Karl
Marks je, zagotovo, vrh vse filozofije, in krepko presega, s svojo teorijo,
tako filozofe preteklosti, kakor te, ki v sedanjosti razlagajo svet. Že v
izhodišču presega razne platone, aristotele, hegle (pripadniki t. im.
idealistične filozofije), saj, kot del t. im. materialistične filozofije,
razlage zastavlja s pravilnega izhodišča, temelječ na materiji (in ne na nečem
neotipljivem, nesnovnem, pa četudi »božanskem«), obenem pa izkazuje celovitost
misli, s tem, ko (pravilno, vsaj po vprašanju teorije) deluje tako s
sociološkega, kakor zgodovinskega, ekonomskega, biološkega… vidika (celo vsebin
s področja arheologije ni izključeval!), a kaj, ko malodane vse njegove
najpomembnejše ugotovitve – padejo v vodo, zaradi enega samega dejstva: ni
prepoznal vsebinske ločnice, ki razlikuje med človekom in človejakom!
Je
pravilno izhodišče materija ali nesnovnost (bog)?
Idealistična
filozofija izhaja iz »boga« - le ta naj bi obstajal IZVEN VSEGA, in le-ta naj
bi ustvaril vse. In ta »vse« naj bi bil odvisen od »božje volje«… kot (zgolj)
njena posledica.
Kakopak,
vsakomur, ki vsaj malo pozna razvoj religije, se kot nesporno dejstvo
izkazujejo spremenjena tolmačenja:
nekoč je bil ves svet absolutna posledica »božje volje« (»bog« je
ustvaril morja in gore, bog je ustvaril človeka, in človek deluje natanko tako,
kakor ga je »bog« opredelil, pomeni, z drugimi besedami, da vse poteka v okviru
»usode«, da so vsi poskusi spreminjanja tovrstne determiniranosti
brezpredmetni!), kasneje, z napredovanjem znanosti (z njenimi odkritji) pa je
bilo vse manj prostora za to »božjo voljo«, saj so ugotovili, denimo, vzroke za
nastanek gorovij (tektonski premiki, trki celin, s tem izpodriv/anje določenih
plasti navzven, »v zrak«… vulkanski izbruhi, s tem postopno nalaganje materiala
nad siceršnjo ravnijo okolja…), voda (voda, kot snov, se nahaja v vsej
materiji, celo v, na pogled, popolnoma suhem pesku/popru še vedno biva voda…
ali v zraku… in je moč celo izkazati, ne le pojasnjevati, način njene
koncentracije, posledično njenega nabiranja v podobi jezer, morij, potokov…)…
in ne samo to, celo na področju človeka je »božja volja« padla s trona, in
morala priznati poraz: kajti, kako pojasniti to, da je »bog« vsezmožen (a ne
more ukrotiti dvonoge zveri?!), da je moder (a naj bi ustvaril dvonogo
bebavost?!), da je pravičen (a dovoljuje dvonogo neetičnost?!), in tako naprej…
ne, nasprotja med »bogom« (in njegovimi značilnostmi), na eni strani, in »človekom«
(in njegovim izkazovanjem), na drugi, so tako očitna, gromozanska, da niti v
teoriji ne bi bilo mogoče to, da bi »bog« imel voljo nad človekom! Zato je
religija nekoliko modificirala svoje verovanje, in razlago le-tega, ter »ugotovila«,
da – je »bog« dal »človeku« svobodno voljo (proste roke, možnost odločanja)… in
taisto »ugotovitev« dobesedno skazila, s trditvijo, da bo »bog« še slednjega
sprejel k sebi, v »raj«, če ga bo ta, slednji, priznal (kot »boga«)!
Nič kaj
razumska razlaga, kajti – na osnovi te razlage je moč takoj odpisati vse grehe,
saj – če smem početi še največje svinjarije, pa bom, kljub njim, prišel v »raj«,
ko bom »boga« priznal… potem bom te svinjarije tudi počel, ker mi prav one
pomagajo, da svoje življenje sebi uspešneje (pre)živim! Obenem takšna razlaga »boga«
prikazuje kot popolnoma NEetično »bitje«, saj je pripravljen tudi najhujši drek
sprejeti v svoje vrste, v primeru, da mu bo ta drek priznal vlogo vodje! Da tu
ne obravnavam tisti izhodiščni »dal sem vam svobodo, zato mi morate slediti«!
Bedarija prve vrste, kajti: kako sem lahko svoboden, če pa MORAM za teboj?!
Trgovska
morala, potemtakem – NEMORALA!
Materija
je neuničljiva, tako vsaj so se tudi človejaki učili, baje celo naučili.
Pomeni, da je ni moč izničiti. In – kadar nečesa ni moč izničiti, takrat je ta
nekaj večen! Z drugimi besedami: materija sicer spreminja svojo podobo, obliko,
strukturo (tisto vidno, otipljivo), a, še vedno, ostaja, v svojih PRApodobah,
eno in isto! Premog dejansko izpuhti, ob gorenju… ne, ne spremeni se v toplotno
energijo, daleč od tega, energija je le stranski proizvod premogovega
izgorevanja… izločajo se kisik in ostali plini, ki sotvorijo premog, izloča se
voda, ki je, prav tako, njegov sestavni del, in vsi ti plini, vsa ta voda, se
nekje nabira, in se, ko doseže svojo ustrezno umiritev (maso, ohlajenost) in v
okviru objektivno potrebnih okoliščin znova nalaga, nekje pač. Ves preostali
del, premoga, pa pridobi podobo pepela… iz katerega bi tudi, praktično, ko bi
tako naneslo, s časom nastajale plasti, ki bi trdele in se zlagoma spreminjale
v kamnine, celo v gorovja (tako, kot se godi s peskom… iz katerega so vsi
skalnati masivi sestavljeni!).
Če je
materija neuničljiva, če je večna, potem: 1. ne nastaja iz nič, pač pa njeno
bivanje, njene različne podobe (v odvisnosti od konkretnih okoliščin)
izkazujejo »vrtenje v začaranem krogu«: iz nekaj vedno nastane nek drug nekaj,
iz le-tega tretji… in tako po vrsti, dokler nekaj znova ne pridobi svoje
izhodiščne podobe. 2. je »bog« ni mogel ustvariti iz NIČ-a, ker bi potem ta
materija, tudi danes, tonila v taisti nič, in bi, obenem, zmogla iz njega
nastati. Pri čemer tudi človejak ve, da »iz nič ni nič« (razen, kot kaže, kadar
veruje).
To, da
ne obstaja prostor, v katerem bi bival nič, o tem sem tudi v Vesolje, živeče
umiranje. Ko bi bil nič, ne bi imel ne svojih »robov«, »ploskev«, meja, ne bi
imel, s tem, nikakršne podobe, predvsem pa: kadar je nekaj v (očem in ostalim
čutilom domnevnem) niču, takrat taisti nič nekaj vsebuje, ima svojo vsebino, ne
more biti prazen, ne more biti – nič!
Zroč na
vsa odkritja znanosti (tiste dejanske, ne človejaške!) je zlahka moč pritrditi,
da JE MATERIJA TISTA OSNOVA, s katere je moč (in potreba) ugotavljati (in
pojasnjevati) vse, kajti – taista znanost MORA imeti nekaj oprijemljivega,
opredmetenega (pa čeprav samo molekulo), da lahko to oprijemljivost proučuje,
ugotavlja pravila, po katerih se ravna. V nasprotnem… v nasprotnem smo zgolj
pri idealističnih filozofih in človejaških »znanstvenikih«, med katerimi mrgoli
različnih razlag (o istih stvareh), a ena sama ni dokazljiva tudi v praksi, s
konkretnimi življenjskimi primeri!
Čemu
(in žal) dobesedno padeta Marksova »opredmetenje človeka po človeku« in »razredni
boj«?!
Najbolje,
da zastavim čim bližje dejanskemu izhodišču, in zapišem tako: v svojem živetju
sem spoznal nekaj deset ljudi, samo nekaj deset, vse ostalo ne sodi v
(biološko) razvrstitev človek-razumno bitje!
Kaj je
to razum, kaj je »biti razumen«? Razum je razumevanje, tako vzrokov, kakor tudi
njihovih posledic, je ravnanje v okviru tega razumevanja, je, če zapišem povsem
preprosto: dospetje na cilj, katerega si samemu sebi opredelil (ali dospeti
vsaj relativno blizu tega cilja, v kolikor se pojavijo nepredvidljive
okoliščine, ki ti samo dospetje preprečijo… če me, npr., povozi, z avtomobilom,
na pločniku, nek vinjen voznik, če me povozi do smrti, potem, vsekakor, ne bom
mogel uresničiti tistega, kar sem si v uresničitev zadal… četudi bi taisto
zlahka dosegel, uspel, ko ne bi bilo omenjenega dogodka)… razum je to, da če se
napotiš v »drugo švico«, potem tja tudi dospeš, ali, bolje (če sem že ta primer
uporabil), da si »druge švice« sploh ne zadaš za cilj, v kolikor poznaš
okoliščine, na temelju katerih je nastala »prva«, dejanska Švica! Ki,
mimogrede, ne temelji ne na gorah in gorskem turizmu, ne na smučariji,
planšarjih, jodlanju, ne na sirih, urarstvu… pač pa na posebnem bančnem režimu,
katerega si je Švica v preteklosti pridobila, v današnjih časih pa svetovna
skupnost tovrstnega režima posameznim državam NE odobrava (omogoča)… in temelji
na svoji politiki, že stoletja, na – nevtralnosti (je, v bistvu, ta Švica, v
podobi trgovskega ne/moralneža, kajti – nihče je zares ne moti, vsakogar denar
je pri njej dobrodošel, da le njo, Švico, »pri miru pusti«). Pomeni, preprosto,
da v znanih nam okoliščinah, ne obstaja ena sama država, ki bi smela (s strani
svetovne skupnosti) priti do enakega izhodiščnega položaja, kakršnega je imela
Švica, pomeni, potemtakem, da tudi, posledično, ne more (po isti poti, kakršna
je bila švicarska) dospeti do istega materialnega (in predvsem relativnega)
blago/stanja!
Skratka,
v kolikor sem razumen, potem vem, s čem se soočam, potem bom ravnal
premišljeno, potem mi bo uspevalo dosegati želene rezultate (lastnega
delovanja), potem me ne bo NIKOLI presenetilo dejstvo, da so moja ravnanja
privedla do popolnega nasprotja tistega, kar sem želel, k čemur sem se podal!
Kakopak,
tudi Marks (kakor vsa ostala razumna bitja, preteklosti in sedanjosti) je videl
OČITNE razlike znotraj »človeštva«, je videl umne in neumne, skromne in
pogoltne, preudarne in zaletave, koristne in nekoristne, tvorne in razkrajajoče…
a je, kakor vsi pred njim, in za njim, te razlike pojasnjeval z nekimi
stereotipi, med katerimi ni enega samega, ki bi, skozi čas, vzdržal v podobi
merodajne razlage objektivnih stanj!
Povrnem
se k ljudem, katere sem spoznal, tekom lastnega živetja. In zapišem: med njimi
nisem srečal enega samega, kateremu bi bilo materialno temelj življenja, nek
cilj, kateremu bi ga gnalo! Daleč od tega, vsem je bilo, to materialno, zgolj
nujno zlo, nekaj, kar neizogibno potrebuješ za to, da sploh lahko (pre)živiš…
medtem ko je vsem bilo temeljno življenjsko vodilo njih početje, njih delo,
tiste vsebine, katerim so svoja življenja posvetili!
Kdor
pozna življenjske zgodbe raznih »velikih«, »genijev«, ta ve, da so isti,
vključno s samim Marksom, praviloma, živeli v pomanjkanju, čeprav – čeprav so
bili »veliki«, čeprav so premogli zmožnosti, razumevanja, s katerimi so krepko,
v neskončnost presegali občestvo, pa – bi lahko te svoje zmožnosti tržili, ali
jih vsaj uporabili tako, da bi sebi boljša življenja ustvarili… ko bi jih gnalo
materialno (kakor žene vsa nagonska bitja)! Pa niso. A ne zaradi tega, ker se
ne bi zavedali svojih zmožnosti, ne zaradi tega, ker bi bili v praktičnem
življenju bolj butasti od občestva (mimogrede, resnici na ljubo, kaj takega
tudi v teoriji ni možno!), pač pa – ker jim je to materialno predstavljalo
izključno to, kar sem zapisal, nujno zlo!
Kaj pa
pri občestvu? Takole: če človek (pre)živi zato, da dela, ustvarja, raziskuje…
potem človejak dela zato, da živi! Kakor v naravi, znotraj tako rastlinskega,
kakor tudi (uradno opredeljenega) živalskega sveta!
Med
temi spoznanimi ljudmi nisem spoznal enega samega, ki bi si želel »biti nad
ostalimi«, vladati, ukazovati… nasprotno, želeli so le nek svoj mir, v katerem
bi lahko delovali, s svojimi zamislimi, želeli so »čim dlje od stalih«, čim
manj opraviti z njimi, potemtakem so želeli: normalno (normalno z vidika
razuma, ne normalno z vidika človejakov, katerih jezik, preprosto, običajno/st prevede v normal/n/o/st)… na drugi strani nisem
spoznal enega samega človejaka, ki si ne želi, da bi njegovo mnenje prevladalo,
da bi on sam bil prepoznan kot pravilen, potemtakem v tistem »nad ostalimi«
sloju… in nisem srečal enega samega človejaka, ki ne bi cenil lastnega dela (ga
skušal čim dražje prodati… ja, človejaki se niti tega ne zavedajo, kakšno
prostitucijo izkazujejo!), obenem skušal po čim nižji ceni kupovati sadove
tujega dela (tuje delo). In ga nisem srečal, ki ne bi hlepel po materialnem, ki
bi zmogel biti skromen, obenem zadovoljen, ki ne bi nekaj terjal od skupnosti,
ki ne bi menil, da mu je skupnost dolžna zagotoviti enako dobro življenja,
kakor tistim, ki živijo bolje od njega! Ne enakih izhodiščnih pogojev, da bi
bile posledice potem odvisne izključno od objektivnih zmožnosti, izkazovanih
znotraj etičnega, razumu sprejemljivega (ne, to je želja človeka!), pač pa
dobesedno – enako dobro življenje, ne glede na to, če obstajajo posameznikove
objektivne zmožnosti ali ne, ne glede na to, če si se pripravljen nečemu odreči
ali ne, skratka – človejak si želi (vsaj) enake posledice, vzroki, ki vodijo v
različnosti, pa ga, niti malo, ne zanimajo, mu ni mar zanje! Umsko do njih ne
dospeva!
Človek
obravnava druga bitja po tem, kar (in kako) izkazujejo, pa – če je nekdo
sposoben ustvarjati, izkazovati tvornost, če s tem izkazuje dejansko uspešnost,
če živi svoje življenje v okvirih etičnega… potem bo človek spoštoval (dejansko
spoštoval) najprej takšno izkazovanje, posledično tudi tistega, ki ga izkazuje!
Pri človejaku pa – več kot imaš (pa naj gre za materialne dobrine ali
položaj/neko, človejakom vsaj, pripoznano moč odločanja), ver veljaš. In
spoštuje, ta človejak, tistega, ki mu daje… dokler mu daje… dokler se ne pojavi
nekdo, ki nudi več!
Opredmetenje
človeka po človeku? Dragi, in sicer izjemen Marks, vsega spoštovanja vreden, teoretično
in praktično je dejansko le »opredmetenje človejaka po človejaku«, kajti človek
posluje popolnoma drugače!
To »opredmetenje«
naj bi bil en temeljnih razlogov vsega nadaljnjega pojasnjevanja »človeške
družbe«, saj temelji na potrebi po biti več (od ostalih), na nezadovoljstvu
(kompleksih) vsakogar, ki ni povsem na vrhu, na nenehni lakoti po
imeti-tisto-kar-imajo-drugi… in takšna zadeva ne krasi človeka-razumskega
bitja, jo je pa moč srečati v vsaki bivolji čredi, volčjem krdelu… izključno
med nagonskimi, NErazumskimi bitji! Tudi pri človejakih.
Posledično
tudi »razredni boj« pri človeku odpade: če mi je vredno moje delo, če želim le
takšne pogoje, kakršni mi omogočajo to delo izvajati, potem mi je popolnoma
vseeno to, če ima nekdo avto (in ga sam nimam), če zaseda položaj direktorja
(ki ga sam ne zasedam)… pomembno mi je le to, da sam lahko delam, da sam zmorem
čim bolj nemoteno izvajati svoje aktivnosti… in mi je nesprejemljiva le NEetičnost…
ki pa je temelj ravnanj znotraj celotne občosti, ne samo pri tistih na
položajih… pomeni, da mi je nesprejemljiv »človeški« svet kot tak… pa se (to je
moč ugotoviti pri vseh »velikih«!) povlečem v nek svoj svet, se svojevoljno
osamim (ali pa se zatečem v alkohol, neke druge podobe
prekinjanja-z-realnostjo), da zmorem, vsaj kolikor toliko, v odsotnosti dreka
početi to, kar rad počnem, čemur sem življenje namenil, brez česa mi življenje
sploh ne bi bilo življenje, pač pa golo živetje (zagotavljanje PRAZNEGA
fizičnega obstajanja)!
Nak,
Marks, tudi »razredni boj« bova dala k nagonskim, v (že omenjene) bivolje
črede, volčja krdela… obenem bova odmislila tvojo »družbo bodočnosti«,
komunizem, družbo, v kateri naj bi vsakdo prispeval po svojih objektivnih
zmožnostih, in družbo, v kateri bi vsakdo zmogel pokrivati svoje objektivne
potrebe (in ne nenehno živalsko-človejaško glad!)… ker ta tvoja vizija, v danih
okoliščinah, ni realna, in ne bo realna, vse do tedaj, dokler »človeštvo« ne
postane človeštvo, in dokler se svet ne znajde v rokah človeka! Če sploh.
Ni komentarjev:
Objavite komentar