petek, 30. december 2016

Enakost, enakovrednost, enakopravnost... blablaizem



Trdijo, da Narava (in/ali “bog”) ustvarja enaka, enakovredna, enakopravna bitja. Potemtakem bi se morala enakost, enakovrednost, enakopravnost v Naravi tudi izkazovati, bi jo bilo treba videti (da bi bil njen obstoj dokazljiv)! Zastavim s primerom iz uradno opredeljenega živalskega sveta...

Volkovi (lahko pa razmišljaš o katerikoli drugi vrsti, kajti VSE poslujejo na povsem enak način, kakršnega izvajajo volkovi). Skotijo se enaki, a le NAČELOMA enakovredni in enakopravni. Enakost je pri volkovih izkazana v njih značilnostih, torej vsebinskih opredelitvah, po katerih so vsi volkovi mesojede živali (čeprav so to le neposredno, kajti posredno uživajo tudi rastlinske tvari - takrat, ko je na jedilniku želodec uplenjene živali... in drobovina je, pri zvereh, vselej tisti del plena, ki ga najprej požrejo); vsi živijo v okviru krdela (torej imajo sobivanje nagonsko opredeljeno... in se izven krdela znajdejo le tisti posamezniki, s katerimi je “nekaj narobe” - običajno zaradi tega, ker si znotraj krdela ne zmorejo izboriti ustreznega položaja, pa bodisi sami zapustijo skupino, ker se ne zmorejo sprijazniti s svojo podrejeno vlogo... bodisi so iz skupine izgnani, s strani vodečih samca in samice... bodisi so “le” številčni presežek v okviru konkretne sorodnosti z ostalimi člani krdela, in jih Narava sama usmeri v iskanje nekega drugega krdela, in s tem prepreči “mešanje sorodstvene krvi”, posledično degeneracijo... in izven krdela trajno ostanejo le tisti, ki se ne zmorejo vklopiti v neko novo volčje okolje oziroma jih neko novo volčje okolje ne sprejme - v bistvu gre za eno in isto stvar, le da je zapisana z dveh zornih kotov); vsi “tulijo v Luno”; vsi imajo glavo, trup, štiri tace, rep... in to je VSA ENAKOST, ki jo volkovi premorejo (da, zavedam se dejstva, da imajo, načeloma, volkovi tudi zobe, jezik, oči, zavedam se, da se na enake načine izkazujejo skozi igro in/ali delo in/ali “urejanje družbenih razmerij”, pa še bi se našlo, vendar menim, da je zapisano povsem dovolj za razumevanje tega, kar skušam pojasniti). In so si med seboj povsem enaki, v izhodišču, pa čeprav so med mladiči vidne razlike npr. v velikosti...

Pomeni, da so si volkovi enaki le po danih opredelitvah (vrste kot take). In od tod naprej se njih enakost - PRENEHA! Nekateri so bolj iznajdljivi, pa več sesajo, bolje napredujejo, hitreje rastejo, postajajo močnejši... nekateri se tudi kasneje izkazujejo v večji spretnosti, zagnanosti, vztrajnosti... pa celo med volkovi pride do NEenakosti (zaradi česar imajo sobivanje urejeno v podobi povsem hierarhičnih odnosov, in so tisti zmožnejši na/pri vrhu družbenega ustroja, tisti, ki je najmanj zmožen, tisti pa je nekje na dnu, pri repu.

In, da ne ponavljam, zapišem, da je zlahka moč (iz prejšnjega odstavka) ugotoviti tudi to, da so volkovi enakovredni le ob skotitvi (in kasneje niso več, ker si, na temelju izkazovanih zmožnosti nekateri izposlujejo ugodnejše pogoje, drugim pa to ne uspe), zaradi česar tudi niso enakopravni (in je jasen “vrstni red”, po katerem med njimi poteka vse, od hranjenja, do odločanja). In - kamorkoli boš pogledal, v uradno opredeljen živalski svet, POVSOD boš videl, da obstajajo tisti vodeči, in tisti (vodečim) sledeči!

Povsem enaka dejstva obstajajo tudi v “dvonogem svetu”, v obeh vrstah, nagonski, večinski, in razumski, manjšinski: rojevamo se zaznamovani z enakimi značilnostmi (vrste), medtem ko je vse ostalo, naknadno, le posledica - izkazanih zmožnosti! Zmožnejši bo malo “bolj enak, enakovreden, enakopraven”, nezmožnejši pa malo manj.

Absurd, pri vseobčem zatrjevanju o enakosti, enakovrednosti, enakopravnosti je prav v tem, da taisti nagonski svet, ki se sklicuje na enakost (takrat, kadar se znajde v položaju “manjše enakosti” torej neenakosti, in ugotavlja, da je neupravičeno na slabšem od ostalih), zlahka pozabi na to enakost takrat, kadar zmore imeti več od ostalih, torej takrat, kadar mu je dano pridobivati izkaze “veljavnosti”, kadar zmore goltavo hlastati po materialnih dobrinah (po vseh tistih “simbolih” družbene pomembnosti, od količine hrane, prek imetja telefona-televizorja-avtomobila, do obiskov-javnih-prireditev-na-katerih-me-bodo-vsi-videli in do - opredmetenih “potrdil” domnevne osebne veljave, raznih šolskih izkazov, priznanj-za-veščega-gasilca... in jim je sila pomembno celo to, primer bebavosti, na primer, da taisti osebi, kateri zmorejo neposredno čestitati/voščiti, svoje želje sporočajo prek medijev - da bodo ja vsi slišali, kako smo dobri, kako radi imamo osebo, kateri čestitamo/voščimo)...

Ni komentarjev:

Objavite komentar