ponedeljek, 29. maj 2023

»Pesnik z arhaičnim glasom…«

Že sinoči sem omenil, da sem, po letih, obnovil stik z nekim možakarjem, in z revijo, katero ureja. Potemtakem tudi z literarno družbo, katero vodi, in katere (v teh letih pasiven) član sem tudi sam. Edina (z)družba, katere član sem… poleg članstva v AMD-ju, seveda.
 
To obnavljanje se je razvilo v prijeten »klepet«, v nekajkratno izmenjavo raznih pisemc, in v okviru te izmenjave mi je možakar tudi nekaj besed o svojem otroštvu, odraščanju, izkazal, pa o svojem odnosu do dvonogih, in do živali, o mnenju, s katerim mu je njegova mama razliko med »ljudmi« in živalmi razložila… in mi je izkazal tudi svoje pojmovanje mene, svoj odnos do mene, potemtakem. In je, med ostalim, zapisal tudi to:
 
»Veseli me, da ste se oglasili kot pesnik z nekoliko arhaičnim glasom. To cenim, ker je za to potrebno imeti neko načelnost in pogum. Hvala vam za zaupanje in upam, da se bova še tudi srečala.«
 
Vprašanje srečanja, mislim, da nima več nekih omembe vrednih zadržkov, kakor je bilo, kasneje, moč ugotoviti, v nadaljevanju najinega dopisovanja. Le dogovoriti ga bo potrebno, seveda, časovno uskladiti. Tisto o načelnosti, in pogumu, pa mi je bilo, priznam, prijetno prebrati…
 
Ja, zavedam se, da sem načelen. Tudi to vem, da tisti, ki prav tako zmorejo načelnost, in me poznajo, to vedo. In se zavedam tudi tega, da je načelnost (posledično poštenost, moralnost… načelnost je predpogoj obojega!) redka dobrina, pa radi tega med občimi prav nič cenjena! Ja, seveda, tudi oni so »načelni«, »pošteni«, »moralni«, tako vsaj o sebi »vedo«, a kaj, ko se samih sebe, kot celot, sploh zavedajo ne, pa ne morejo vedeti, da načelnost ni imeti dvojna merila, enih zase, drugačnih za druge, in da načelnost zlasti ni prilagajanje spremembam v okoliščinah živetja, da ni »obračanje po vetru«, pač pa je – hrbtenica, ki vse življenje na enak način, in predvsem pokončno, drži… tudi takrat, ko se zaradi okolja, nagonskega, znajdeš pred izbiro sebi-v-korist ali sebi-v-neposredno-škodo, in se za slednje odločiš, da ne bi nekih moralnih norm (pre)kršil!
 
Da, simpatičen mi je bil omenjen zapis, čeprav…
Je, res je, je potreben pogum, da se zoperstavljaš, nenehno, malodane na vsakem koraku, vetrovom, in vsemu smetju, dvonogemu, katerega tokovi nosijo zdaj sem, zdaj tja, vendar – ko ugotoviš, po tem, ko ti je, prav zaradi tega, večina nekih prizadevanj, sanj, načrtov, upov… večina življenja, v bistvu, šla po zlu, prav zaradi te poštenosti, te načelnosti, takrat se začneš spraševati o tem, koliko je tvoja načelnost posledica nekega poguma, koliko pa, povsem zares, neke neumnosti, ki te »krasi«, ker – če se ne znaš izkazovati tako, kot se izkazuje absolutna večina, tako, da sebi, v vsaki situaciji, iščeš boljše, lažje, varnejše… pač pa nenehno stremiš k neki moral(nost)i, k nekim vrednotam, vseživljenjskim, potem je s teboj, zagotovo, nekaj narobe. Pa – če so oni, večinski, pametni, si sam, očitno, neumen! Razen…
 
Razen, če je greh, temeljni, v tem, da si sam porojen kot človek, kot razumsko bitje, in si vržen preživeti svoj čas med popolna nasprotja, med prilagajoča se, oportuna, nagonska bitja!
 
Malo jih je, morda nekih dvajset, trideset, v različnih (tudi jezikovnih) okoljih, katere sem spoznal, in vem, zanje, da so (bili) ljudje. Vse ostalo, pa sem jih krepko več srečal, se z njimi pogovarjal, kot jih je dano srečevati nekemu povprečnežu, sodi pa med tiste, ki znajo zase in sebi terjati, zase in sebi pričakovati, »po svoje« videti in »po svoje vedeti«, in so daleč od tega, da bi ustrezali znanstveni definiciji človeka, razumskega bitja.
 
Ja, sem pesnik z (nekoliko) arhaičnim glasom. Imam eno samo hrbtenico, rojen sem z njo, in z njo bom umrl. In en sam obraz. Pa ne morem »z vetrovi«, se mi preveč gnusi, takšno izkazovanje. Obenem pa…
 
Kjer vsakdo »ve«, tam ni znanja. Kjer vsakdo »zmore«, tam ni zmožnosti. Kjer je vsakdo »pesnik«, tam ni poezije. In – kjer ima vsakdo »rad«, tam, preprosto, o ljubezni, o dejanskem imeti-rad-nekoga, ničesar ne vedo!

Ni komentarjev:

Objavite komentar