Uvodoma:
kadarkoli o nečem ugotavljaš, o čemerkoli in o vsem, potemtakem tudi o
izkazovanjih oz. ravnanjih, takrat moraš
VEDNO DOSPETI DO VZROKOV tega nečesa, do tistega, pač, zaradi česar se
ta nekaj izkazuje tako, kot se! V kolikor tega ne narediš (ne dospeš do
vzroka), se ti lahko zadeva izkazuje – popolnoma napačno!
Zapisoval
sem že o »poštenosti« zaposlenih v gradbeništvu – leta so molčali, čeprav so
vedeli, da nadrejeni kradejo, in so molčali zato, da so sebi korist ustvarjali
(ko bi spregovorili, bi lahko ostali brez zaposlitve), potemtakem – če vidiš
nepoštenost, in o njej molčiš, takrat si v njej soudeležen, takrat jo, s svojim
molkom, omogočaš, takrat…
Takrat
NISI pošten, niti takrat, ko spregovoriš o njej, ker – nisi spregovoril zaradi svoje
poštenosti, pač pa zaradi tega, ker veš, da se ti nič več ne more zgoditi (če
boš spregovoril)!
»Šef je
dober. Resda krade, ampak tudi meni da.«
Banalen
primer, a zadosten, za to, da pojasnim, da ta, ki tako trdi – pojma nima o tem,
kaj je dobro, dobrota! Čemu? Preprosto…
Čemu
šef, ki krade, daje tudi svojemu (so)delavcu? Zato, in zgolj zaradi tega, ker
ve (ta šef), da (so)delavec ve za njegove rabote, pa mu s tem, ko mu odstopi
del nakradenega – zapre usta! Torej mu daje samo radi tega, da bi sebi
zagotovil varno krajo, kajti – ko (so)delavec NE bi vedel, o šefovem početju,
potem mu šef tudi ničesar ne bi dal!
NN: Mi
smo dobri. Zadnjič sem peljal nabito poln avtomobil robe na Rdeč križ.
J:Res?
Lepo, res lepo. Kako pa ste prišli do tega?
NN: Ah,
veš, že leta smo imeli v omarah cel kup oblačil, ki so bodisi prevelika, bodisi
premajhna, bodisi jih nihče, zaradi nekih svojih razlogov, ne nosi, so samo
odveč, pa prostor zasedajo, in že leta tlačimo ostale zadeve, v te omare, pa
smo se odločili, da naredimo temu konec, in se znebimo teh odvečnih zadev.
Sedaj lahko svoje obleke lepo zlagamo, v te omare, imamo več kot dovolj
prostora zanje.
J: A,
pomeni, da ste redčili vsebino omar…
NN: Ja,
pa da ne bi v smeti vrgli, smo rekli morda-pa-komu-prav-pride, pa sem na Rdeč križ
zapeljal.
J:
Lepo, zelo lepo, od tebe, od vas, samo, veš – pri tem ni najbolj hvaležno
govoriti o dobroti, ker je ta dobrota (pa še to celo samo MORDA!) omejena samo
na to, da si neko dodatno razdaljo prevozil, pa, namesto, da bi v zabojnik
vrgel, si v zbirališče odpeljal. In tako ne potrebujejo ti, ki so v stiski, in
itak po smetnjakih brskajo, iti po te zadeve v zabojnik, pač pa gredo v zbirni
center.
NN: Ne,
ne, ti pa sploh ne razumeš…
Poglejmo,
kdo zares – ne razume!
Kaj je
VZROK tega, da je neka roba dospela na Rdeč križ?! Želja po tem, da bi nekomu
pomagal, ali, morda – želja po tem, da se znebiš nekega bremena,
neke robe, ki ti gre že dlje na živce, zaradi nje ne moreš nemoteno dospevati
do oblačil, katere sicer uporabljaš?! TO, slednje – tvoj problem je bil tisti
dejanski razlog, vzrok, za to, da bodo do konkretnih oblačil neki drugi prišli,
in – ko tega tvojega problema ne bi bilo, takrat bi ti, drugi – ostali brez teh
oblačil (ker jih ti, preprosto, ne bi dal stran)!
Pomeni,
da te je vodil, pri ravnanju, tvoj problem, in ne tvoja želja po pomaganju!
Ko bi
bili zares, »vi«, dobri…
Si
odpeljal, tja, v zbirni center, tudi nek del tistih oblačil, katere sicer
uporabljaš? Pa jih imaš več, na zalogi, da ni potrebe po tem, da bi pralni
stroj vsak dan pral, ali pa zgolj zato, da se zmoreš bolj pestro oblačiti…
Ko bi
bili zares, »vi«, dobri…
Ti je padlo
na pamet, da bi šel, brez vsega, na Rdeč križ, tam povprašal, kaj potrebujejo,
pa šel v trgovino, kupil to, kar potrebujejo, in jim odnesel?!
V
takšnih primerih bi namreč bilo vodilo tvojega početja tisti
ŽELIM-NEKOMU-POMAGATI, in v takšnem primeru, ko bi si dejansko od »lastnih ust«
(od)trgal, bi bilo moč govoriti o neki, dejanski, dobroti! Tako pa, ko si se
zgolj odvečnega znebil, pa, namesto, da ga do zabojnika zapelješ, do zbirnega
centra zavil, tako pa je moč govoriti samo o tem, da si reševal, in rešil, neko
svojo težavo! In si bil za to reševanje celo tako »dober«, da si malo več časa
porabil, pa za (dodaten) liter goriva dal. Pa še to – zato, da sebi poveš, kako
si dober, pa da si, vsaj malo, vest olajšaš, pa da te, morda, celo nekdo,
zaradi tega, (po)hvali.
Bentiš,
na koncu se izkaže, pri takšnih »dobrotah«, da so s kupom osebnih interesov
pogojene…
Ni komentarjev:
Objavite komentar