Najprej
– čemu je prišlo do nastanka zakonov (ki vsebujejo dovolitve, omejitve in
prepovedi, obenem opredeljujejo sankcije za primere kršenja pravnih
normativov), sodišč, »represivnih organov"?
Nikakor
NE zaradi tega, da bi »meni«, kot posamezniku, v prvi vrsti zapovedovali, in »mi«,
s tem, kratili »svobodo« (to je le posledica objektivne potrebe, tega, da se
nagonska bitja niso zmožna samoobvladovati), pač pa zaradi tega, da bi »mene«,
kot posameznika (in kot morebitno žrtev tistih, ki se ne zmorejo
samoobvladovati), obvarovali tega, da bi se iz potencialne žrtve spremenil v –
dejansko žrtev!
Da, z
vso odgovornostjo trdim: tam, v tistih (žal številčno zelo omejenih, po svoji
naravi povsem specializiranih) skupnostih, ki so sestavljene izključno iz
razumskih bitij, tam NI POTREBE ne po zakonih, ne po sankcijah, kajti VSAKO
razumsko zasnovano bitje NA ENAK NAČIN RAZUMEVA POSAMIČNE VSEBINE, saj se le-te
(po svojih naravnih zakonitosti) na povsem enake načine izkazujejo vsem, in
vsakomur, tudi tistim, ki jih ne razumevajo (normalno, razumsko bitje zna reči
tisti »ne vem«, ker se zaveda tega, da ne more vedeti vsega o vsem, da celo
tam, kjer izkazuje vedenje, s svojim znanjem ne pokriva celote, potemtakem se
zaveda tudi tega, da MORA sodelovati z nekimi drugimi, iz preprostega razloga
ker – vsi LJUDJE vedo o vsem, kar je bilo kot odkrito prepoznano, pa bi se skrajno
neumno izkazoval, ko ne bi upošteval mnenja tistega, ki ve, medtem ko sam ne
vem!); ker se VSAKO razumsko bitje zaveda tega, da v sobivanju MORAM upoštevati
predvsem interese skupnosti, in šele posledično tudi do (morebitnih)
svojih dospevati (in to zavedanje izvaja zaradi tega, ker je
razumevanje/razumskost brezpogojno »začinjena« z zmožnostjo ob/čutenja krivice,
z nelagodjem, doživetim ob njej, z uvidevnostjo, posledično s potrebo po
samoobvladovanju)! Potemtakem bi lahko tovrstna sobivanja označili (če že
segamo po raznoraznih podobah družbenih stanj) s terminom demokracija: sobivanje,
temelječe na dogovarjanju, pojasnjevanju, soglasnem sprejemanju odločitev,
sobivanje, usmerjeno prvenstveno v interes – samega sebe, sobivanja, njegovega
uspešnega živetja!
Vse
ostalo, vsa ta nagonska sranja, opredeljevana s taistim terminom, so v bistvu
le »demokracija«, so le tozadevno, na papirju in v ustih demokratična, dejansko
pa so uzakonjena podoba omejene anarhije! Potemtakem načina sobivanja, znotraj
katerega vsakdo, ki dospe do položaja moči, do tega, da se začuti dovolj
močnega (in v to tudi okolje prepriča), »sme« početi malodane vse, kar se mu
zljubi. In, kakopak, ta početja so praviloma usmerjena v zagotavljanje lastnih
interesov, še zdaleč ne interesov skupnosti! Samo pomisli o tem, če ne
verjameš, koliko novodobnih »politikov« (gospodarstvenikov, obrtnikov…) poznaš,
ki se v mandatu, dveh, materialno niso ohohohoho »opomogli« (pa ne s poštenim
delom, s prihranki, pač pa izključno zahvaljujoč svoji živalski pameti, ki
besedo morala pozna le od daleč, ker jo je tolikokrat že slišala)!
Vzemimo
za primer neko družinsko okolje, tega vsakdo pozna. In razmislimo…
Imaš
(majhne) otroke. In imaš, v osnovi, dve možnosti. Prva je ta, da jim pustiš
vse, kar si zahočejo početi, druga, da jim početje omejuješ.
Da,
tudi otroci zmorejo ogrožati (nemoten) obstoj skupnosti, sleherna posamičnost
(v slehernem sobivanju) je namreč sestavni del celote (skupnosti), pa če je z
njo nekaj narobe, potem tudi celota ne more nemoteno delovati!
Poglejmo
prvo možnost: smejo početi vse, kar se jim početi hoče, in da.
Smejo
risati po zidovih, smejo rezbariti v pohištvo, smejo hrano, v kolikor je ne
marajo, metati po tleh, smejo, v jezi, razbijati, tisto, kar jim v roke pride,
smejo pretepsti šibkejšega od sebe (običajno je tako, da močnejši šibkejšega
pretepe, pri ž'valcah), smejo… ma, ni tistega, česar ne bi smeli! Pa povej: si
znaš predstavljati nemoteno sobivanje, v takšnem primeru? Jaz si ga ne znam,
kajti tudi v primeru še tako zajetne uvidevnosti, izkazovane s strani tistega,
ki se v takšnem okolju znajde, le-ta popusti, ima svoj rok trajanja, predvsem
pa – ne želi biti uvidevna do nepravilnega, do slabega, do zlega!
Potemtakem,
neposredno izhaja, takšna ugotovitev, so v vsakem sobivanju, v katerem ni
razumevanja o temeljnih vsebinah sobivanja, potrebne omejitve, prepovedi in
zapovedi ( = zakoni)! In da bi te omejitve imele svoj učinek, je potreben
nekdo, ki ugotavlja ne/pravilnost izkazanega početja ( = raz/sodnik), in so
potrebne ustrezne sankcije, s katerimi bom izkazano početje obravnaval, ga
bodisi nagradil, bodisi kaznoval. Pa, da ne bo nesporazuma, že sama pohvala je
nagrada, ni potrebe po materialnih podobah nagrajevanja, in še najmanj po
plačevanju »pridnosti« (z denarjem, tako običajnim sredstvom, ki deluje v premnogih
družinskih okoljih)!
Potemtakem
taisto mora obstajati tudi v vseh ostalih podobah sobivanja, še zlasti tam,
kjer se srečujejo posamezniki, ki le po določenih vsebinah delijo interese,
medtem ko po vseh ostalih izkazujejo popolna nasprotja (v interesih)! Zdaj pa
takole…
V
kolikor so omejitve jasno opredeljene; v kolikor veljajo za vse enako; v
kolikor je sodnik pošten, pomeni, da je načelen, pa za vsako enako pogrešitev
odmerja (vsakomur) enako kazen; v kolikor je ta kazen (po svoji teži)
prepričljiva (potemtakem je koristna, ker zaleže, ker vsaj omejuje ponavljanje
neprimernih ravnanj v bodočnosti)… potem bo, v skupnosti, obstajal red! In bo
skupnost kot celota lahko nemoteno bivala, in bo lahko, znotraj skupnosti,
nemoteno bival vsak njen sestavni del, vsak posameznik. V nasprotnem primeru pa
– živela »demokracija«!
Kdaj so
omejitve jasno opredeljene? Takrat, kadar zmorejo zaobseči temeljna stanja
določenih vsebin in jih nesporno in razumljivo opredeliti (z besedami, ki bi
morale biti slehernemu razumljive).
Kdaj
bodo omejitve veljale, bile (vsaj) »spoštovane«? Takrat, kadar bodo dosledno
veljale, za vse in vsakogar, v vseh situacijah.
Kdaj bo
izvajanje (vzdrževanje) teh omejitev učinkovito? Takrat, kadar bo sodnik zmogel
vsakogar (in vsako storjeno dejanje) obravnavati na enak, načelen, moralno
korekten način ( = pošteno).
Kdaj
bodo zalegle? Takrat, kadar bodo sankcije, izhajajoče iz kršitev, prepričljive.
Kdaj
bodo kakovostno vplivale na bodoča stanja? Takrat, kadar bodo sankcije
PREPREČILE PONAVLJANJA KRŠITEV s strani enega in istega njih izkazovalca!
Jasno (razumljivo) opredeljene
omejitve
Obstaja
zakonska »solata«, ki jo zapisujejo »geniji« (»strokovnjaki«) bebavosti,
človejaškega sveta… in obstaja le zaradi tega, ker taisto »solato« sprejme« -
nagonska večina v skupščini oz. parlamentu. Večina, potemtakem, ki ne razumeva
celote, a se ji zdi, da vsaj njene dele, razumeva, čeprav – kako bom karkoli
razumel, če pa mi ni razumljivo to, v kakšnih podobah, na kakšne načine se to,
domnevno razumljeno, izkazuje v odnosu do celote (kako na to celoto deluje, kaj
ji povzroča)?!
Dobro,
obstaja. In takšne »solate« dejansko ni moč razumeti, oziroma jo lahko vsakdo
razume po svoje, tako, kot se je naučil razumevati besede, s katerimi je (»solata«)
zapisana, in po sistemu »svet je tak, kakršnega vidim«.
Obstajajo
pa tudi povsem korektno, docela razumljivo zapisani zakoni, pa, znova, jih tudi
ne zmorejo vsi enako razume(va)ti, čeprav, če ponovim zapis iz drugega odstavka
tega zapisovanja, VSAKO razumsko zasnovano bitje NA ENAK NAČIN
RAZUMEVA POSAMIČNE VSEBINE, saj se le-te (po svojih naravnih zakonitosti) na
povsem enake načine izkazujejo vsem! Zaradi česa jih ne zmorejo
enako razumevati? Preprosto: ker je dobesedno sleherno poro družbenega
življenja (politiko, gospodarstvo, zdravstvo, znanost, izobraževanje…)
preplavila nagonska večina! Pa se pripeti tudi to, da vrhovni skupi (veččlanski
senati, v katerih naj bi bile same MORALNE in STROKOVNE AVTORITETE) niso
zmožni (enakega) razumevanja!
Celo
med izumitelje se zapisujejo, dobro, zgolj med »izumitelje«, pa »izumljajo«
različne gospodarsko-politične ukrepe, skregane z realnostjo, ki se, s časom,
kot ne samo nepravilni, pač pa predvsem škodljivi izkažejo. In »izumijo« nek »napoj«
(kako te zadeve spominjajo na srednjeveške »čarobne« in »zdravilne« napoje!),
ki upočasnjuje staranje, podaljšuje čas živetja (ker, na primer, vsebuje
sestavine, s katerimi polži obnavljajo svoje hišice). In »izumijo« (ja, pogosto
se tega, konkretnega področja lotim) »psihoterapevtsko« presajanje lončnic,
vrtenje palcev na rokah, zavijanje z očmi… pa ni nič čudnega, da se tudi
izganjalci hudiča pojavijo, na svojih uradno opredeljenih delovnih mestih, in
da duhovnik dospe najprej med vojake… nekoliko kasneje tudi med učence! V času,
do katerega je bilo že neštetokrat dokazano, da praznoverja temeljijo izključno
na neumnosti!
Zmorejo
biti omejitve jasno opredeljene za občestvo?
Moje
izkušnje pravijo da – NE. V številnih pogovorih sem namreč ugotovil, da celo
istih besed ne razumevamo enako, da je potrebno prevajanje (dodatno opisovanje,
znotraj, domnevno, enega in istega jezika!), kaj šele, da bi (pri določenih
besedah, ki posamezne sklope obravnavajo, obvezno tam, do koder čutna zaznava
ne seže) sploh razume(va)li tisto (vsebino), o kateri beseda izpričuje! In
taisto občestvo izbira (svoje) predstavnike, ki nato po isti (nes)pameti, torej
skladno z neumnostjo občestva, obravnava predloge zakonov (v parlamentu), jih
obdeluje, predeluje ter sprejema (bodisi zavrača)!
Ne, v
kurniku ne more biti jasno nič drugega kot to, da je kokoš kokoš, da zoba med
lastnimi iztrebki (in pozoba tudi njih), pa da, včasih, tudi »slepa zrno najde«,
se ji nekaj posreči.
Dosledna veljava omejitev in
dosledno njih izvajanje
Naj se
razpišem, ali, na kratko, zgolj povprašam: kje živiš?!!!!!
Tisti,
ki dospejo do (objektivne) moči, tistim, katere se bojijo (bodisi njih samih,
bodisi njih zvez in poznanstev, klik), tistim, ki v isto jato sodijo, v kateri
je tudi razsojevalec (ali preiskovalec, ali tožnik)… tistim nagonskost »skozi
prste gleda«, vsem ostalim pa – stvar trenutnega navdiha, bolj ali manj. Pa
lahko zaradi 100 evrov (neplačila) brez hiše ostaneš (pa da ne bo nesporazuma:
vsekakor si je tisti, kateremu so hišo zaplenili, in je, sam, preprečil, da bi
mu odnesli, na primer, TV aparat, ali kuhinjski aparat, ali kos pohištva… in je
sam, zavestno – vsaj moral bi se zavedati – storil prekršek, ter se niti za
kasnejša opozorila ni zmenil… zaslužil sankcijo, vendar USTREZNO sankcijo, teži
prekrška primerno, nikakor pa ne odvzema nepremičnine, kakršna je hiša)!
Pa, da
ne bi bilo nesporazuma: VSAKO nagonsko bitje (pa naj bo sodnik ali zgolj »običajen«
državljan) na povsem enak način funkcionira, ima različna merila, pa sebe
drugače obravnava kot ostale, pa neke »svoje« drugače obravnava kot ostale…
potemtakem občestvo niti moralne pravice nima, za to, da bi se kaj dosti nad »pravnim
redom« razburjalo, kajti vse, ampak res vse, kar doživljamo v časih »demokracije«,
je zgolj odraz, preslikava navad, izkazovanj – nagonske večine! Kateri so,
denimo, »veze in poznanstva« nekaj povsem normalnega, samoumevnega, kadar sama
sebi na tak način pridobiva… in obsodbe vredna, kadar pridobiva nek drug!
Kdaj bodo omejitve učinkovite?
Vzemimo
primer Trobca: skuril je ne-pomnim-koliko žensk, in bil obsojen na – 20 let
zapora! Pomeni… da bi, povsem zlahka, lahko s svojim početjem nadaljeval, ko bi
bil v zaporu »priden« in bi bil, po prestani kazni, (še vedno) dovolj pri
močeh.
Določena
(zgolj tozadevno etična) ravnanja nagonska bitja izkazujejo IZKLJUČNO v strahu
pred posledicami, pa – če se bojijo, da bodo kaznovana, zaradi nepravilnosti,
bodo »pridna«, v nasprotnem pa ne bodo! NI zavedanja, NI osveščenosti tam, kjer
NI razumevanja, kjer ni etičnosti, ki je že (sama po sebi) prirojena, v podobi
uvidevnosti, v podobi bolečine, ki jo začutiš, ko vidiš, da si nekoga prizadel!
NI pridnosti tam, kjer ukradeš »zgolj« paket vijakov, s tekočega traku, češ »itak
je tega dovolj, sploh opazili ne bodo«… kajti tudi s takšnim paketkom neposredno
vplivaš na to, da si povečal stroške poslovanja (v vijake je bil vložen
material, katerega je bilo treba plačat… vanje je vloženo delo, katerega je
bilo treba plačat… energenti, katere je bilo treba plačat), in, na drugi strani,
zmanjšal realizacijo prilivov (tistega, kar si ukradel, podjetje ni moglo
prodati!)… če zanemarim preprosto dejstvo, da si odtujil (ukradel) nekaj, do
česar nisi upravičen, ker NI tvoje!
Če se
povrnem k temu, da so zakoni zaradi tega, da zagotavljajo (vsaj omogočajo) neko
(vsaj relativno) varnost vsem tistim, ki zmorejo normalno sobivati, potem mora
biti v prvem planu, pri obravnavanju teh zakonov, to, ali so (takšni, kakršni
so) učinkoviti, ali zares dosegajo tisto, čemur so namenjeni? Takrat MORAM biti
najprej human do tistih, katere ščitim, šele posledično tudi do tistega,
katerega bom kaznoval (če ne drugega, ni etično znašati se nad nekom,
komerkoli, četudi je zagrešil dejanje, katerega ne bi smel), pa…
Je
humano do skupnosti, to, da večkratnega morilca (ki je NEPOPRAVLJIV primer,
najprej zaradi tega, ker je nagonsko bitje, ki le v prisotnosti sankcij, in
njih izvajalca, zmore biti pridno… nato zaradi tega, ker z zaporniki nihče
vsebinsko zares ne dela, v smeri, da bi skušal, vsaj tiste redke, pri katerih
je uspeh možen, ozdraviti, jih spreobrniti, spremeniti, zares, vsebinsko
spremeniti, pač pa, celo nasprotno, se v zaporu nalezejo še tistega slabega,
česar prej, morda, niso po/znali) obsoditi na 20 let?
Za
morilca ni humano, njemu je vsak zapor (pa naj traja tri dni, ali dvajset let)
nehuman, ker ga omejuje, za občestvo pa tudi ni, kajti – v primeru, da se
takšen obsojenec povrne v svoje nekdanje okolje, da uspe dospeti iz zapora, v
takšnem primeru je povsem realno moč pričakovati to, da bo svoja izkazovanja
(zaradi katerih je bil obsojen) ponavljal! Potemtakem bo, spet, moril!
Če ne
verjameš, potem poišči podatke, ki govorijo o tem, da se gromozanska večina
obsojenih izkaže v podobi povratnikov (da se, po prestani kazni, spet srečajo z
zaporskim okoljem)!
Kaj
želim povedati?
Preprosto,
to, da v takšnih stanjih, kakršno je »demokracija«, v stanjih, znotraj katerih
večina (itak) svobodo pojmuje pod »smem početi kar mi prija« (in takšno
pojmovanje tudi izkazuje, da le do priložnosti dospe), ne sme biti v ospredju
interes posameznika (obsojenca), pač pa interes sobivanja (varnost vseh tistih,
ki zmorejo sobivati na uvideven, nikomur-nič-hudega-storeč način), potemtakem
naj bi bilo tudi opredeljevanje kazni usmerjeno v zagotavljanje NEponavljanja storjenih
(nepravilnih, nesprejemljivih) dejanj, potemtakem… bi bilo potrebno trobce
bodisi doživljenjsko zapreti, bodisi se od njih, kot potencialnih (in
upravičeno verjetnih) groženj, na (zanje) neboleč način posloviti.
Ni komentarjev:
Objavite komentar