ponedeljek, 26. december 2022

Rad bi (ga/jo) srečal…

Da, res je, rad bi srečal nekoga, ki je, denimo…
 
V najhujših nekih »političnih časih«, nič kaj simpatičnih, in v ozračju obče nestrpnosti, po razpadu Juge, pomagal neki materi, ne-tu-zemki, pridni, pošteni, dušno čisti ženici, da je smela dočakati dan, ko je tudi njeno najmlajše, osnovnošolsko dete, dospelo bivati k njej, v Deželo. In sem za to pomoč kar nekaj časa dal, svojega, kakopak, in se s kar nekaj tepci, uradniškimi, »bil«, pa kar nekaj »lepih« besed na račun svoje »zavednosti« poslušal… a sem, vsemu navkljub, dočakal dan, da sta se mati in hči, ali obratno, smeli veseliti tega, da je družina postala zaokrožena celota!
 
V taistih časih poskrbel, uradno, kakopak, zakonito, za nekaj podobnih primerov, da so neki posamezniki, ki se v življenju z ničemer niso mazali, smeli ostati tu, in še naprej opravljati svoje delo, tako, kot so ga poprej. Tudi ni bilo najbolj simpatično, takrat, to moje početje, zame.
 
Prevedel, ne vem, če se ne motim, nekih deset knjig, med njimi polovico takšnih, da sem vsak dan prevajanja preklinjal svojo odločitev, da pomagam, ker mi je bila vsebina prevajanega bolj nesprejemljiva kot ne, kar zadeva razumskega pojmovanja sveta, in kakovosti samega zapisovanja, in sem celo moral dodajati, dopisovati, po svoje, seveda, da sem neke besedne »skice« v zaokrožene, smiselne celote sčaral, pri čemer enkrat nisem povprašal tistega kaj-bom-jaz-od-tega-imel, čeprav sem v delo vložil najmanj leto dni, krepko raje več, malodane vsakodnevnega celodnevnega dela. Ne, garanja!
 
Beračil, prosjačil sem razna podjetja, za neke knjige, odpisane računalnike, za marsikaj, da sem te zadeve zmogel peljati v neke odročne šole, takrat, ko sem otrokom na obisk hodil, takrat, ko sem lasten dopust trošil, da sem zmogel z dela, rednega, izostati, lastno gorivo, pri čemer tudi, nikoli, nisem vprašal kaj-bom-imel!
 
Petnajst mesecev krvavega dela, po dvanajst, štirinajst ur dnevno, za neko terapijo. In bi lahko, k tej terapiji, pridodal tudi kakšno, drugo, pomoč, ki, resda, ni tako dolgo trajala, a je, kljub temu, zadovoljstvo, razbremenitev, nasmeh priklicala na obraz, in problem odpravila.
 
Nisem jih štel, a kar nekaj vinjenih sem pobiral, in nikdar ne bom pozabil primera, ko sem pobral okrvavljenega, od padcev, možakarja, pa dve uri čakal, najprej na prihod reševalcev, ki ga, mimogrede, niso odpeljali, ker je možakar njih pomoč zavrnil, nato še policije.
 
Pregledoval, lektoriral, celo pisal… prošnje, diplomske, pa razne strokovne izpite, kadarkoli sem bil naprošen, in nikdar z oklevanjem.
Ne vem koliko rokopisov prebiral, nekih mladih, pa se potem z ocenami mučil, da ne bi zapisal daj-raje-kaj-drugega-počni, pač pa da sem napisal daj-nadaljuj-(bolje, da to počneš, če že veselje v tem najdeš, kot da čas po bifejih stran mečeš)…
 
Bi se dalo, marsikaj, našteti, od nekega truda, vloženega v to, da so oskrbovanci nekega doma za starejše do določene zabave dospeli, do tega, da starejša ženica ni v obup rok vila, ko je bilo potrebno nekaj poledenelega snega odstranit, marsičesa tudi ne, ker pomoči, svoje, nikdar beležil nisem, da bi jo kasneje »naprej metal«, pa – bi ga/jo, zares, rad srečal, ki je tolikokrat in v takšnem obsegu pomagal/a, nekim drugim, kakopak, brez slehernega pričakovanja, z izjemo radosti tistih nekih, pa da me ta on/a malo poduči o tem, kaj je dobrota, kako se izkazuje, kako je potrebno pomagat… in da me, predvsem, prepriča v to, da pa večinoma pomoč le ni – izkaz totalne bebavosti… dokler se bebec, kakopak, ne nauči razlikovati med pomoči-vrednimi in pomoči-nevrednimi!
 
Res bi ga/jo rad srečal! In, mimogrede: nikarte mi o nekih »motivih« razlagat, ker – kadar nekoga prvič vidiš, ali z nekom načeloma nekih omembe vrednih povezav nimaš, a mu, kljub temu, pomagaš, potem je edini motiv tisto, kar se v tebi nahaja, in čemur je moč sočutje poreči. Pa čeprav do popolnega tujca, ki ga nikoli več niti videl ne boš!
 
Kako že pravijo? Aha, najprej skoči, potlej reci hop. Najprej pokaži, kaj zmoreš, znaš, kaj si naredil, potem govori!

Ni komentarjev:

Objavite komentar