»Pozabi,
kar je bilo, raje glej na tisto kar pride.«
Potemtakem
bi se dalo »modrost« iz zapisanega nasveta razumeti tako, da je vse minulo
nepomembno, če naj bi ga odmislil, da je pomembna samo bodočnost.
In bi
se dalo razumeti tudi tako, da je minulo dobesedno potrata nekega časa, saj
šteje samo tisto, kar pride… in kar tudi, hitro, postane kar-je-bilo,
preteklost…
Pravijo,
da se na izkušnjah učijo. Mimogrede, tudi šola je izkušnja, in tudi skozi
šolanje do neštetih izkušenj dospevaš…
Če
znaš, nekaj, karkoli, potem si se tega (na)učil v preteklosti, v taisti, katero
naj bi pozabil, ker je bila, in je nikoli več ne bo. In tudi to, česar si se
(na)učil, bi moral pozabiti…
Praviloma
tak napotek, kar zadeva učenja, sploh ni potreben – nimajo česa pozabiti, vsaj
pomembnejšega ne, ker se ničesar, pomembnejšega, tudi naučili niso. Tudi zaradi
tega bo bodočnost »prišla«, sama od sebe, kakopak, takšna, kakršna, pač, bo… čeprav
v odvisnosti od njih ravnanj, neposredno pogojena z njihovo bebavostjo, ki svet
»izboljšuje«…
Ena
sama stvar je, ki vedno pride, ne meneč se za tvoja prizadevanja – konec, smrt.
In vse
so stvari, ki pridejo same od sebe, ne meneč se za tvojo voljo – v živalskem
svetu, v svetu nagonov.
Človek
deluje na okoliščine, zavestno, hote, z namenom, da jih spreminja, sebi v prid,
potemtakem tudi tako, da lastnih pogojev bivanja (denimo neke »narave«) ne
slabša, ne uničuje.
V
kolikor na nekaj deluješ, v kolikor nekaj spreminjaš, potem prav nič, razen
konca, ne pride samo od sebe, pač pa v odvisnosti od tvojih prizadevanj, obenem
pa ničesar, kar je bilo, ne pozabljaš, kajti – ko bi, potem bi se ti preteklost
kot povsem brezvredna izkazala, sproti bi jo pozabljal, iz nje se ničesar ne bi
mogel naučiti.
Kako bi
veljala neka moralna podoba, tisto, čemur pravimo, na primer, čast, tam, kjer
je minulo povsem nepomembno, celo pozabe vredno?! Tako, kot deluje, takrat, na
primer, ko drek splava na površje, in postane »gospa«, in »gospod«?! Čeprav, še
vedno, drek ostane…
V
kolikor bom pozabljal tisto, kar je bilo, takrat se mi to kar-je-bilo utegne
tudi v bodočnosti ponavljati! Obstajajo namreč zadeve, imenovane zakonitosti,
po teh zakonitostih se vse izkazuje… obstajajo neke silnice, in tudi po njih
vse poteka, pa – dokler slabo uspeva, na neki svoji silnici, do tedaj nima
potrebe, da bi jo spreminjalo… okoliščine obstajanja se resda spreminjajo,
pogojene s časom, a so te spremembe, če izključimo neke butaste posege »človeštva«
in ločeno vse ostalo obravnavamo, tako majhne, na daljše obdobje razporejene,
da jih v času nekega posamičnega obstajanja tudi zaznati, praviloma, ni moč,
potemtakem – če nekaj obstaja, takšno, kakršno je, v polni odvisnosti od
okoliščin, takšnih, kakršne so, potem… to nekaj niti teoretično ne more
računati na to, da se bo njegovo obstajanje v bodočnosti kakorkoli razlikovalo
od njegovega obstajanja v preteklosti, potemtakem, bi bilo logično sklepati, od
bodočnosti ničesar novega, boljšega ne bi smelo pričakovati, in bo edina dejanska
sprememba, ki jo bo prinesla – konec, smrt…
Ko bi
pozabil, kar je bilo… bi popolnoma enake napake počel, kot sem jih nekoč; bi
imel kopico »prijateljev«, in ne bi zgolj pri nekaj prijateljih ostal; bi mi
eni in isti, s svojimi nečednosti, iz dneva v dan, in tudi v bodočnosti,
popolnoma enake udarce zadajali, kot so mi jih nekoč; bi, pač, ničesar ne
naredil, za to, da bi karkoli spremenil…
Res je,
»sveta« posameznik nikoli ne bo mogel spremeniti, ne bo mogel spremeniti nekih
zasnovanosti, posledično nravi, izkazovanj, vendar – vedno zmore spremeniti
lasten odnos do okolja, vedno zmore to okolje spoznavati, na osnovi spoznanega
graditi zidove, celo obzidja, tam, kjer se to kot potrebno izkaže, in puščati
vrata odprta tistim, vse redkejšim resda, ki so teh, odprtih vrat vredni; vedno
zmore, in to prav na temelju tistega, kar naj bi pozabil, stremeti k temu, da
bo vsaj v nekem svojem, v materialnih podobah skromnem, majhnem svetu, zmogel
živeti skladno z lastnim vedenjem, poznavanjem, vrednotenjem…
Ne pozabljam,
ničesar, kar je bilo. Niti tistega ne, česar mi sploh odpuščati ni potrebno,
ker do zamere nisem prišel (ga hranim v spominu, za vsak primer, ko bi se
utegnilo ponavljati, in spregovoriti tudi o neki trajnejši svoji naravnanosti,
potemtakem tudi o tem, da pa bi bilo, enkrat, kljub vsemu, vredno tudi
zameriti, in razmisliti o ne/odpuščanju), kaj šele tistega, za kar bi si
določeni, morda, celo odpuščanja hoteli, a ga niso vredni, niso do njega
upravičeni, obenem pa bi, s temi odpuščanji, tako v moj svet posegli, da bi
začeli brisati ločnice, po katerih živim, ko slabo, zlo, nemoralno… razlikujem
od dobrega, pravilnega, moralnega… potemtakem bi, če poenostavim, s tem, ko bi
pozabljal tisto, kar je bilo, tudi mene naredili sebi popolnoma – enakega! Brez
slehernih ločnic, pomislekov, zadržkov, in z »vrednotami«, značilnimi zanje.
Samo
nagoni, samo ne-(raz)umskost, samo žival si sme dovoliti ta luksuz, da
pozabi-kar-je-bilo, pri čemer – tudi uradno prepoznana žival določene zadeve,
minule, ohranja v spominu, v nasprotnem se ničesar ne bi naučila, iz
doživetega, in bi si z ničemer, zaradi tega, ne olajšala svoje bodočnosti!
Ni komentarjev:
Objavite komentar