sreda, 23. avgust 2023

Spod modrega le tema…

Nekoč mi je nek »modrec« razlagal o marsičem. Ko ne bi poslušal njegovih razlag, tudi današnjega zapisa ne bi bilo. Ko bi on poslušal moje, bi, mogoče, vsaj do razmisleka dospel…
 
Napisal je, ta modrec, celo knjigo, in mnogi to knjigo kot nekakšen priročnik uporabljajo, čeprav – kar večina ve, kar večina časti, po čemer večina živi, vse to lahko v smeti zabrišeš, o drugem kot o neumnosti ne priča!
Da, napisal je knjigo o bolečini. Možakar je bil sicer razumsko zasnovan, zaradi česar sem si tudi dodatnega opravka z njim dovolil, bolelo me je njegovo stanje težke psihične obolelosti. Veliko je pretrpel v svojem življenju, težav ni znal »prežvečiti«, jih pravilno obdelati, pa so se v podobah okvar nabirale, v njegovi psihi…
 
Napisal je knjigo o bolečini, in temeljno vodilo tega njegovega pisanja je bilo v tem, da je bil prepričan v to, da se proti bolečini boriš tako, da se – nanjo navadiš, pa tako bolečina, postopoma, ugasne. Pri njemu, avtorju knjige in dolga desetletja razbolelemu, nikoli ni…
 
Z bolečino je natanko tako, kot je s povišano telesno temperaturo. Mnogi se tudi proti njej, proti »vročini« borijo, pri čemer izkazujejo, da pojma nimajo vsaj o dveh temeljnih zadevah…
 
Prvič. Tako bolečina, kakor tudi »vročina«, obe sta POSLEDICI določenih stanj, NE njihova vzroka! In boj proti posledicam je zgolj nekakšno mašenje, je le navidezno reševanje nikoli (raz)rešenega, kajti – dokler obstajajo vzroki, do takrat noben boj proti njihovim posledicam ne more biti zares učinkovit, na način, da bi trajno odpravil težave!
Zapišem povsem banalen primer…
Recimo, da tik hiše teče nek potok, ki ob vsakem večjem dežju zapusti svojo strugo in ti poplavi klet. V takšnem primeru pride do treh dejstev. A) obstoječa struga. B) obilica padavin. C) voda v kleti.
Med temi dejstvi sta dva vzroka (premajhna struga in obilica padavin) in ena posledica (poplavljena klet), in ravno na posledico se spravljaš, ko z vedri prazniš vodo iz kleti, ob čemer bo že ob prvem naslednjem večjem deževju klet znova pod vodo…
Proti količini padavin se ne moreš boriti, ničesar nimaš na voljo, da bi s tem zmogel nanjo vplivati. Potemtakem lahko pri reševanju konkretne težave na dež takoj pozabiš.
Pri strugi pa nisi nemočen, kajti – lahko jo očistiš… lahko jo bodisi poglobiš, bodisi razširiš, s čemer omogočiš to, da bo zmogla prenesti tudi krepko večji obseg potoka, kot je tisti običajen…
Bolečina, ki NI telesnega izvora (čeprav se premnoge kažejo v podobah telesnih bolečin/bolezni!), se poraja v psihi, v podzavesti! Pomeni, da je tam nekaj narobe, in to hudo narobe!
Mimogrede: NE govorim o bolečinah, ki so posledica nekih sprotnih življenjskih udarcev, nekih izgub, porazov, kajti takšne bolečine so normalen odziv takrat, kadar nekaj udari. Tudi zaradi tega nam je Narava dala solze, in ostale podobe oziroma zmožnosti izkazovanja bolečine. Govorim o bolečinah trajne(jše) narave, pri katerih, žal, večinoma niti njihovih vzrokov ne poznamo (le-ti lahko namreč nastajajo, ko rojevajo bolečino, na posreden način in postopoma, pa se jih nisi zmožen niti zavedati)…
 
Drugič. Podobno je s temperaturo. Sleherno njeno odstopanje od običajnosti je izkaz tega, da je v tebi nekaj narobe! Lahko v sferi telesa, lahko v sferi psihe (posledično tudi telesa). In – v kolikor je nekaj narobe na področju telesa, potem zna biti »vročina« celo tvoj PRIJATELJ, kajti s povišano telesno temperaturo se telo BORI PROTI povzročiteljem tega nekaj-narobe, skuša, denimo, neke bakterije, viruse »prekuhati«, jih pobiti, pa – če kar tako, zlahka, ob vsaki »vročini« sežeš po analgetiku, ali jo kako drugače zbijaš, samemu sebi delaš neuslugo! Samemu sebi namreč preprečuješ uspešen boj proti vzroku taiste bolečine, boj proti bolezni, pa je priporočljivo »vročino« zbijati šele in izključno takrat, kadar preseže vse vzdržne meje in utegne celo ogroziti samo živetje…
 
In obstaja še nek tretjič. Res je, telo, pardon, možgani se zmorejo, s časom, navaditi tako na povišano temperaturo, kakor tudi na bolečino, celo tako se navadijo, da ugotovijo kako tebi, posledično tvojim ravnanjem, njihova OPOZORILA (v podobi bolečine in »vročine«) NE pomagajo, in v takšnem primeru možgani obe težavi začnejo dojemati kot neko običajno, vsakdanje stanje, s čemer odvzamejo vso vrednost obveščanju o NEpravilnem, pomeni, da te pripeljejo v stanje, ko meniš da-je-vse-v-redu, pa čeprav se v tebi nadaljuje nek proces razkrajanja, uničevanja, in je stanje iz časa v čas samo slabše! Da, pravijo, da so zahrbtne tiste bolezni, ki NE sporočajo svoje prisotnosti (v telesu/psihi), in do takšne zahrbtnosti lahko tudi sam pripelješ, s tem, da se ne odzivaš na opozorila, pa bodisi deluješ proti posledicam (»vročino« zbijaš, nezadovoljstvo skušaš prekiniti z nekimi razvedrili), namesto tega, da bi jih poslušal in šel k zdravniku, da le-ta skuša ugotoviti njih vzroke… in se boriti proti njim!
 
Da, ta možakar mi je skušal mnoge svoje »modrosti prodati«, za ilustracijo, med njimi je bila tudi njegova trditev, da so bile nekoč, na samem začetku, vse podobe živetja vegetarijanske, da ni bilo nasilja, izkazovanega s konzumiranjem mesa. In je človek, v svoji pokvarjenosti, naučil leva, na primer, da je zanj lovil plen. In je »dokaze« te svoje trditve »našel« pri svojih mačkah, ki, po njegovem, živijo v naravi, in ne lovijo ne ptic, ne miši, ničesar ne lovijo, pač pa žrejo izključno brikete…
 
Najprej sem mu skušal dopovedati to, da njegove mačke NE živijo v naravi, in zlasti ne na način, kakršen jim je naraven. Resda tudi možakarjev vrt (v konkretnem primeru posestvo) sodi v Naravo, a v Naravo krepko spremenjeno s tem, da on sam v njej postavlja pravila, in oblikuje konkretne razmere.
Čemu bi mačka karkoli lovila (razen zaradi zabave, nagona), ko pa ima pred nosom vselej polno skledo hrane?! Predvsem pa – čemu taistim mačkam, katere za svoja dokazovanja uporabljaš, več časa, več svoje pozornosti ne namenjaš, da bi videl, kako – mačke VSELEJ lovijo, ker mimo svojih nagonov, preprosto, NE zmorejo, je pa res, da večina »domačih« mačk svojega plena NE požre, ga ne potrebuje požreti, ker niso lačne…
Ko bi možakar taistim mačkam za nekaj časa odtegnil dajanje hrane, bi zlahka spoznal, da bi požrle ulovljen plen!
 
Skušal sem mu tudi to dopovedati, da njegova trditev o tem, da je človek naučil določene živali v to, da zanj lovijo, izkaz popolne neumnosti, kajti – povej, KAKO boš neko oso, striglico, pikapolonico… naučil, da lovi« listne uši… kako boš kačo naučil, da lovi malodane vse (odvisno od vrste kače in njene velikosti), od manjših sesalcev in dvoživk, do nekih antilop, tapirjev, celo ljudi… kako boš nekemu levu kočnike naredil, orlu kremplje in kljun, da bosta z naštetim zadržala ujet plen, in ga pokončala?!
 
Možakarja, žal, več ni. Umrl je prezgodnje smrti, po vsej verjetnosti tudi zahvaljujoč svoji »modrosti«, ki se je tudi v načinu prehranjevanja izkazovala. Na hitro je umrl.
In me je bolel, priznam, ta možakar, bolelo me je njegovo stanje, kajti – po zasnovi je bil razumno bitje, dobro bitje (verjetno sem bil edini, o čemer sklepam tako na podlagi mnenj njegove žene, kakor tudi na določenih izkazovanjih, na temelju neke razigranosti, »otroškosti«, veselja, s čemer se je izkazoval skozi sodelovanje z menoj… nekaj besedil mi je, na lastno željo, uglasbil, jih »aranžiral«, bi bilo pravilneje zapisano), a kaj ko so ga psihične težave pripeljale do tega, da so se njegovi možgani, da so se njegove zmožnosti, najprej mišljenjske, nato tudi vse ostale, izkazovale natanko tako, kot se taisto izkazuje pri povprečju, pri občosti, z – neumnostjo! In mu ni bilo moč ničesar dopovedati, potemtakem mu tudi pomagati ni bilo moč, kajti bil je prepričan v svojo »modrost«, v to, da ga je življenje več kot dovolj naučilo, ter ga pripeljalo do odgovorov na vsa vprašanja…
 
»Vem, da nič(esar) ne vem« ni zgolj Sokratova modrost, pač pa je spoznanje slehernega razumsko delujočega bitja, ki se zaveda tega, da vsak odgovor, do katerega dospeš, prebuja nova vprašanja. Vem, da vse vem – standarden način izkazovanja slehernega trapa, ki se niti lastne neumnosti ni zmožen zavedati! In takšnih trapov mrgoli, in jih zlasti »demokratični« časi razkrivajo, ko hitijo odločati o vsem, in še najraje o zadevah, s katerimi se niti od daleč nikoli niso srečali…

Ni komentarjev:

Objavite komentar