torek, 19. december 2017

Primer KOCKA ali Razlike med posameznimi mišljenjskimi zmožnostmi



Poglejmo, kakšna razlika je med mišljenjem razumskega bitja (človeka) in nerazumskega, nagonskega (človejaka)… in pustimo, topot, ob strani razne besedne opredelitve, kakršne so »praktično mišljenje«, »konkretno mišljenje«, »enostavno mišljenje«, »kompleksno mišljenje«, »abstraktno mišljenje« (mimogrede: prve tri podobe zmorejo vsa bitja, z izjemo rastlin, seveda, zadnji dve le razumska bitja!)… ter vzemimo, za lažjo ponazoritev, prispodobo KOCKE. Da, kocke, vendar NE takšne, ki bi jo v (njeni) fizični podobi imeli pred seboj, na mizi, da bi jo lahko videli (z očmi), otipali (s prsti), jo, morda, celo (po)vonjali (z nosom, kakopak), okusili (z usti) in slišali, v kolikor bi bila »pojoča« (z ušesi)… NE, NE, to kocko si je potrebno ZAMISLITI, si jo le predstavljati (dopuščam obe možnosti, tako odprtih oči kakor z zaprtimi, kakor je komu lažje), v vsej njeni celoti, potemtakem VSEH šest njenih ploskev HKRATI, in, OBENEM, VSAKO posamično (ploskev)! Da, celo skozi to kocko je treba »videti«, da lahko dospem do podobe tiste hrbtne ploskve (ki je očem sicer nedostopna, v kolikor je kocka »čelno« postavljena v odnosu do opazovalca) in do podobe dna, torej do podobe ploskve, na kateri kocka leži… pomeni, da ne vidim samo vse njene zunanjosti, sočasno, vsekakor, pač pa vidim tudi njeno notranjost (če skoznjo prodiram do obeh, omenjenih ploskev)!

Recimo, da je ta kocka neka konkretna »vsebina«, pa poimenujmo to vsebino z »družbeno stanje«. In vsaka površina (te kocke), vsaka njena ploskev o tej kocki DRUGAČE govori. Ne vem, prva ploskev je lahko rumena, druga bela, tretja… vse do (vključno) šeste. Prva je lahko poškodovana, druga površno obdelana, tretja brezhibna… in vse do (vključno) šeste.
Človejaki radi pravijo »da je v vsakomur nekaj dobrega«, pomeni, če prevedem, da pravijo, da je VSAKA STVAR (vsebina) SESTAVLJENA TAKO IZ PLUSOV, KAKOR IZ MINUSOV, da je VSAKA STVAR sestavljena, potemtakem, iz nasprotij (plus je nasprotje minusa, dobro slabega). Tako pravijo, vendar – se dejansko temu ustrezno izkazujejo? NE, nikakor, kajti…

Če je vsaka stvar sestavljena iz več podob, medsebojno tudi nasprotujočih si, potem lahko to stvar DEJANSKO RAZUMEM izključno (ali šele) takrat, ko sem zmožen vse (ali čim več) te podobe NAENKRAT, HKRATI, SOČASNO upoštevati, pa seštevati »pluse in minuse« in ugotavljati, kateri prevladujejo… in ugotavljati tudi ČEMU so sploh nastali, zaradi ČESA sploh zmorejo obstajati, KAM vodijo…

Človejaki zaznavajo IZKLJUČNO s čutili, pomeni, da si kocke, kakršno smo vzeli za primer, v podobi prispodobe, sploh NE ZMOREJO predstavljati (in vsaj ne na način, kakor je zgoraj opredeljen, da bi vse ploskve hkrati »videli«)! Zato pri njih veljajo formalne opredelitve (spričevalo, položaj, imetje…), nikakor vsebinske (ne zmorejo prepoznavati dejanske usposobljenosti posameznika… dokler se le-ta ne izkaže, bodisi kot sposoben, bodisi nesposoben... ne zmorejo prepoznavati značajskih ne/odlik… dokler se le-te ne izkažejo, prek ravnanj, v praksi… ne zmorejo biti načelni, ne zmorejo imeti enakega pristopa do posamičnosti, kadar se le-ta v različnih okoliščinah /različno/ izkazuje… četudi je različnost izkazovanja povsem NARAVNA, popolnoma LOGIČNA, pa se, denimo, lačen lev izkazuje povsem drugače, kot se izkazuje sit!... in bi, zaradi tega, o tej drugačnosti moral imeti CELOVITO PODOBO, da bi se znal do nje obnašati (v primeru leva – previdno)…zaradi tega NE ZMOREJO BITI ETIČNI… imajo različna merila, za sebe in za druge)… pomeni, da človejaki kocke, katero smo poimenovali z »družbeno stanje« NISO ZMOŽNI ugotavljati (če nečesa ne vidim, v vseh njegovih podobah/načinih izkazovanja, kot celote, potemtakem, potem o tem ne zmorem priti do objektivne ugotovitve!)!!! Celo (še) huje: zmožni so umsko procesirati le izkazovanje kot posamičnost (torej le ENO ploskev med vsemi šestimi ploskvami kocke), zato tako »nihajo« v lastnem odnosu do stvari, zato… bi bili VSI hipoma zadovoljni (s stanjem v državi), ko bi jim država, na primer, odmerila mesečno rento, po petsto, na primer, evrov! Lačen lev – neprijeten, nevaren lev, sit lev – priden, nenevaren lev?!

Prenesimo vse skupaj v praktično življenje. In začnimo takole: VSAKO bitje zmore ugotavljati, če mu okoliščine, v katerih se je znašlo, ustrezajo ali ne. Celo rastline so tega zmožne, zato v gosti zaraščenosti hitijo navzgor, proti svetlobi. Pomeni, da ni težko ugotoviti to, če mi nekaj ustreza (ali ne), če je »MENI« nekaj slabo, nesprejemljivo, nedopustno… ali ne, in to človejaki zmorejo. Pri čemer se ne zavedajo preprostega dejstva (marsikaterega, a tu zgolj zapisanega): v sobivanju ne obstajajo sami, pač pa so, poleg njih, tudi drugi (v absolutni večini prav tako človejaki, ki delujejo po popolnoma enakih naravnih »zapovedih«, kakor vsi človejaki… zato tudi tvorijo isto vrsto!), kar pomeni, če prevedem, da nisem »jaz« merilo ugotavljanja (razsojanja o) družbe (ali česarkoli drugega, kar sobivanje tvori), pač pa sem SAMO DELČEK CELOTE… ki je sestavljena iz plusov in minusov, iz (med seboj) nasprotujočih si silnic, podob, vsebin! Pomeni, da ni samo »moje« mnenje merodajno za to, da nekaj, karkoli, opredeljujem, pač pa je pomembno – mnenje večine? Ne, neštetokrat NE, kajti taista večina je nagonska, nerazumska, potemtakem nezmožna ugotavljanja OBJEKTIVNIH stanj, DEJSTEV… zaradi česar tudi nenehna nasprotja, med taistimi večinskimi, zaradi tega se NITI O ENI SAMI VSEBINI NISO ZMOŽNI USKLADITI!!!!!

Dejstvo je dejstvo, obstaja samo po sebi, neodvisno od »mojega« mnenja, neodvisno od tega, če je »meni« všeč (ali pa »mi« ni)! In le v primeru, da sem zmožen prepoznavati to OBJEKTIVNO DEJSTVO kot tako, torej kot dejansko, le v takšnem primeru sem se zmožen z njim uspešno soočati, razreševati vprašanja, problematiko… v vseh ostalih primerih pa sicer lahko »razrešujem«, a dokončno NIKOLI ne bom razrešil! Bom, pač, cik-cakal, kot to »zgodovina« počne, malo sem, malo tja, malo v levo, malo v desno… vmes pa (v obeh primerih) rušil tisto, kar razum postavlja, gradi, da bi bilo tudi »meni« življenje lažje, lepše… ko bi zmogel dojemati, razumevati, biti sestavni del tega razuma!

Zapišem, za zaključek, povsem praktičen primer. Pravzaprav dva.
Če pustim mravlje, da pridejo v stanovanje… če jih, ob tem, hranim, jih prepoznam za svoje »ljubljenčke«… se bodo, te mravlje, dokaj hitro razmnožile, delale mravljišča (po določenih kotih), v končni fazi mi bodo povzročale krepke težave, nikjer ne bom varen pred njimi. In bom – ogrožen, dejansko ogrožen!
Zaradi mravelj? NE. Mravlje so zgolj mravlje, so, kakor vsa nagonska bitja, »naravno opredeljene«, drugače kot tako, da se obnašajo/izkazujejo kot mravlje, ne zmorejo! Ne znajo biti uvidevne, pa pustiti pri miru hrano, katero sem si pripravil za zajtrk, ne znajo pustiti pri miru shrambe… KRIV sem, v takšnem primeru, sam… ker sem mravljam dopustil, da so se naselile (in razmnožile) v mojem bivališču… ker sem (bil) tako razumsko NEZMOŽEN ( = neumen), da se nisem zavedal niti posledic LASTNEGA ravnanja!

In drug primer? Takole: če nisem zmožen presojati dejanske vrednosti tistega, kar imam… če nisem zmožen ugotavljati realne izvedljivosti obljub/načrtov/želja… če ne zmorem brzdati lastne lakote, pač pa vselej želim več, več, več… če ne zmorem ločevati med značaji… če ne zmorem ugotavljati dejanske usposobljenosti… potem, pač, desetletja nazaj, izberem tiste, ki so mi ENAKI, z njimi tečem »drugi švici« naproti, z njimi počnem (tudi to, da sprejemam, v okviru obče delitve… tudi to, da molčim, v okviru občega molka… tudi to, da ne nasprotujem nepravilnostim, v okviru občega nenasprotovanja… je SODELOVANJE V POČETJU)… in se, v končni fazi, jezim na tiste »grde«, ker so si oni (s pozicije položajev, moči odločanja) nagrebli določeno imetje, jaz pa do želenega nisem dospel! A bi, mimogrede, taisto tudi sam počel, ko bi se mi le priložnost izkazala! In tako, v končni fazi, se mi Robin Hud izkaže za barabo… medtem, ko je bil poprej, dokler je (tudi) meni dajal, junak! Pa – se je Robin Hud kakorkoli spremenil, ga je res »oblast pokvarila«? Ne, daleč od tega, le – njegova ravnanja so se spremenila, je nekoliko manj dober, kot sem mislil da je, ker – zna dajati samo takrat, kadar je korito polno, ko pa začne primanjkovati, takrat pa zase obdrži!

Danes so jezni na Cerarja… ker bi Luko prodal, na primer… NISO se jezili takrat, ko je bila izvrševana (raz)prodaja malodane celotnega gospodarstva (in, posledično, ali obenem, njegovo uničenje)… niso se jezili takrat, ko je bila dana ZAVEZA o privatizaciji (da je Dežela sploh bila priznana, kot država, da je sploh smela dobiti posojila = finančno pomoč!)… Cerar pa le – izpolnjuje V IMENU DRŽAVE dano ZAVEZO (ker je, kaže, načelen, potemtakem zmore biti tudi etičen… in tako drugačen od absolutne večine!!!)… jezni so nanj, ker NE DA »vsesplošnega narodnega dohodka« (pri čemer jim ni mar za to, da je država prek vratu zadolžena… da nima svojega gospodarskega vira, iz katerega bi lahko tovrstna sredstva ustvarjala… NE, niti povsem preprosto dejstvo, povsem življenjsko, jim ni v pomoč, dejstvo, ki govori, za vsakogar, nekako tako: ko imam PRAZNO denarnico, takrat ne zapravljam, si ne morem dovoliti določenih izdatkov!).

Čemu je tako? Zaradi kocke, bržčas, kocka je kriva! Zakaj pa je taka, da si je človejaki ne zmorejo zamisliti!

Ni komentarjev:

Objavite komentar