sobota, 15. april 2023

Đole, moj Đole!

Postojala je, nenapisana, neka lista, u mojim željama, u mojim nadanjima, čak snovima, lista osoba, koje sam želeo upoznati. I od svih, koji ste se našli na toj listi, jedini si ti, kojeg nikada ni sresti nisam smeo. A nadao sam se tome, svaki put, kad su me pozvali u Vojvodinu, na neka tamošnja zbivanja…
 
Da si imao drukčiju ženu, takvu, koja bi znala barem čuti jezik, tvoj i moj, sreli bismo se. U to sam ubeđen! Sreli bismo se tada, kad sam razgovarao sa jednom hladnom, praznom, formalnom osobom, koja, kao što rekoh, nikada neće moći razumeti naš, tvoj i moj, jezik, tada, kad sam pozvao zbog mog prevoda tvoje Prve ljubavi. Sreli bismo se, da si imao ženu, koja bi naš jezik barem mogla čuti.
 
Pratio sam te od tvojih prvih nastupa dalje. Kupovao i slušao tvoje ploče. Prevodio tvoju knjigu (u tome stadoh, na jednom delu puta, znavši, da od prevoda ništa neće biti, da su ovi ovde previše »fini«, da bi ih »južna posla« interesovala).
 
Kroz pesme si mi pričao o sebi. I, verovao ili ne, i o meni. Pevao si ih, većinom, onima, koji nisu u stanju razumeti to, o čemu u svojim stihovima pričaš. To bi mi bila, možda, jedina zamerka, al' – pobogu, od nečega si i ti morao da živiš!
 
Da, Đole moj, sretao sam neke, među kojima su bili i oni, koje se nisam usudio na svoju listu staviti, al' su se ipak snašli u četiri oka sa mnom. Sreo sam neke, koji su, govoreć tvoj jezik, činili vrh srpske poezije, literature. Moj, meni značajan vrh, ne zvaničan neki »vrh«. Naravno, sreo sam i one sa slovenačkog područja, ali…
 
Jedini si, Đole, koji si moju listu neispunjenom uradio, pa joj time i vrednost primetno smanjio. Mada – ja tebe poznajem, čak te i mogu živeti, i tebe, i tvoje reči, melodije, misli.

Ni komentarjev:

Objavite komentar