nedelja, 11. december 2016

Vpliv okolja na razumska bitja



Še nisem srečal razumsko zasnovanega bitja, katerega ne bi bremenile določene psihične težave, od tistih najlažjih (pomanjkanje zavedanja lastnih zmožnosti, tudi popolne nesamozavesti, zadržanosti, celo plašnosti…), do težav najhujših oblik (kronična apatičnost, nevzdržnost sobivanja in, posledično, samoizolacija, suicidnost…). Tem težavam se, kadar se pojavijo v težjih oblikah, pridružijo tudi psihosomatska obolenja, kronična, torej »bolezni telesa« (migrene, razne razjede prebavnega trakta, slabokrvnost… pa, v najhujših primerih, celo delna ali popolna ohromelost, slepota, oglušelost, izguba spomina, celo smrt). In te bolezni, »bolezni telesa«, medicina (zaradi pomanjkanja tako strokovnjakov – s tem potrebnega časa – in zaradi pomanjkanja sredstev, ne zgolj denarnih) »zdravi« s kemičnimi pripomočki… z drugimi besedami skuša medicina vsaj ohranjati vzdržnost obstoječega stanja, vendar na tak način ne zmore bolniku povrniti kakovosti življenja, njegovih umskih in telesnih zmožnosti…
Seveda, v najhujših primerih (in kadar ni prepozno) obolela oseba dospe celo v fazo ustrezne obravnave, ki pa je ne samo dolgotrajna (samo opazovanje in izhajajoča opredelitev obolenja, lahko traja tudi mesec dni in več!), pač pa je njen rezultat vprašljiv predvsem iz enega samega vzroka: v kolikor bolnik še naprej biva znotraj svojega (obstoječega) okolja, potem je malo verjetnosti, da mu bo terapevt lahko zares pomagal, oziroma, z drugimi besedami, bo terapija terjala krepko več časa, kot bi ga sicer (rezultat pa je, še vedno, vprašljiv!). Obenem pa bo bolnik soočen z dokaj bolečimi, med seboj nasprotujočimi se stanji: medtem ko bo s terapevtom (od določene faze zdravljenja, dalje) čutil sprostitev, olajšanje, bo v okolju deležen ponavljanja pritiskov, konfliktnih situacij, kar pomeni, da bo nenehno »skakal« iz dobrega v slabo… da bo nenehno deležen – nove bolečine!

Okolje terja ravnanja, skladna z njegovimi mnenjsko/ravnanjskimi vzorci. Dobesedno terja, ne zgolj pričakuje, pa svoj »prav« (ki je, dejansko, gromozanski NEprav!!!) uveljavlja s prisilo, s čemer odraščajoče razumsko bitje potiska v situacijo, podobno primežu. To bitje sicer po logiki čuti (kasneje tudi ve) o tem kaj je in kaj ni prav, po drugi strani pa je prisiljeno govoriti/ravnati tako, kot od njega zahtevajo… in sčasoma, zgolj zaradi (lažjega) fizičnega preživetja, pristaja na te »zapovedi«… in s časom po njih prične tudi izkazovati samo sebe, se navadi »razmišljati« in delovati natanko tako, kot od njega zahtevajo.
Predstavljaj si hlebec kruha, na katerega postavijo težko utež – kruh se bo povsem sploščil, izgubil bo svojo podobo, postal bo nekaj, kar v svoji zasnovi – ni bil! Natanko tako se dogaja tudi v psihi: tisti »pravi, razumski jaz« je vse bolj »sploščen«, je vse bolj zanikan, je potlačen, skrit, zakopan nekje v »notranjosti«, medtem ko telo deluje tako, kot so ga naučili delovati. In – kakor hlebec ni najbolj zadovoljen, pod utežjo, tako ne more biti najbolj zadovoljno tudi razumsko bitje, ki se samega sebe, svojega dejanskega, izvornega, niti ne zaveda več. In to je tisti razlog, zaradi katerega nezadovoljstvo postopoma preraste v – psihična (tudi psih-somatska) obolenja!

Vse te zapovedi so v razumsko bitje vnesene z – besedo! Lahko za vnos, da je »učinkovitejši«, uporabljajo tudi fizična sredstva kaznovanja/prisile, a vsemu navkljub je beseda tista, ki je merodajna, kajti – kako boš razumel to, kar od tebe zahtevajo, če ti tega ne bodo povedali (z besedo, torej), kako se boš ravnal po zapovedih okolja, če te zapovedi ne bodo izkazane v podobi besednih zvez?!
Tako razumsko bitje v bistvu samo pripomore k temu, da zapade v psih. težave (zgolj zaradi tega, da mu okolje dopusti v miru živeti!!!), saj besed ni mogoče v nekoga kar vsaditi, pač pa jih mora sleherno bitje samo sprejeti, kot merodajne. In tako se začne tudi razumsko bitje ravnati po določenih zapovedih, ki so povsem absolutistično zasnovane, in za katere ni moč najti ustrezne logične razlage, opravičila, v naravi. Tudi tisti, ki se po teh zapovedih ravnajo, jih ne znajo drugače pojasniti kot s pojasnili, s katerimi je bilo njim (po)streženo. Največkrat so ta »pojasnila« v podobi »zato, ker tako je (ker tako mora biti)!«

Sčasoma torej razumsko bitje na tak način vse bolj otopeva, vse manj je tiste naravne volje, sproščenosti, čistosti v njem, vse bolj postaja zadrto, obenem razumsko – nezmožno. Dokler ne postane povsem nezmožno in v celoti povzame interpretacije nerazumske večine. Resda se lahko, v kolikor ima (še) toliko moči, umakne nekam »na samo«, a s tem zgolj prepreči to, da bi mu okolje zadajalo nove bolečine, izogne se konfliktnim situacijam, kar pa ne pomeni, da si je izboljšalo tudi samo kakovost življenja, zares izboljšalo, in še manj pomeni to, da je s tem obudilo svoje dejanske zmožnosti… ki jih, povsem napačno (lahko celo v podobi dobesedno slehernega ravnanja, lahko zgolj deloma) uporablja, saj je »svet postavilo na glavo« (tako, kot je na glavo postavljen pri nerazumskem delu, ki izhaja iz posledice in išče vzroke zanjo – praviloma izven sebe – na način, da mu je razlaga dopadljiva, všečna, pa četudi je – povsem skregana z logiko… ki je nerazumski, tako in tako, ne premorejo).

Z drugimi besedami: dolgotrajni pogovori, ki lahko trajajo tudi tedne, dan za dnem, najprej privedejo do odkritja »izhodiščne točke« obravnave, nato sledijo pogovori, usmerjeni v to, da oboleli (na temelju argumentov, na temelju stanj, obstoječih v naravi, na temelju etičnega) počasi začne spreminjati lastna prepričanja (s tem tudi ravnanja), da počasi (v začetni fazi izjemno mukotrpno, tudi s sproščanjem agresivnosti obolelega – vse življenje so ga stiskali v kalup, in ko je, končno, v tem kalupu začutil sebi varnost, mu želi nekdo ta kalup vzeti!) sprejema te argumente, s tem, počasi, preoblikuje lastno mnenje, dokler na koncu ne oblikuje dejansko svoje, na razumu zasnovano stališče, katero je zmožen tudi zagovarjati, obraniti s konkretnimi argumenti (in ne več s tistim »zato, ker tako mora biti«!). In ko oboleli pride v to fazo, ko prestane preizkus spodbijanja novonastalega njegovega mnenja (je priporočljivo namreč preveriti, koliko je mnenje posledica nenehnega pregovarjanja, torej koliko gre za neke vrste vdajo, koliko pa konkretna oseba zares tako misli – če misli zares, potem ve, kako je do mnenja dospela, in zna, po isti poti, taisto tudi obraniti, to mnenje postane dejansko njeno, trajno!)… in v tem trenutku obolela oseba prvič v svojem življenju začuti, da je povsem sprejemljivo to, da je natanko takšna, kakršna zares je – sledi gromozansko olajšanje, v podobi sprostitve psihičnega krča (teh krčev je lahko več, veliko, odvisno od presije, kateri je bil posameznik izpostavljan), sprostitve, ki jo tudi fizično začuti (tako, kot je čutilo tudi nastajanje krča, v podobi nenehnega stiskanja v prsnem košu), naknadno sledi izostanek določenih ravnanj oz. (obsesivno kompulzivnih) motenj, sledi večja umska zmožnost, bolj vedro, lažje – življenje. Predvsem pa, po odpravi vseh krčev, pride do suverenega bitja, ki se je zmožno zoperstavljati pritiskom okolja, in je zmožno – biti to, kar zares je!

Žal takšna terapija (edina zares pravilna) velja izključno v primeru razumskih bitij, kajti pri tistih, ki delujejo na osnovi pogojnega refleksa, na temelju nenačelnosti, ni moč uporabljati etičnih zapovedi za opredeljevanje tistega kar je, in kar ni prav. Pri njih je »terapija« bolj dresurne oblike, kar pomeni, da ne odpravlja nakopičenih motenj, težav, pač pa zgolj lajša (že prizadetemu) preostanek živetja, obenem pa ga naredi okolju sprejemljive(jše)ga.

Toliko o raznih telovadbah in razmigavanjih… in čarobnih napitkih ter podobnih sračkanjih.

Ni komentarjev:

Objavite komentar