«?

Žal NE! Resda je ta »vzgoja« bolj dresuri podobna, ne dejanskemu vzgajanju, izgrajevanju nekega suverenega bitja, ki se bo na temelju lastnih presoj odločalo skozi življenje, na podlagi (dejanskega) znanja, na podlagi etičnih zapovedi, na podlagi razuma, a je obenem tudi resnično to, da ta »vzgoja« drugačna sploh BITI NE MORE! Kako lahko od nekoga, ki NE VIDI V GLOBINO, ki NE PREPOZNAVA posameznih vsebin, pričakuješ suverenost, suvereno odločanje, vsakokratno, v neskončnosti različnih okoliščin, ki vsakokrat terjajo neke nove presoje?! Ne da se, misija nemogoče! Zato, izključno ZARADI TEGA, vse »vzgoje«, predvsem »verske«, uporabljajo ZAPOVEDI! ZATO vse te »vzgoje« te ZAPOVEDI posplošujejo, in (v popolnem nasprotju s pravili ETIKE) terjajo, da je treba vsakogar spoštovati (potemtakem tudi »barabo«), kajti pri nedojemljivem bitju ne preostanejo drug(ačn)e rešitve kot so kalupi, vzorci, tako mišljenjski, kakor ravnanjski. In je že bolje, da vsakogar »spoštuje« (to, nedojemljivo bitje, itak ne ve, kaj je to »spoštovanje«, ne ve, da gre za neko moralno kategorijo, preko katere »boljšemu« izkazujem ustrezno priznanje, napram ostalim, »običajnim«, in zlasti »slabšim«, ne, takšnemu bitju »spoštovanje« pomeni tisti »klanjam se«, zato tudi ne išče avtoritet v etično izstopajočih posameznikih, pač pa v moči, položaju, uniformi…), kot pa to, da se nad vsakogar, ki se mu na poti znajde, spravi s fizično močjo, z gorjačo!

Kako se bom (na)učil iz zgodovine, ko pa NE ZNAM (NE ZMOREM) niti »kvadratkov« sestavljati (po njihovi sporočilnosti, pomembnosti, vsebini) in NE ZNAM (NE ZMOREM) niti posamičnih vsebin prepoznavati, primerjati med seboj, na njih temelju – sklepati?

Če se povrnem k tistim odstotkom, šestindevetdeset jih je, ki govorijo o NEzmožnosti abstraktnega mišljenja, potem me niti to ne sme čuditi, da v času »tehnološke razvitosti«, v času, v katerem se podatki ( = znanje) dobesedno na slehernem koraku ponujajo (splet, časopisi, TV, radio…), v času, v katerem je (vsaj v dobršnem delu Sveta) šolanje dostopno malodane vsakomur, v času, v katerem se hvalimo z izjemnim porastom »izobraženega« dela človeštva… znanost obravnava vprašanje kako to, da je človek, razumno bitje, edino med (vsemi) bitji, ki se izkazuje z – nerazumnimi ravnanji!

In – če je dovolj »znanja«, pa če ga NE ZMOREMO tvorno, koristno, pametno, etično, človečno uporabljati, potem, bi si upal trditi, NI TEŽAVA v »znanju«, v »sistemu«, ki nam omogoča njegovo pridobivanje, pač pa v »nas«, v človeški nezmožnosti (optimalnega, predvsem pa razumskega) izkoristka tega znanja! V neki naravni NEdanosti, očitno, v stanju, ki se mu lahko, povsem preprosto, poreče tudi nedojemljivost, nezmožnost logičnega povezovanja, nezmožnost »uvida« v neko vsebino, nezmožnost ugotavljanja pravil, po katerih vse na tem svetu (in povsem na preprost, logičen način) poteka. V genu mikrocefalin MCPH1, morda?

Različna so bila ugotavljanja, skozi katera so misleci posameznih časov skušali pojasnjevati vzroke »človekovega izkazovanja«, vzroke, zaradi katerih je moč govoriti o vodljivosti, tako posameznika, še bolj množic, in našli bi se primeri, ki so pojasnjevali in pojasnili, nekateri tudi v podobi drugačnih besednih zvez, to, da sploh ni čudno pogosto človekovo »prepričanje« o tem, da je pomembna srčna inteligenca. Srce, ne nazadnje, kot organ, imamo vsi. Tudi upanja, raznorazna, človek izkazuje, od kar obstaja, predvsem v neuresničljivo, čemu ne bi tudi v »samodejno srčno dozorevanje«, ki bo zmoglo tudi mišljenjske procese vzpostaviti, pa nadomestiti manko, izkazan v glavi.

Človek, bitje, delujoče na temelju nagonov. In, v njem, srce kot »miselni organ«?!

Vrste izumirajo, nenehno. Višje razvite so med bolj ogroženimi.

Celo hinavščina, dvoličnost, etično nesprejemljiva podoba izkazovanja, izgubi svoj pomen, pri bitju, ki NE VIDI v vsebine, ki teh vsebin NI ZMOŽNO prepoznavati, na načelni ravni, ki NI ZMOŽNO skozi celoto videti samo sebe; postane, preprosto, ena od podob »iznajdljivosti«, ki jih v svojem »boju za obstanek« izkazuje dobesedno sleherno bitje, ki lastnega življenja ne usmerja po poteh razuma, pač pa sledi izključno »zapisom«, ki mu jih je »narava« (za vse čase) vpisala med navodila, nagonom.

Upati ni greh, je zgolj – zgrešeno.

Bo noj poletel, nekoč, če bo začel dobro razgibavati (svoja) krila?
Bo mravlja segla do krošnje, kot žirafa, če bo redno vrat v nebo stegovala?
Bo psiček Pavlova začel uporabljati svoje miselne zmožnosti, in bo postal razumsko bitje, če se bo nekajkrat pripetilo, da, po zvonjenju zvonca, v posodi ne bo našel hrane?

Skorajda bi si upal trditi, da celo čudeži ne bi bili dovolj, da bi dosegli takšne spremembe naravnih danosti, nekih objektivnih dejstev, med katerimi je vsako zase z ustrezno logiko, vsebino podkrepljeno, z naravo samo, z njenimi zakonitostmi, potrebami, načrti.

Bo šimpanz vozil avtomobil, če bo ustrezen čas hodil na »tečaj varne vožnje«?
Sem slišal, morda, odgovor – da?

Čemu v (za nas, prav rado, ki smo »civilizirani«) t. im. »primitivnih okoljih« ne poznajo toliko (in takšnih) zapovedi, kakršne obvladujejo »razvitejše« človeško občestvo? Čemu v t. im. »primitivnih okoljih« nimajo težav z opredeljevanjem pojma »družina«, in ne poznajo »tolmačev«, ki bi jim razlagali, kaj to »družina« je, ter predvsem kakšna sme, celo mora biti, da je »dopustna«, sprejemljiva, »normalna«? So »oni«, tisti »primitivnejši«, dejansko tako zaostali, napram nam, »razvitim«, da si smejo dovoliti živeti kot živali? Ne nazadnje, če pomislim, so »oni« tisti, ki zares živijo kot živali, ali smo to mi?

Kako živijo, oni, »primitivni«?

Tako, da beležijo krepko manj psihičnih tegob, kot jih beležimo mi. Zaradi »stresnih situacij«, zaradi tempa, ki nas nenehno preganja?

Če je »stresna situacija« to, da moram zjutraj pravočasno vstati, se pravočasno žigosati (ob prihodu v službo) in del dneva (rutinsko, zvečine) oddelati tisto, kar so mi v oddelanje naložili; če je »stresna situacija« to, da gledam in se ne zavedam (dokler me neposredno ne »lopne« prek pleč); če je »stresna situacija« to, da je moje moštvo izgubilo tekmo… potem, ja, oni živijo manj stresno življenje. Če odmislim, na primer, razne »malenkosti«, to, denimo, da me lahko pri prvem koraku v gozd piči strupenjača, z dovolj močnim strupom, da mi niti zdravnik ne bi mogel pomagati (ko bi se nahajal bližje, in ne nekaj sto, morda celo tisoč kilometrov stran). Če odmislim, na primer, to, da lahko, med lovom, zamenjam vlogo z živaljo, pa namesto »lovca« postanem »plen« (nekemu jaguarju), ali pa lahko, preprosto in še bolj verjetno, utrpim poškodbe, ki mi jih bo povzročila ranjena, razjarjena, ogrožena žival, ki se bo pognala proti meni (ker jo neposredno ogrožam) in me nabodla na svoje rogove, poteptala s svojimi kopiti…). Če odmislim to, recimo, da nikoli ne vem, če bo moj lovski pohod uspešen ali ne, in ne vem, potemtakem, niti tega, ali bom imel kaj (če sploh) »na krožnik dati«… ja, če odmislim vse te »malenkosti«, ki jih povzroča dejanska odvisnost od samega sebe, od lastnih dejanskih (in ne tako kot pri nas, »socialno« usmerjenih »razvitih«, zgolj domnev-a-nih) zmožnosti, potem je njihovo življenje zanesljivo manj stresno, čeprav v resnici ni. Ampak…

Oni so tako »primitivni«, tisti, ki živijo v nekem pragozdu, da se ne obremenjujejo s stvarmi, ki NAM nekaj pomenijo, ki NAM pomenijo (če sem malo bolj konkreten) neke izkaze naše lastne »pomembnosti«, naše lastne »uspešnosti«, naše lastne (domnev-a-ne) vsebine! Njim »naše« stvari (denar, televizijski sprejemnik, avtomobil, pohištvo, obleka, stanovanje) ničesar ne pomenijo, oni ZNAJO živeti življenje, kot njegov sestavni del! Oni znajo jokati, in se izjokati, žalovati, in se izžalovati, a znajo tudi uživati ob sleherni malenkosti, skozi katero jim trenutek pove, da ni razlogov za strah in skrb (ker so siti, ker so zdravi, ker so vsi »na številu«, ker nihče ni poškodovan…), ONI so, preprosto, zgolj in samo to, kar so zmožni biti, so MISLEČ DEL NARAVE, so bitja, ki imajo večje zmožnosti od preostalih (v okolju), vendar ostajajo – realna bitja, in si ne predpisujejo ne božjih moči, ne zmožnosti, ki jih niso zmožni izkazovati (dokazovati), ker jih, preprosto, ne premorejo, pa samih sebe ne razglašajo za »viške stvarstva«, celo za (edina) razumska bitja na planetu Zemlja! Celo za tiste, ki imajo to pravico, da ves svet in vse na njem, ter vsakogar, »krojijo« po lastnih predstavah, željah.
Oni so (ker so realni, pa upoštevajo – čeprav podzavestno, na osnovi nagonov – objektivna, naravna stanja) dejansko krepko bolj razumno izkazujoča se bitja, kot smo to mi, ki zase menimo predvsem to, da smo sposobnejši, kot smo zares. Ker smo, »mi«, del človeštva, pa je, potemtakem, popolnoma »normalno«, da smo tudi del dosežkov človeka-razumnega bitja, čeprav pri njih, vsebinsko gledano, nimamo niti mrvice zaslug!

Če si predstavljamo trodimenzionalno, zgolj zaradi tega, da neko »ljudsko« v »realnost« spravimo, na razdaljo »enega koraka«, pa Gaussovo distribucijo na obeh skrajnih delih zlepimo skupaj, bi se dalo modificirati, rek, nekako takole:

Od genija do norca je en sam korak. Od norca do genija je – polje praznine.

Ni komentarjev:

Objavite komentar