ponedeljek, 24. julij 2023

Malo po malo, je nekaj ostalo…

Kadar sem zelo utrujen, takrat, običajno, ne morem spati. Ko pa me, ob utrujenosti, še vse boli, takrat pa že misel, moja, na spanje sodi na področje znanstvene fantastike. In sinoči sem bil dobesedno crknjen, hrbet, roki in nogi pa so svoje zgodbe pripovedovali, tako da prek minule noči niti ene minute nisem mogel (za)spati…
 
Zjutraj sem, znova, zastavil s košnjo. Priznam, na začetku sem nekajkrat pomislil, da bi koso pospravil, si odredil celodnevni počitek, a ko so se mišice ogrele, je zadeva stekla, čeprav…
 
Danes nebo ni tako zaščitniško, v odnosu do mene, kot je bilo včeraj, ko je bilo celo dopoldne oblačno. Ne, danes se izkazuje v popolnem kontrastu, sonce konkretno tolče po mojem bregu, pa sem mu, nekaj po enajsti, po štiriurni košnji, ubežal. A mi je uspelo v tem času vsaj zgornji del pod hiško pokositi, in tisto polomljeno, poleglo vejo-deblo figovca odžagati, oklestiti, razžagati in v sušenje pospraviti…
 
Ostali sta mi še dve terasi, nadgozdni plato ob njiju in tri nabrežine, med njimi tisti dve pasji, dolgi, visoki, predvsem pa strmi. K njim se bom vrnil nekoliko kasneje, ko vročina vsaj malo popusti. Pa tudi, če samo za uro, potem za uro, bolje kot nič. Itak imam samo še slaba dva litra mešanice, kar, domnevam, še zdaleč ne bo dovolj, obenem pa se mi danes ne da v dolino, po bencin, imam za jutri nabavo v mislih…
 
Ko sem se tuširal, sem razmišljal, če bi se lotil pospravljanja zgornjega dela hiše. A sem misel odmislil, dva dneva nestanovitnega vremena, po vsej verjetnosti deževnega, sta pred vrati. Potemtakem je bolje, da vsaj nekaj ur počivam, nove moči nabiram. In bom pospravljal in plel jutri in pojutrišnjem, dočim bom četrtek, ki naj bi bil suh, namenil košenju tistega, česar popoldne oziroma zvečer ne bom uspel dokončati. V petek pa bo itak Malo tu, in se bo ves teden vrtel po njenih, pravzaprav po najinih notah.
 
Med današnjim delom sem uspel, vsaj na zgornjem delu, ugotavljati posledice ujme, ki je nekaj dni nazaj tu besnela. Dve brajdi je veter občutno povesil, tretjo načel. In bi mi prav prišlo, ko bi mi še dve roki zrasli, kajti samo s parom je sanacija neizvedljiva. Trte so velike, težke, že držati jih en sam ne zmore, kaj šele pritrjevati jih, ob tem, na novo ogrodje. Razen, ko bi jih korenito »sfriziral«, česar pa v času njih intenzivnega delovanja niti slučajno ne mislim početi. Sosede pa nerad obremenjujem s svojimi težavami…
 
V bistvu jih imam samo štiri, dva stalna, dva vikendaša. Prvi od stalnih je starejši od mene, in ima prav tako veliko zemljišče, in vinograd, pa ima že pri sebi dovolj dela. Drug je krepko mlajši, a je zgrešil mesto bivanja, glede na to, da mu delo z zemljo, ali na zemlji, ne diši najbolj. Vikendaša pa – že itak obdobno prihajata, in imata, takrat, s svojim več kot dovolj za početi…
 
Bodo morale počakati, brajde in trte, na kasnejšo jesen. Takrat bo prijatelj do konca okreval, po zlomu roke, domnevam, obenem pa imava že prakso, sva lani neko brajdo »na noge postavila«, po tem, ko je malodane vse grozdje kar precej časa v travi zorelo. Ja, veter, sin neba, jo zna zagosti…

Ni komentarjev:

Objavite komentar