nedelja, 25. december 2016

Verjetje, verovanje - stvar subjektivnega doživljanja!



Da, natanko tako je, v svetu nagonskih, ki ni zmožen ugotavljati po dejstvih, pač pa Svet “meri” (presoja, ocenjuje) po sebi, po lastnem počutju znotraj tega Sveta! Na primer...

Kadar sobiva v neki skupnosti, ve, verjame, veruje... da ga ima sočlan taiste skupnosti “rad”, dokler mu s svojo prisotnostjo, s svojim izkazovanjem poraja “prijetnost”. In, prav tako, ve, verjame, veruje... da ga taisti sočlan nima “rad” takrat, kadar ta sočlan ravna na način, da (pri “ocenjevalcu” rad/nerad) zbuja “neprijetnost”. Bi se dalo preprosto pojasniti nekako takole...

Dokler me nekdo pusti povsem pri miru, mi dovoljuje, da počnem natanko tisto, in tako, kar/kakor meni prija, do tedaj imam tega “rad” (in do tedaj menim, da ima ta “rad” mene). Ko pa ta nekdo začne siliti vame, pričakovati/zahtevati od mene, da se, proti lastni volji, izkazujem na načine, ki so temu drugemu “normalni” za sobivanje, meni pa niso... takrat pa začnem ugotavljati, da taistega, ki me sili, nimam več “rad”, in da taisti nima “rad” mene.

Pa, če nadgradim: če ravnam povsem enako, kot ravna okolje, potem sem temu okolju sprejemljiv (sem enak med enakimi), in me bo okolje “pustilo pri miru”, mi nihče ne bo “težil”, mi nagajal, me skušal onemogočiti... odtod večna “uniformiranost” mišljenj in ravnanj, od tod tista “naš/nenaš”... od tod zgolj ugotovitev o tem, da obstaja tudi drugačnost, ki (po principu ne/všečnosti) razdeli tudi na ne/verujoče v boga (ne more pa odpraviti vseh ostalih verovanj!), na “leve” in “desne” in “sredinske” (ne more pa pripeljati do ugotovitve, da je rešitev prav v “miksu” vsega, da je potrebno vzeti od vsakega po malo, pa bi bil Svet vsem sprejemljiv!)...

Podobno tistemu iz otroškega vrtca, tistemu če-mi-daš-bonbon-te-imam-rad-če-mi-ga-ne-daš-pa-te-ne-maram. Pač, umska zasnovanost se s časom ne spreminja, in...

... kakor zmore telička razmišljati izključno “po goveje”, tako bo, kasneje, razmišljala tudi odrasla krava, “po goveje”. Z eno samo razliko (ki pa ne spreminja principa, NAČINA razmišljanja): z odraščanjem sleherno bitje pridobiva določene izkušnje (nova znanja), pa se nauči tudi tega, da “padec za/boli”.

Ni komentarjev:

Objavite komentar