Težave
same po sebi ne obstajajo! Vedno se pojavljajo v odnosu nekoga ali nečesa do
nekih objektivnih stanj. V nezmožnosti, tega nekoga ali nečesa, da bi ta stanja
bodisi obvladal, bodisi zaobšel.
Če
zapišem drugače, potem zapišem, da težave ustvarjamo sami, sami si jih
porajamo. Pa je skrajno nerodno, takrat, kadar si porajaš neka stanja, ki se v
podobah težav izkazujejo, in je še bolj nerodno takrat, kadar iz teh stanj sam
ne zmoreš najti izhoda, pač pa, nasprotno – dlje kot se nahajaš v takšnih stanjih,
večje so težave, ki (ti) zaradi tega nastajajo. Potemtakem je vse večji tudi
razkorak med željo po iti iz težav, na eni strani, in nemočjo za kaj takega, na
drugi. Zaradi navedenega niti ni tako težko sklepati, da – dlje kot se nahajaš
sredi težav, večje je tudi nezadovoljstvo, prav zaradi tega porojeno.
Težave
torej poraja naša nezmožnost soočanja z dejstvi, zato je zadeva sila nerodna,
zapletena, takrat, kadar se, nezmožen soočanja z dejstvi, podaš reševati
težave, kajti tudi težave so dejstva!
Ni za
rep privlečena trditev, če zapišem, da je pri psihičnih in duševnih okvarah
oziroma boleznih že samo obstajanje – velika težava! Tudi takrat, ko so za to
obstajanje zagotovljeni vsi potrebni predpogoji, pa se, denimo, ni potrebno
spraševati o tistem »od kod naj vzamem«, ali »s čem bom plačal«, kajti v teh
primerih obstaja neka konstantna (in vsaj, najmanj) razdvojenost, znotraj
istega telesa, razdvojenost, ki ni zmožna iskati nekih srednjih poti, nekih
kompromisov, pač pa ločuje samo med »belim in črnim«, »svetlim in temnim«,
skratka, samo neke, med seboj izključujoče se zadeve ji pridejo v poštev.
Življenje pa ni zgolj ena ali druga skrajnost, pač pa je, nasprotno, nekakšna
zmes, mešanica, tako belega in črnega, kakor svetlega in temnega. Pa ko svetlo »kupiš«,
z njim tudi »temno« prejmeš.
Kakopak,
v vsakem normalnem (brez navednic, ker NE mislim na običajnost, pač pa na
raz/umskost) obstaja nenehno merjenje, nenehno spraševanje, nenehno izbiranje,
v podobah iskanja nekih lastnih ravnanj, ki bodo zdaj eni, kdaj drugič pa drugi
strani dajala prednost, pri čemer, ja, absurd, a je dejansko stanje, zmore
razumsko bitje odreči se lastni neposredni prednosti, in to naredi izključno
radi tega, ker v okviru svojih pojmovanj ne/dopustnega izkaže pravico –
moralnemu! Pri čemer, dodaten absurd, zaradi takšnega načina obstajanja, taisto
bitje ne čuti nezadovoljstva, kajti zaveda se, da so mu vrednote krepko višje,
kot mu je neko lastno ugodje, pa do le-tega dospeva na posreden način – z (samo)odpovedjo
nekemu neposredno doseženemu ugodju dospem, posledično in posredno, do drugega,
vrednejšega mi ugodja, ker vem, da sem pravilno ravnal!
Hudič
je, kadar se psihično ali duševno, ali pa oboje, obolelo bitje poda, samo, po
lastnih »presojah«, v razreševanje težav, katere samemu sebi povzroča, in
katere ga pestijo. Razkorak, ki poraja nezadovoljstvo se povečuje, navkljub
vsem trenutkom, v katerih zmore, z določenimi mašili, dospevati do občasnega,
kratkotrajnega »zadovoljstva«, bolj praznega, nevrednega, kot ne, pa v bistvu
takšna oseba ne počne ničesar drugega, kot da samo sebe potiska vse globje in
globje, v vse večje težave, znotraj katerih zmore, niti ne tako težko, priti
tudi do stanja, v katerem (temu bitju tako izkazujoča se) brezizhodnost vodi do
tega, da skuša prekiniti lasten fizičen obstoj.
Ni komentarjev:
Objavite komentar