nedelja, 17. december 2017

Obstaja rešitev človejaške problematike?



Zagotovo, da! Človek je, vsaj doslej, še vedno našel ustrezne odgovore na vprašanja, s katerimi se je soočil, ustrezne rešitve za težave, ki so mu prekrižale pot, in ne vidim nobenega utemeljenega razloga za to, da ne bi znal tudi v konkretnem primeru poiskati izhoda.
Dejstvo, nisem med tistimi, ki razpolagajo s sredstvi, potrebnimi za tovrstno razreševanje, nisem med tistimi, ki odločajo (tudi o taistem), pa ne morem biti »na tekočem«, da bi vedel, kaj se na tem področju dogaja, če se, sploh, dogaja. Niti tega ne vem, če je težava ustrezno prepoznana, s strani tistih, ki imajo v rokah sredstva in moč odločanja, kaj šele, če so se že podali v razreševanje… a je dejstvo – v kolikor rešitev ne obstaja v konkretnem trenutku, je do nje moč dospeti!
Pravzaprav, če sem natančen, obstaja, vsaj teoretično, več možnih načinov razreševanja, več rešitev, pri čemer se, zaradi etike, ta »več« zreducira na eno samo. Četudi…
V kolikor me ogrožajo zveri, je neetično, če se (u)branim? Pa čeprav ne z dogovarjanjem (rad bi spoznal žival, katerokoli, s katero se je moč dogovarjati!), pa čeprav proti volji teh, ki (me) ogrožajo (ko bi ne imeli volje »ogrožati me«, potem problema sploh bilo ne bi)?
Ampak, vseeno, planet je že tako malodane povsem živalski, samo »idioti« upoštevajo moralna načela (zato tudi nikamor ne dospejo, razen globoko v ozadje!), pa bi kazalo vsaj toliko etičnosti ohraniti, da bi človek tudi po tem, ko bi razrešil (trenutno edino, in sploh ne majhno, zanemarljivo) grožnjo lastnega obstoja, imel mirno spanje.

O marsičem govorijo, določene zadeve so tudi v izvajanju. Ne vem, priznam, o vsem, kar se, morda, že izvaja, vem pa, na primer, to, da so, na primer, Kitajci uvedli ukrep »samo-enega-otroka«. So ga uvedli zaradi nekih drugih razlogov, ali pa prav zaradi obravnavanega? Ne nazadnje, so edina »kultura«, ki se je uspela ohraniti skozi tisočletja, potemtakem morajo imeti, pri njih, tisti, ki odločajo, »nekaj-v-glavi«…
Govori se, denimo, o tem, kako »nas« določeni posipavajo, z raznimi sredstvi. Tudi o tem sem že slišal, da »Američani črve trosijo, iz letal, da bi nam uničili pridelek«… kakorkoli, marsikaj sem že slišal, zvečine kapitalne neumnosti, a možnost, ne samo teoretična, obstaja. Pa ne za črve, sam ne govorim o »začrvovanju«, pač pa, na primer, za substance, s katerimi je moč plodnost (razplojevanje) omejevati.
Se mi zdi neetična, takšna možnost? Iz »prve roke« - DA! In to zaradi več razlogov. Med njimi je tudi ta, da nimam dostopa do VZROKA takega posipanja, v kolikor le-to dejansko obstaja. In razlog je lahko povsem sebične narave, denimo tak, da posamezniki (ki imajo moč v rokah, a so tudi nagonska bitja) izključno lastni pogoltnosti lajšajo načine pridobivanja tistega večnega nagonskega »še več« (hočem imeti)! In, vsaj pogojno, NE, v kolikor pomislim na že omenjeno »(u)branitev pred zvermi«… objektivno dejstvo je namreč sledeče: surovin, temeljev pridobivanja (živetja) je na planetu vse manj, jih, s črpanjem, trošimo, ust pa, na drugi strani, vse več.. pa me ne bi čudilo, v kolikor bi to bil edini razlog, da bi se močnejše med živalmi odločile odstraniti (ali vsaj številčno omejiti) šibkejše – med živalmi. Pomeni, da tovrstna sebičnost, naravnana z živalsko pogoltnostjo, NE SME biti razlog kakršnegakoli delovanja proti (dejanskim ali domnevnim) nasprotnikom! Četudi…
Kar sem v življenju, enega samega dne nisem doživel, v katerem se »veliki« ne bi »igrali« vojn, pobijanj, pri čemer je edina razlika med določenimi obdobji v tem, da so zvečine ta pobijanja geografsko omejena (a z istimi udeleženci, vselej, četudi skritimi v ozadju), tu in tam pa se razlijejo prek celega planeta. In teh in takšnih izkazovanj sploh NE BI BILO, ko se nagoni ne bi imeli možnosti izkazovati, ko bi svet(u) (ob)vladal razum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In močno dvomim, da je pobijanja (vojne, in vse ostale grozote, ki jo močnejši dopuščajo pri šibkejših) moč etično upravičiti, pa – je neetično, če se z istim orožjem soočiš z nasprotnikom? Če ne reagira na besedo, potem, očitno, razume samo gorjačo!

Druga možnost bi bila t. im. čipiranje. In tudi pri tem se etika znajde v dvomih, v močnih dvomih, ob čemer se pojavi dodatno vprašanje: še vsi dosedanji (nasilni) posegi v naravo, so imeli »stranske učinke, posledice«, potemtakem ni moč zagotoviti tega, da bi se takšen poseg tudi dolgoročno odvijal v okviru pričakovanega! Ob čemer se pojavi še ena »malenkost«: še vse dobro, kar je človek ustvaril, je postalo sredstvo ZLORABE, v istem trenutku, ko je dospelo v roke človejakov! Potemtakem bi bilo tudi s tem, s čipiranjem, lahko popolnoma enako!
Seveda bi se dalo tudi temu izogniti (teoretično vsaj), ko bi bil čip, na primer, tako programiran, da bi v primeru odstopanja od lastne zasnovanosti (v primeru bodisi zlorabe, bodisi okvare), preprosto, paraliziral, (za)ustavil, »dal-pod-neke-vrste-narkozo« glavo, v kateri bi se nahajal… in bi taista glava, taisto bitje znova nemoteno delovalo takrat, ko bi bila okvara (ali zlonamerno poseganje) odpravljena (odstranjeno)… vendar:
Ko za tipkovnico igram šah, se soočam z inteligenco, ki pa to ni, vsaj ne v podobi svojega suverenega bivanja. Kakopak, v programu, ki poganja tovrstne šahovske igre (in slednjo potezo) so vključene številne kombinacije, potemtakem miselni, inteligentni odgovori na sleherno mojo potezo… že sam program je sestavljen na temelju razuma… moraš najprej razumeti to, s čemer se ukvarjaš, kar izdeluješ, moraš vedeti o različnih možnostih istega, različnih podobah izkazovanja… moraš znati neobstoječe spremeniti v obstoječe, iz neoprijemljive zamisli narediti oprijemljivost, nekaj materialnega… pomeni, da je v tem šahu inteligenca VGRAJENA, opredmetena – kakor je v marsičem, malodane v vsem, kar označuje »sodoben svet«, od straniščne školjke na izplakovanje naprej… a ta inteligenca zares NIMA možnosti svobodnega izbiranja, suverenega odločanja, daleč od tega, deluje lahko, razumsko, samo v okvirih sprogramiranosti… pomeni, da s slednjim vstavljanjem čipov preprečim suvereno izkazovanje tistega, kateremu ga vgradim!
Vendar – so suvereni vsi tisti, ki trpijo konstantno žejo… lakoto… (sicer, načeloma) ozdravljive bolezni… vojne… NISO, nimajo kaj prida možnosti, lahko le bežijo (v kolikor so jih drugje pripravljeni sprejeti, in v kolikor imajo objektivne možnosti za beg) ali pa trpijo vse, s čemer se soočajo!
Nov vendar: je suveren človek, na tem živalskem svetu, sme utemeljeno upati na to, da bo sam preživel svoje življenje v miru, ne da bi ga kdorkoli ogrožal? Sme taisto upati za življenja svojih otrok? Ne, še zdaleč od tega, da bi smel, še zdaleč od tega, da bi tudi v času miru človeško živel… med drugim tudi tako, da bi za vse veljala (v osnovi) ista pravila, temelječa na dejanskih zmožnostih, prizadevnosti, na izkazanem v okviru etičnega… in ne na komolčarstvu, zvezah in poznanstvih, spotikanju, na metodah boja za obstoj, na metodah fizično močnejšega, spretnejšega, hitrejšega, brez slehernega zadržka živečega (kadar gre za lasten dobrobit, kakopak, kajti vsem ostalim človejaki zlahka očitajo neprimerna izkazovanja!)!!! Ne, tudi človek ne more tako, kot bi hotel, a se prav zaradi tega, ker JE ČLOVEK, raje nekoliko povleče, umakne (ob stran, v ozadje), in pusti živalskost, da dirja po svoje! Pa…
Je to prav(ilno)? S strani posameznika, s strani posameznega trenutka… morda je, s strani generalnega pogleda pa – kadar se um, etika, dobro… umika neumnosti, neetičnemu, slabemu… takrat vse, slej ko prej, posluje po sistemu slednjega! Takrat biva Animal planet, še krepko bolj, kot biva v podobi TV programa!

Ne bom o ostalih tovrstnih, etične dvome budečih možnih rešitvah nadaljeval, se raje posvetim eni sami, ki v prav ničemer, vsaj neposredno, ne izpostavlja možnosti »biti neetičen«! In ta možnost je…
Ustvariti na planetu dva rezervata, pa, denimo, človeka (razumno bitje) poseliti na celini, imenovani Avstralija, ves preostali svet pa prepustiti človejaku (nagonski živalskosti), pri čemer:
-          Je potrebno človejaku onemogočiti razpolaganje z vso sodobno vojaško tehnologijo, od atomske in vodikove bombe, prek raket, vseh zračnih in vodnih plovil;
-          Je potrebno človejaku onemogočiti razpolaganje s kemično industrijo, razen z industijo, usmerjeno v izdelavo zdravil (in kozmetičnih sredstev, kakopak, kajti človejak hoče »biti lep«), in industrijo, usmerjeno v lajšanje (zdaj celo že omogočanje samo) pridelovanja hrane.

Tako bi obe bitji imeli možnost povsem suverenega odločanja o sebi (in o skupnosti/h, v kateri/h bi bivali), in bi bila njuna usoda odvisna izključno od – obstoječih zmožnosti, s katerimi razpolagata! In…
Do česa bi prišlo, dolgoročno, na ta način? Do tega, da bi človejaki, potem, ko bi potrošili vse znane energente, surovine… počasi tonili »nazaj-v-čas«, saj (objektivno!) niso zmožni »izumiteljstva«, spreminjanja okoliščin na boljše, lažje, pa bi se, postopoma, spet znašli natanko tam, kamor sodijo, v »naravi«… in bi, v končni fazi, tudi »ponoreli Max« sestopil s filmskega platna, in bi, v končni fazi, tudi človejakožerstvo obudilo svojo tradicijo… medtem ko bi Avstralija postala »zemeljski raj«, okolje neslutene tehnične, civilizacijske, ETIČNE razvitosti, blagostanja, ČLOVEŠKEGA SOBIVANJA!



In, za zaključek, še apel, človeku, razumu: če nekoč pride do poseljevanja nekega drugega planeta, s strani človeka, potem – LEPO PROSIM, nikarte tja naseliti bitij z geni človečnjaka! Bo že tam, na licu mesta, dovolj drugih oblik primitivnega življenja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar