torek, 27. junij 2023

"Nimam denarja…"

Maloprej mi je, poštar, pripeljal kartuše. Jih sicer nisem nameraval kupiti, sem se že navadil tega, da nisem tiskalnika uporabljal, vendar – iz dveh agencij za avtorske pravice so mi poslali neki pooblastili, kateri naj bi podpisal in s tem omogočil agencijama, da tudi v naprej, ob spremenjenih nekih zakonskih določilih, ščitita moje pravice, pa… ker sta pooblastili v takšni podobi, da mi ni moč na računalniku ničesar spreminjati, dodajati, popravljati, moram to »ročno« narediti, pomeni, da ju moram najprej natisniti…
 
Odkupnina je znašala triindvajset evrov in devetindvajset centov, in jaz sem imel pripravljenih petindvajset evrov. In ko je poštar videl denar – v trenutku je začel »bentiti«, češ nič-denarja-mi-danes-ni-dala (po vsej verjetnosti je mislil na uslužbenko, pri kateri, v podružnični pošti, prevzema pošiljke)…
 
Ne dajem napitnin. Tudi prejemal jih nikoli nisem. Za svoje delo sem zgolj tisto dogovorjeno plačilo prejemal, včasih tudi manj, in včasih se je zgodilo, zlasti takrat, ko sem bil samozaposlen v kulturi, da sem se za plačilo tudi – obrisal pod nosom… pa nisem pristaš prekomernega plačevanja, in še zlasti mi je neljubo, kadar nekdo skuša izrabiti konkretne okoliščine, neke, pač, za to, da bi do »drobiža« prišel. Vem, evro in enainsedemdeset centov ni nek denar, bi tudi brez tega preživel, obenem pa zanj lahko kupim skoraj štiri lepinje, in imam, s tem, enodnevno prehranjevanje, svoje, rešeno, obenem pa – načela so načela, pa, dragi moj poštar, ni samo »njeno«, to, da ti da potreben denar, pač pa je tudi tvoje, da pravočasno razmisliš o tem, kaj boš v okviru svojega dela potreboval! Potemtakem se ne izgovarjaj na »njo«, pač pa se kar s samim seboj zmeni…
 
In se je zmenil, s samim seboj. Ko je videl, da čakam, ko ni slišal tistega je-že-v-redu, je moral seči v lasten žep, in sem pridno počakal, dokler mi ni rumenih naštel, natanko toliko, kolikor jih je moralo biti, za to, da sem poravnal odkupnino v opredeljenem znesku, niti centa več!

Ni komentarjev:

Objavite komentar