Absolutna
večina mi je enaka samo v dvojem: kakor jaz, ima tudi ona želodec in rit. Pri
vsem ostalem pa so razlike tako gromozanske, da o enakosti ni moč govoriti, ker
je celo podobnost tako daleč, da je ni moč videti…
Nikdar
se nisem prodajal, nikdar svojih načel spreminjal, podrejal nekim interesom,
jih prilagajal konkretnim, spreminjajočim se okoliščinam. Sem pa prodajal svoje
storitve.
Večina?
Do načel in načelnosti niti seže ne, pač pa – zdaj sem, kasneje tja, tako kot
se najbolj ugodno, zanesljivo, varno… (iz)kaže. In predvsem kupljiva, prodajna
roba. Večini je denar sveta vladar, tudi njej.
Nikdar
svojega življenja nisem na lažeh gradil. Nasprotno, za resnico sem se, vselej,
bil pripravljen izpostavljati, in se tudi sem, pa čeprav sem, marsikdaj, s tem
ogrožal (tudi) lasten obstanek, (pre)živetje.
Večini
je laž tako domača, da jo v podobah resnice prepoznava. In sploh ni pomembno,
to, ali se tako izkazuje »zgolj« radi svoje neumnosti, nezmožnosti razumevanja,
ali pa zato, ker je tako bolj »praktično«, lažje, lažnivost je lažnivost, in
pri njej odpustkov ne bi smelo biti!
Nikdar
nikomur nisem odžiral, preprečeval nekega dospetja in imetja, nikdar (u)kradel.
Nikdar v obraz govoril eno, za hrbtom povsem drugače. Nikdar se »slinil«, se
priklanjal, lezel v rit. Nikdar nemočnega nemoč izkoriščal, se močnejšemu
udinjal. Nikdar!
Večina?!
Ko je v množici, in se počuti močno, varno, takrat celo do nečesa, od daleč podobnega
poštenosti dospe. Morda, in včasih, kadar »zadane«, po sreči, prave note. Sicer
pa, v podobah posameznosti… ni da bi govoril!
Nikdar
nisem zlorabljal položaja. Mene oblast ne (po)kvari. Mene priložnost ne naredi
za tatu. In meni je še kako mar, za to, kdo »mi vlada«, pa tistih, ki so v
nasprotju z mojimi načeli, z moralo, ne priznavam kot neke »meni vladajoče«!
Pravzaprav, če sem povsem iskren, meni vladajo moja načela, desetletja
nespremenjena, vselej trdno zasidrana v meni.
Večina?
Da le daje, deli, da le siti neko nenehno goltavost, pa je dober. In so mu
pripravljeni slediti, vse dotlej, dokler bo dajal, ali do takrat, ko se nek
drug, s polnejšim koritom, izkaže. In – ko dospejo, ti, večinski, do nekega
občutka (nad)moči, takrat šele svoje prave obraze pokažejo! Ne, tudi njih
oblast ne kvari, in jih priložnost ne naredi za tatove, le – občutek moči jim
porodi, občutek nedotakljivosti, varnosti, prav tako priložnost, pa se, spričo
tega občutka, izkažejo natanko takšni, kakršni dejansko, in vedno, so! Ni
nagonskega bitja, ki ne bi svoje moči izrabljalo, in ki ne bi ponujene
priložnosti izkoristilo! Kaj pa nagonska bitja vedo o etičnosti, načelnosti,
poštenosti, uvidevnosti?!
Kdor
trdi, da mi je enak(a), ali vsaj podoben(-bna), ta naj najprej v praksi, v
življenju, izkaže ravnanja enaka mojim! Naj izkaže sam način živetja, ki bo
mojemu načinu enak, vsaj podoben. Potem šele naj pristopi k besedam, tistim, ki
o enakosti, podobnosti govorijo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar