torek, 27. december 2016

Podjetja reklamirajo svoje izdelke...



Reklamirati, beseda, termin, ki izkazuje, s svojim tozadevno dvojnim pomenom, povsem nelogičen pristop k tvorbi jezika...

Dejstvo, tujka reklama (tej tujki še najbolj ustreza beseda “oglas”) zmore kar povleči k lastni izpeljanki, in zapopasti obliko “reklamirati”, ter izhajajoče sklepanje, da “reklamirati” pomeni - oglaševati, izvajati reklamo, vendar...

Reklamacija je “ugovarjanje nečemu”, je posredovanje kritike (negativne), pritožbe na neko zadevo, na nek izdelek, in kadar izvajam to reklamacijo, takrat - reklamiram! Potemtakem bi bilo moč naslovni stavek razumeti na način, da se podjetja samim sebi pritožujejo zaradi lastnih izdelkov... in bi bilo takšno pojmovanje, domnevam, skrajno nelogično, celo butasto... a je, grozljivo, stavek zapisan v smislu “podjetja oglašujejo svoje izdelke”...

Reklama ( = oglas), je način, s katerim ponudnik pridobiva morebitne kupce. Ponudnik razglaša, oglaša, oglašuje določene podatke, značilnosti, za katere je prepričan, da njegovemu izdelku dajejo prednost pred ostalimi. Lahko, če uporabljamo tujke, zapišemo, da ponudnik propagira (izvaja propagando) določeno svojo ponudbo... od tod tudi “služba za propagando” ( = služba za oglaševanje - IN NIKAKOR SLUŽBA ZA REKLAMACIJE!!!).

Če nadaljujem, potem ugotovim, da sodobno pojmovanje besede “reklamirati” sporoča/izkazuje dve povsem NASPROTUJOČI SI vsebini, pa, v naslednjem koraku, ugotavljam, da takšno dojemanje posameznih terminov nikakor ne poenostavlja komunikacije, pač pa jo kvečjemu zapleta. In, znova - dvigam čašo na račun novodobnih ( tudi jezikovnih) “strokovnjakov” (za zapletanje)!

Mimogrede, da ponazorim s preprostejšim primerom: obstajata besedi “suho” in “mokro”, in obe govorita o dveh povsem različnih stanjih... in bi bilo, po “logiki” obravnavanega “reklamiranja” povsem “normalno”, domnevam, ko bi ukinili besedo “mokro”, in bi s preostalo, torej z besedo “suho” govorili tako o odsotnosti vlage/mokrote, sočasno pa tudi o njeni prisotnosti!

Ni komentarjev:

Objavite komentar