Če te
kdo lahko tepe, na skrajno učinkovit način, potem to zmorejo tisti – katere imaš
rad!
Vsak
njih udarec te bolj (za)boli, kot te (za)bolijo udarci stotih drugih. In te v
razmišljanje sili…
V
kolikor so ti udarci po »nerodnosti« zadani, nepremišljeni, redki in slučajni… potem
jim, četudi bolijo, oprostiš. Jih razumeš, vedoč, da se tudi sam zmoreš
prenagljeno, povsem nehote, nevede izkazati.
V
kolikor so ti udarci stalnica, praksa, povsem običajna, v kolikor se brez njih
sploh ne zmore izkazovati, tisti, katerega imaš rad… potem se povprašaš, če si
tvojega imam-te-rad sploh zasluži! Kajti svojega imam-te-rad/a do tebe ne
izkazuje, z udarci, z bolečino tega namreč ni moč početi!
V prvem
primeru, ko so udarci posledica neke prenagljenosti, predvsem in tudi šibkosti,
nemoči tistega, ki udari, takrat (za)bolijo tudi tistega, ki jih izkaže! Jih
obžaluje, se zanje opravičuje, jih sebi kot nedopusten greh pripiše. In skuša,
v bodoče, povsem drugače ravnati.
V
drugem primeru… so ti udarci, pač, stalnica, so pričevalci o tem, da v tistem,
ki udarja, ene same trohice imam-te-rad/a ni! Pravzaprav ene same trohice
imam-kogarkoli-drugega-rad/a ni, kajti tisti, ki brez obžalovanja udarjajo,
zgolj sebičnost premorejo, in zmorejo imeti zares radi samo, izključno – sebe!
Potemtakem se ti kot nevredni tvoje naklonjenosti izkažejo.
Kako,
za vraga, bi lahko imel rad sebičnost, ko pa le-ta zgolj svojo rit časti?! Jaz
pa, kadar imam nekoga rad, ne maram njegove riti, pač pa tisto, kar se v njem
nahaja, njegovo dušo, srce!
Kako,
za vraga, bi lahko imel rad sebičnost, ko pa le sebičnosti, lastni enaki,
ustreza, prazna, ničeva, smrdljiva?!
Kako,
za vraga, bi lahko imel rad sebičnost, ki enega samega zadržka ne pozna,
takrat, kadar sebi išče, celo terja?! Saj nisem žival, da bi mi živalskost
ustrezala!
Preveč
udarcev sem prejemal, da bi brezpogojno v ljubezen verjel. Ne, ne, daleč od
tega, nisem med tistimi, ki se o njenem obstajanju sprašujejo, vem, da obstaja,
obenem pa vem tudi to, da jo sila redko zmoreš najti. Če imaš takšno srečo,
seveda, ker boš prej zadel glavni dobitek na loteriji…
Pravijo,
da ima ljubezen moč. In to trdijo celo tisti, ki je niti poznajo ne! Ni vsak
biti-skupaj ljubezen, ha, večinoma je le biti-skupaj, in laganje o nečem, česar
ne poznaš, zares ne živiš!
Da, ima
moč, in to kakšno! Takšno moč, ki vsa odstopanja preprečuje, ki že ob najmanjši
misli na neko sebično ravnanje, lastno, zadržke poraja, dovolj močne, da tega
ravnanja ni. Takšno moč, da v skupnosti ne iščeš, sploh ne potrebuješ nekega »po
svoje«, pač pa izključno po željah, potrebah skupnosti živiš, kot, nič več ali
manj, njen del, del, ki skozi zadovoljstvo skupnosti tudi do svojega dospe.
Ima
moč, vem, jamčim, da jo ima, le – rad bi bil te moči tudi deležen, rad bi jo
izkusil, pa čeprav vem, da do tega nikoli ne bom dospel! Razen…
Razen v
primeru svojih čičkov, marsikaj bi naredili, marsičemu svojemu in po-svoje bi
se odpovedali, ko bi jih za to prosil, ko bi se zavedali, da bi meni bolje naredili,
čeprav…
Ne,
zares ne, ne bi mi bolje naredili, kajti tudi jaz imam njih rad, pa – čeprav sem
se, v mnogih ozirih, odpovedoval svojemu življenju, za tiste, katere imam, ali
sem jih imel, rad, tega od drugih ne pričakujem! Ne želim, da se kdorkoli odpoveduje,
čemurkoli, zaradi mene, sprejemljivo mi je samo samo-odpovedovanje, porojeno iz
potrebe nekoga drugega, da se odpove, sebi, v moj prid, v najin, naš, v skupen
prid! Sprejemljivo mi je zgolj samo-odpovedovanje, s katerim se nekdo želi, in
mora izkazovati, ker drugače ne zmore svojega rad/a-te-imam živeti! Vse
izprošeno, vse izberačeno… je samo izprošeno, izberačeno, vrag vedi iz katerega
razloga udejanjeno!
Kadar
od nekoga pričakuješ, da ti bo ugodil in ugajal, da bo tvoje potrebe upošteval,
tvoje želje izpolnjeval… takrat ne govori o tem, da imaš tega nekoga rad/a!
Rad/a imaš namreč samo sebe, ničesar, nikogar drugega.
Kadar
se nekdo trudi, sam od sebe, biti ti v ugodje, v ugajanje, in kadar tega ne
sprejemaš, pač pa ugodje, ugajanje obeh, ali vseh, ki skupnost tvorijo, iščeš,
skušaš ustvariti… in kadar je zadeva obojestranska, vsestranska, recipročna,
ja, takrat šele, takrat samo lahko govoriš o obstajanju dejanskega, nesebičnega
rad-imeti-drugega! Kadar se vsakdo znotraj nekega rad/a-te-imam svojim
pričakovanjem odpoveduje, da pričakovanja drugega uresniči, in kadar ta drug,
namesto izpolnitve lastnih, izpolnitev pričakovanj skupnosti išče!
Te
lahko imam rad, obenem se ti lažem, te goljufam, se ti izkazujem na vse mogoče
načine, in predvsem tako, da s svojim izkazovanjem zgolj o
imam-rad-sebe-in-svoje-interese govorim?!
Te imam
lahko rad, če te z zadolžitvami obremenjujem… namesto, da bi te razbremeniti
hotel?!
Te imam
lahko rad, če mi je TV program ljubši od tega, da bi svoj čas s teboj
preživel?!
Te imam
lahko rad, če mi je v večji užitek svoj čas preživljati v tvoji odsotnosti, »po
svoje«, in kakor meni prija, izključno meni?!
Ne vem,
obči pravijo, da je tudi to ljubezen, jaz trdim, da je zgolj farsa, laž, ki o »ljubezni«
govori.
V
najinem ne potrebujem svojega, je najino več, je sestavljeno iz tvojega in iz
mojega! Samo obstajati mora, in poprej mora obstajati tudi nesebičnost.
Da,
udarci. Običajna zadeva v svetu živali, povsem običajna! Tam, kjer pa človek
živi…
Če te
udarim, in to popolnoma nehote naredim, z neko besedo, z nekim svojim
ravnanjem, potem bo ta moj udarec bolj mene bolel, kot zmore boleti tebe! In si
ga nikdar odpustil ne bom, ne, do konca me bo moril, me razjedal! In če temu ni
tako… potem se, očitno, tak udarec ne dogaja v svetu človeka!
Ne
maram tistih, ki tepejo, se celo s tepežem redno izkazujejo, brez slehernega
pomisleka, kaj šele obžalovanja! Ne maram, in jih ne morem imeti rad. Kadar se
z nekom želim pogovoriti, moram to početi v obema sprejemljivem jeziku, in ti,
ki tepejo, naj bi tudi enako poslovali, pa – naj se pogovarjajo s tistimi, ki
tudi udarce delijo, in brez njih, brez svoje sebičnosti sploh obstajati ne
morejo!
Ni komentarjev:
Objavite komentar