Reklamirati, beseda, termin, ki izkazuje, s svojim
tozadevno dvojnim pomenom, povsem nelogičen pristop k tvorbi jezika...
Dejstvo, tujka reklama (tej tujki še najbolj ustreza
beseda “oglas”) zmore kar povleči k lastni izpeljanki, in zapopasti obliko
“reklamirati”, ter izhajajoče sklepanje, da “reklamirati” pomeni - oglaševati,
izvajati reklamo, vendar...
Reklamacija je “ugovarjanje nečemu”, je posredovanje
kritike (negativne), pritožbe na neko zadevo, na nek izdelek, in kadar izvajam
to reklamacijo, takrat - reklamiram! Potemtakem bi bilo moč naslovni stavek
razumeti na način, da se podjetja samim sebi pritožujejo zaradi lastnih
izdelkov... in bi bilo takšno pojmovanje, domnevam, skrajno nelogično, celo
butasto... a je, grozljivo, stavek zapisan v smislu “podjetja oglašujejo svoje
izdelke”...
Reklama ( = oglas), je način, s katerim ponudnik
pridobiva morebitne kupce. Ponudnik razglaša, oglaša, oglašuje določene
podatke, značilnosti, za katere je prepričan, da njegovemu izdelku dajejo
prednost pred ostalimi. Lahko, če uporabljamo tujke, zapišemo, da ponudnik
propagira (izvaja propagando) določeno svojo ponudbo... od tod tudi “služba za
propagando” ( = služba za oglaševanje - IN NIKAKOR SLUŽBA ZA REKLAMACIJE!!!).
Če nadaljujem, potem ugotovim, da sodobno pojmovanje
besede “reklamirati” sporoča/izkazuje dve povsem NASPROTUJOČI SI vsebini, pa, v
naslednjem koraku, ugotavljam, da takšno dojemanje posameznih terminov nikakor
ne poenostavlja komunikacije, pač pa jo kvečjemu zapleta. In, znova - dvigam
čašo na račun novodobnih ( tudi jezikovnih) “strokovnjakov” (za zapletanje)!
Ni komentarjev:
Objavite komentar