torek, 19. december 2017

Geniji so bolj zreli...



Ko človejaki pojasnjujejo »človeštvo«, takrat »vedo«, da je le-to sestavljeno iz »mi« in iz »genijev«. Nekoč takšne delitve ni bilo, nekoč, ko razvoj še ni (po)stregel z zadevami, s katerimi (po)streže danes, nekoč, ko pogled posameznika praviloma ni segel izven področja rojstnega zaselka. Danes pa, ko vidijo vlak, letalo, računalnik, in zlasti »pameten telefon«, danes pa »vedo«, da poleg »mi« obstajajo neki drug(ačn)i, neki, ki se izkazujejo celo za bolj sposobne od »mi«.
Kakopak, kadar izhajaš iz prepričanja, četudi popolnoma neutemeljenega, da je ta »mi« razumen, in da (malodane v posamičnosti, kaj šele po principu »vsi ljudje vse vemo«) vse ve, takrat nastane težava v pojasnjevanju vzroka različnosti (drugačnosti), izkazujoče se na relaciji »mi«-»geniji«, kajti: če si sam razumen, potem razumeš tisto, kar si spoznal (v praksi uveljavljen »malo razumem, malo pa ne« bi se dalo, dejstvom ustrezno, in povsem na kratko, zapisati z »NE razumem«, kajti – če razumem samo delček besednjaka nekega meni tujega jezika, potem nikakor NE morem razumeti samega jezika kot celote… z drugimi besedami: obstajata samo razumevanje, na eni strani, in nerazumevanje, na drugi), potem NI možnosti, da bi obstajal nekdo, ki bi razumel še bolje, in več, kot razumeš ti, ki, itak, razumeš! In, hkrati, če sam veš vse (o nečem), potem ne more biti nekdo, ki bi vedel še več od vsega

Pustimo ob strani izkazujočo se prakso, domišljavost neumnosti, tega »mi«, ki ve, da ve, in je prepričan(a) v lastno razumskost, in njegovo/no izkazujoče se nasprotje, številčno sicer skromno izkazujoče se v stališču: več kot vem, več vprašanj se mi poraja, bolj ugotavljam, da mi je (po)znan samo delček (celote)… in se povrnimo k pojasnjevanju obravnavane različnosti.
Torej, ko odpade argument o »več-razumevanju« in »več-vedenju«, je treba poiskati nadomestna pojasnila, in človejaki zmorejo tudi to. Kako ne bi, ko pa itak znajo pojasniti vse, popolnoma vse, in ko ta, njihova pojasnila celo ustrezajo resnici, a zgolj – človejaški resnici!
Kar nekaj tovrstnih pojasnil sem že poslušal, a se omejim na tri. Najprej jih naštejem, nato o njih nekaj malega zapišem…

Geniji so bolj zreli od »nas«.
Geniji so se bolj posvetili učenju.
Geniji si nekaj izmislijo, potem to velja.

Da, (tudi) takšna pojasnila sem slišal in, četudi zmorejo pri razumnem sprožiti glasen krohot, in zamah z roko, češ »neumnost«, obstajajo. In se temu »mi« ne zdi prav nič narobe z njimi, s pojasnili, daleč od tega, celo – povsem so skladna z njihovimi pojmovanji! Poglejmo, če so skladna tudi z dejstvi, z objektivno (in ne človejaško) resnico!

Geniji so bolj zreli od nas
Zanemarimo, povsem, bebavi prepričanji o razumskosti in vsevednosti »mi«, in se podajmo, po primer ne/zrelosti, v »naravo«.
Jabolka. Visijo na vejah. Vsa so izpostavljena ISTIM okoliščinam. Vsa so se porodila domala ob ISTEM času. Vsa imajo ISTO naravno zasnovanost, potemtakem tudi ISTI čas, potreben za to, da se iz oplojenega cveta prikaže (do)zorelo jabolko.
Dejstvo, nekatera jabolka odpadejo, še preden dočakajo čas dozorevanja. Zaradi mehanskih vplivov… črva ali drugega obiskovalca, ki bi se sitil… ali, preprosto, zaradi tega, ker je drevo preveč plodov zastavilo, kot bi jih smelo, ko bi upoštevalo, na primer, lastne objektivne (z)možnosti, ali pa, denimo, izkazujoče se sušno obdobje. To je res, vendar…
Vsa ostala jabolka dozorevajo in dozorijo, in je najslabše možno razmerje (pri »bio« pridelavi, ki je s »piškavostjo« rada okrašena) nekje 1 : 1, oziroma – na vsako dozorelo jabolko pride eno odpadlo.
Kakšno pa je razmerje med »mi« in »geniji«?
Mar »geniji« rastejo v drugačnem občem okolju, kot »mi«? Hodijo, »geniji«, v drugačne šole, kot »mi«? Imajo »geniji« zakonsko zadolžitev o tem, da jih zadeve morajo zanimati, da jih zanimanje žene tako v spoznavanje, kot tudi (in predvsem) v razmišljanje (o nečem)… medtem ko je »mi« lahko brezskrben, in komaj čaka, da opravi s šolanjem, da svoje (zgolj formalno) znanje prične tržiti? Skratka: mar »geniji« živijo v drugačnih (družbenih) okoliščinah, kot so tiste, v katerih živi »mi«… tečejo dnevi »genijem« hitreje, da prej »dozorijo« (medtem ko »mi« nikoli, vsaj v razumskem smislu, ne)? Ne nazadnje: če za VSA jabolka veljajo ISTA načela (lahko razmisliš tudi o kumarah, limonah, pšenici… katerikoli vrsti), potem – ne velja pravilo, da je vrsta zares vrsta prav zaradi tega, ker ISTA pravila zanjo (in za vsako posamičnost v njej) veljajo? Potemtakem, če je »človeštvo« enovito, ne morejo biti, v tej enovitosti, tisti, ki dozorijo, in tisti, ki do te stopnje – nikoli ne dospejo!
Nak, »geniji« prav nič ne dozorevajo, torej tudi bolj »zreli« niso!

Geniji so se bolj posvetili učenju
Tudi tu zanemarimo neko dejstvo, dejstvo o prepričanosti »mi« v to, da – vse ve (potemtakem, če vse ve, se je moral bodisi tega vsega naučiti… pa »genijem« prav nič ne bi pomagalo, da so se še bolj posvetili učenju, nasprotno: če bi, ti »geniji«, potrebovali še več posvečanja učenju, kot ga potrebuje »mi«, bi pomenilo, v prevodu, da so težje učljivi, da je z njihovim razumevanjem nekaj narobe, da – nikakor ne morejo biti »geniji«, če so slabši, po umu, od »mi«, od povprečja… ali pa, da zmore, ta »mi«, vse razumevati, celo sam od sebe, in mu učenje sploh ni potrebno… /prosim, brez krohota, tudi sam vem, da je neumnost neumnost prav zaradi precenjevanja lastnih zmožnosti, torej tudi zaradi prepričanja o lastni razumskosti in vsevednosti, potemtakem vem, da se »mi« tako, dejansko, izkazuje v vsakdanjem življenju, kakor vem tudi to, da neumnosti nobeno učenje NE pomaga, kajti – če nečesa ne razumem, mi nobeno »znanje«, mi nek kup podatkov o nečem, prav nič ne pomaga/… in tudi v takem primeru se »geniji« pojavljajo kot vprašljivi, kajti njim pa je, objektivno, potrebno spoznavati, učiti se, da lahko, na osnovi spoznanega, prihajajo do ugotavljanja, in, posledično, ugotovitev!)… kakorkoli že, če zanemarimo omenjeno dejstvo, potem lahko zapišemo sledeče:
VSI, tisti redki, ki izstopajo iz »mi«, imajo že v fazi odraščanja težave z okoljem, tako občim, kakor s šolskim, in znani so celo primeri nedokončanja formalnega šolanja… ponavljanja razredov… nenehnih konfliktov z učitelji (in nesporazumov s preostalimi učečimi se)… kar bi, če prevedem, pomenilo to, da imajo »geniji« že od samega svojega začetka (umskega delovanja, zavedanja sveta in samih sebe v njem) težave s preostalim »človeštvom«, pomeni, da ti, »geniji«, že od rane mladosti, dojemajo, razmišljajo »po svoje«, in krepko drugače od »mi«!
Čemu imajo težave v šolanju? Ker bi ne znali, se premalo (na)učili, bili manj dojemljivi za samo učno snov? Hm, če bi se premalo učili (jih učenje ne bi »gnalo«, jih radovednost ne bi silila v spoznavanje, in poznavanje, ne bi mogli postati poznavalci, »geniji«, ker bi – premalo vedeli)… ko bi bili manj dojemljivi, od »mi«, za karkoli, tudi za učno snov, potem bi se položaja spremenila, in bi bil »mi« zmožnejši od »genijev«, bi »mi« postal »genialen«, »geniji« pa povprečni (kar tudi teoretično, matematično ni mogoče, a kljub temu)! Ne, vse težave, s katerimi se ti, redki in posebni, soočajo, tekom svojega odraščanja, vse te težave, katerim se ne morejo (ne smejo, če želijo priti do, na primer, formalne izobrazbe) izogniti, nastajajo izključno zaradi tega, ker – »geniji« tudi v učni snovi (in ne samo v vsakdanjem življenju, v »mi«) ugotavljajo tolmačenja, ki NISO ustrezna resničnemu, dejanskemu stanju, oziroma, če prevedem: ker so ti »geniji« že v času odraščanja na krepko višji ravni (predvsem pa povsem drugačni) razumskosti, inteligence, kot je raven, na kateri biva okolje, z učitelji vred. Pa – učitelj je, bojda, avtoriteta, in ima (v odnosu do učenca, in njegove pozitivne ocene) VEDNO prav, in mora učenec učitelja ubogati, in njegov prav kot objektiven prav priznavati… četudi taisti učenec VE, da je prav, o katerem ga učijo – NAPAČEN, potemtakem NEprav!
Da, samo zaradi tega imajo »geniji« težave v okolju, tudi šolskem, pa bi se dalo, na osnovi tega sklepati, da se v šoli niso imeli priložnosti »bolje posvetiti se učenju«, in bi se dalo sklepati, da »geniji« celo z manj šolskega znanja razpolagajo, poslujejo, od »mi«, saj so del tega »znanja«, preprosto, zavrgli, kot neutemeljenega, nepravilnega. Zato pa prihaja do spreminjanja učnih snovi, do vnašanja novih spoznanj (in zanikanja starih, predhodnih), ker prav ti »geniji«, slej ko prej, dokažejo, da so dejstva drugačna (od tistih, o katerih so se učili)!
Nak, »geniji« se niso nič »bolj učili«, »geniji« zgolj razumevajo (ne morem napisati »bolj razumevajo« od »mi«, kajti tudi stokrat /bolj od/ nič je, še vedno – nič!), »geniji« so pravzaprav tisti, ki na temelju lastnega razumevanja odkrivajo (še neodkrito), potemtakem so tvorci učnih snovi, potemtakem so oni tisti, ki naj bi učili druge (in ne obratno)!

Geniji si nekaj izmislijo, potem to velja
Tudi tu, prosim, brez krohota! Pojasnilo, obravnavano, dejansko obstaja (kakor tudi poprejšnji dve), in sem ga imel priložnost slišati. Ne nazadnje – so redke zadeve, ki jih »mi«, preprosto, izmisli, potem pa veljajo, za ta »mi« (in njemu) za resnice? Niso, daleč od tega, da bi bile! Oblast pokvari, denimo… bedarija prve vrste, a velja, kot splošno prepričanje… bogovi, nebesa, raj… neobstoječe, pravljično… a velja, (vsaj) kot prepričanje večine… »usoda«, ki kroji potek poti, in nanjo ni moč vplivati… izkaz umskih, posledično ostalih nezmožnosti bitja, ki samo sebe, v nerazumevanju sveta, postavi v predmet objekta, in predmetom, pojmom, izmišljenim vsebinam pripiše vlogo subjekta, »odločevalca o usodi posameznika, skupin, vsega«… smo pošteni, sposobni, pridni… kretenizem… izkazan, posledično, v podobi vsesplošnega nespoštovanja dogovorov, v nezavidljivem (družbenem) stanju, skratka – v popolnem nasprotju od okoliščin, kakršne bi morale biti, v primeru »poštenosti, sposobnosti, pridnosti«… in še bi se dalo naštevati, ne bi zmanjkalo izmislekov, ki, temu »mi«, veljajo kot resnice, potemtakem, po istem principu, je moč tudi obravnavano pojasnilo obravnavati kot – umskim zmožnostim občestva povsem sprejemljivo, samoumevno. Pač, izmisliš si okroglo Zemljo, in je okrogla. Gravitacijo, pa moraš paziti, kako boš plezal v krošnjo. Izmisliš si jezik, pa…
Ja, dajmo malo prav krog jezika. Občestvo je prepričano, da je jezik izmišljen, vendar ni povsem tako. Najprej je morala obstajati potreba po komuniciranju, potem se je pojavila zmožnost komuniciranja (ki obstaja v vsem živalskem svetu, in je obstajala tudi pri človečnjaku, (so)predniku občestva, tega »mi«, resda v bornih podobah – konkretno, pri človečnjaku zgolj v podobah medmetov, posameznih zlogov, po »hu-ba-hu-ba« sistemu) in samo komuniciranje… in šele po tem se pojavi potreba po temeljitejšem opredeljevanju posamičnih vsebin (in celote), in se pojavi razum, ki posameznim vsebinam nameni (izključno njim opredeljeno) »sestavo zlogov« (pomeni, da se pojavijo besede), pomeni, če, znova, prevedem: jezik (govor, komunikacija), sam po sebi, NI izmišljen, obstaja kot del zmožnosti in potreb slehernega med-seboj-sporazumevajočega-se-bivanja«, izmišljena, izvedena je zgolj njegova podoba, in je izmišljena za – lažje sporazumevanje (pustimo, tu, ob strani novodobna »jezikoslovna prizadevanja«, izvajana s strani »znanstvenikov«, ki so del »mi«… pustimo ob strani »ljudske običaje«, in razkrajanje jezika s strani »mi«)! Potemtakem…
Če jezik, kot govor, oblika sporazumevanja, NI izmišljen (pač pa obstaja kot naravna danost), potem je moč razumeti, da tudi vse ostalo, kar odkrivamo v svetu in o njem, ni izmišljeno, pač pa – od nekdaj (ali pa od nekoč, če je povzročeno zaradi delovanja razvoja, v katerikoli njegovi vsebini in podobi) obstaja! Četudi nam (še) neodkrito, neznano. Ni ga, ki bi zmogel prisiliti naravo, da bi se obnašala v nasprotju lastnih zakonitosti, zgolj zaradi tega, ker bi si ta, nekdo, nekaj izmislil, in hotel, da zadeve tečejo skladno z njegovim izmislekom! Celo parni stroj ne more teči mimo naravnih zakonitosti, pa – ko toplota ne bi tekočega stanja spreminjala v plinsko… ko bi energija ne pretvarjala svoje podobe… ko bi odnos med silo in prostornino ne bil merodajen za pritisk… ne bi bilo iznajdbe, »izmisleka«, parnega stroja!
Nak, daleč od tega, da bi bili »geniji« nekaj posebnega zaradi tega, ker »si nekaj izmislijo, potem pa to velja«!

Priznam, opustil sem resnejše komuniciranje z občestvom. Kar sem potreboval zvedeti o njem, sem zvedel iz poprejšnjih izkušenj, tudi tistih, porojenih na poprejšnjem komuniciranju. Za neka (meni) obstranska spoznanja, ki neposredno niso povezana z umskimi zmožnostmi, in s psiho, mi ni ostalo dovolj »živcev«, oziroma, drugače – dovolj svojega življenja sem izpostavil, ga (po vsej verjetnosti) vrgel v nič, s tem, ko sem se z neumnostjo, in z neumnimi ukvarjal. In v vsem dosedanjem delovanju nisem srečal enega samega pripadnika »mi«, ki bi svoje »znanje«, svoje »poznavanje«, svojo »umnost«… drugače izkazoval, kot s – trditvami, z nekimi prepričanji, navajanji… da bi dospeli do argumentov, do pojasnjevanja, do izmenjave stališč, temelječe izključno na delovanju uma… ne, te sreče, s tem »mi«, še nisem imel. In lahko sklepam, da ne obstaja, takšna sreča, kajti »vzorec« posameznikov, s katerimi sem se srečeval, krepko presega še najstrožja tovrstna merila (zahteve). Pa povprašam, za zaključek: mar ni povsem logično, to, da nekdo, ki zares ve, ki zares nekaj pozna, ki zares nekaj razume… zmore to svoje vedenje, znanje, razumevanje izkazati s svojimi besedami, v obliki pojasnila, pogovora?!

In nikarte hiteti z »nekateri bolje zmorete z besedami, kot ostali«, kajti – tudi takšnih pojasnil sem se nasitil. Zlasti zaradi tega, ker pri takšnih »poznavalcih« jezika, ki zmorejo svoje težave reševati s pomočjo obče znanih besed, ne bi smel delati težav njihov manko! Saj znamo slovensko, kajne?!

Ni komentarjev:

Objavite komentar