četrtek, 27. julij 2023

Pred izhodom

V prizadevanjih za lepši svet, sem gršega spoznaval. Pa mi ni ostalo drugega, kot da ga v zakup vzamem, natanko takšnega, kakršen je, češ da bom s tem sebi življenje umiril, si ga, na nek posreden način, olajšal, morda za kanček celo polepšal…
 
Ob tem nisem ostal nem, nasprotno, prizadevno sem kazal, marsikdaj povsem neusmiljeno, na tisto, česar znotraj človečnosti sploh biti ne bi smelo, tako na ravni posameznika, kakor na ravni skupnosti teh posameznikov, in nikdar mi gradiva ni zmanjkalo. Pa sem bil praviloma deležen negativnih odzivov, nekega mene-ne-sprejemanja, zavračanja, celo obtoževanja, in sem le tu in tam na nasprotja naletel, v katerih sem oporo začutil, in vzpodbudo za tisti vztrajaj-naprej…
 
In podobno, kot se mi je dogajalo v okvirih tega maksi sveta, se mi je tudi v okvirih mojega, samo mojega, mini sveta. Tistega dela prostora in časa, v katerem je ob meni smel biti le tisti nek redek, za katerega sem menil, da potrebne pogoje izpolnjuje, in se kot povsem ne-večinski izkazuje. In bolj kot sem si za lepše, boljše prizadeval, bolj me je pričakalo grše, ne samo od želenega, pač pa tudi od videnega…
 
Pa mi tudi pri tem ni drugega ostalo, kot v zakup vzeti, in krčiti, pa spet krčiti… lasten mini svet, dokler se ni že tako skrčil, da iz njega pravzaprav nimam nikogar izgnati, in da ni nikogar ostalo, ki bi, sam od sebe, iz njega bežal. V »normalo«, pardon, v neko sivo, brezlično običajnost…
 
In sem se tako, z leti, in z desetletji, znašel pred krutim spoznanjem – v obstoječem, danem prostoru mi več nikamor ni bežati, umikati se, in edini izhod, ki se mi, vse bolj pri roki, kaže, je tisti, pri katerem za vselej vrata za seboj zapreš…
 
Svet je lep, živeti je lepo. Velikokrat, prevečkrat že slišal. In povsem dovolj, da se sprašujem: je z mojimi ušesi nekaj narobe, pa slabo slišijo, ali, morda, z možgani, ki pričakujejo tisto, kar je, načeloma sicer izvedljivo, a v praksi, dejansko, nemogoče?!

Ni komentarjev:

Objavite komentar