četrtek, 29. junij 2023

Jaz sem kriv, zanesljivo!

Ob pol treh sem zbežal v hišo, pred soncem in vročino. V senci je kazalo sedemindvajset, potemtakem je bilo na osončenem, kjer sem kosil, vsaj pet stopinj več…
 
Najmanj uro pred tem, ko sem rekel dosti-je-za-dopoldne, sem se prigovarjal, v stilu daj-še-to-bo-več-narejenega, in uspel sem pokositi vse, kar leži znotraj ograje, na delu, na katerem stoji hiša. In sem pokosil tudi izven ograje, ob cesti, vključno s parkiriščema. Obenem pa sem utrdil oporo dvema trtama, kateri je, še mladi, ne-samostoječi, a bujno košati, nedavno veter, ki je silovito mlatil, polegel. In sem požagal ne-vem-koliko poganjkov nekega bezga, ki se vztrajno trudi rasti v neposredni bližini drvarnice, jaz pa ga tam ne želim imeti…
 
Okrog pete, morda malo kasneje, bom nadaljeval s košnjo. Rad bi vsaj četrto in peto teraso, ležeči pod hiško, in nek plato nad gozdom, pokosil, medtem ko ne vem, kako bo z nabrežinami, tremi, ki četrto in peto obdajajo. Odvisno od moči, kolikor mi jih bo še ostalo, pa od volje, od časa, da, in tudi od komarjev, kajti spodnji del parcele je pretežni del dneva v senci, pa se tam, kadar ni osončeno, komarji radi izkazujejo, dokaj agresivno, kakopak…
 
Ko sem kosil nek obcestni del, sem se z levo nogo opiral na nabrežino, na še dokaj razmočeno nabrežino, dočim sem z desno stal na cestišču. In kadar sem moral do vrha te nabrežine pokositi, sem se nekoliko nagnil naprej, v smeri leve noge, pa…
 
V času, ko sem kosil ta del, sta mimo peljala dva avtomobila. Oba sta mi prišla izza hrbta, pomeni, da ju nisem mogel videti. Slišati pa prav tako ne, zaradi ropota motorne kose.
Voznik prvega avtomobila je dobesedno zaustavil vozilo, kak meter vstran od mene, za mojim hrbtom, in ljubeznivo počakal na to, da sem ga opazil, se malo odmaknil, in je šele potem, povsem počasi, malodane polzeče, in previdno, nadaljeval z vožnjo mimo mene. Voznik drugega pa…
 
V nekem trenutku, ko sem se opiral na levo nogo, mi je spodneslo »korak«, na razmočenem, in sem izgubil, za nekaj hipov, ravnotežje. In ko sem se »lovil«, me je zaneslo še nekoliko bolj na cesto, kot sem že poprej stal na njej. In takrat sem, kljub kosi (bila je v »mrtvem teku«) zaslišal zaviranje, hipec kasneje pa kovino začutil na sebi. Vozniku je uspelo zavreti, tako da nečesa več od nekakšnega »pobožanja« ni bilo, tokrat. Ne vem, bi napisal na srečo, ali na žalost, a kljub temu…
 
Po tem dogodku sem nekaj časa razmišljal o tem, kdo je zakrivil bližnje srečanje avtomobila in mene. Voznik, ki se, cepast, niti tega ne zaveda, da, ob hrupu, ne morem slišati bližajočega se vozila, in ga še manj s hrbtom videti, a mu kljub temu na kraj pameti ne pride, da bi upočasnil vožnjo… ali pa sem, morda, kriv jaz! Preprosto, zato, ker imam breg, in to nesramen breg, na katerem utegne tudi spodrsavati, in predvsem radi tega, ker se ob košnji obcestnih delov ne (s)tlačim v oklep…
 
Za šalo sem se odločil, da sem kriv jaz. Cepavost je namreč običajna, je povsem normalen pojav, in se že tako in tako z neodgovornostjo, z nič-krivostjo izkazuje. Pa tudi vajen sem že tega, da sem (bil) kriv za grehe drugih, morda še največkrat v stilu ko-ne-bi-ti-načel-zadeve-nihče-o-tem-ničesar-ne-bi-vedel-pa-do-nobenih-problemov-ne-bi-prišlo…
Ja, verjetno sem kriv jaz! Kakor sem kriv za vse laži in prevare, katerih sem bil deležen, ker sem, cepec, verjel, in za kraje, ker sem, prav tako cepec, zaupal. In tudi za vsa ostala izrabljanja, mene samega – ko ne bi bil dober, in voljan pomagati, me nihče ne bi mogel izkoristiti!

Ni komentarjev:

Objavite komentar